گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

پنجشنبه ، 20 خرداد 1389 ، 14:30

 

تعدادی از جوانان معتاد به اینترنت چینی که به دلیل شرایط سخت در مرکز بازپروری ، از آنجا فرار کرده بودند ، توسط پلیس دستگیر شدند.

بر اساس اعلام انجمن جوانان چين براي توسعه شبكه، در حدود 24 ميليون نوجوان چيني به اينترنت معتاده هستند و نيمي از آن‌ها به بازي‌هاي آنلاين مي‌پردازند.

گزارشی جالب از این مرکز بازپروری را با هم می خوانیم :

 

در قرن 21 ميلادی انسان  با بيماری هايی دست به گريبان است كه عامل آن تكنولوژي است. تا پيش از اين شايد هيچ كس تصور نمی كرد كه اينترنت، موبايل و دیگر فناوری های نوین عامل بيماری باشند، اما اکنون شاهد بیماری هایی هستیم  که ناشی از همین فناوری های نوین هستند.




اعتیاد به اینترنت از جمله همین بیماری های مدرن است که گریبان بسیاری از جوانان و نوجوانان جهان را گرفته است و کشور های بساری در صدد رفع این معضل هستند.




به گزارش بانکی دات آی آر ، کشور چین با داشتن 250 میلیون  کاربر اینترنت که حدود 40 درصد آنها  نشانه های اعتیاد به اینترنت را بروز می دهند، اقداماتی را برای ریشه‌کنی اعتیاد به اینترنت آغاز کرده است که  از جمله آن می توان   به کلینیک های درمان اعتیاد به اینترنت اشاره کرد.




اما آنچه در مورد این کلینیک ها جلب توجه می کند این است که شبیه به اردوگاهای نظامی هستند. اين مكان‌ها به دست افسرهای پزشکی ارتش اداره می شوند كه جوانان را به انجام تمرين‌های نظامی و روان درمانی  وا می ‌دارند.  بیماران باید یونیفرم های نظامی تن کنند و هر آنجه افسر پزشک به آنها می گوید انجام دهند.

اخبار مرتبط / ادامه خبر پس از لینک ها








وان چان یک جوان 20 ساله ایست که والدینش او را برای درمان به یکی از این کلینیک ها آورده اند. او می گوید :" من ساعت ها  و حتی روز ها وقت خودم را پای اینترنت می گذراندم به طوری که حتی فراموش می کردم که باید غذا بخورم و لباس هایم را عوض کنم. هفته ی اول در این کلینیک بسیار سخت گذشت اما حالا عادت کرده ام".






دکتر تائو ران که اولین کلینیک درمان اعتیاد به اینترنت به شیوه نظامی را در چین تاسیس کرده و اکنون نیز به عنوان افسر پزشک در یکی از این مراکز فعالیت می کند می گوید:" اعتیاد به اینترنت نه تنها به عنوان  یک بیماری روانی بلکه یک شیوه بد زندگی نیز محسوب می شود. به گفته ی او جوانان گاهی  به قدری در این دنیای مجازی غرق می شوند که فراموش می کنند حتی حمام بروند. او معتقد است که برخورد تحکم‌آمیز و نظامی با جوانان بیمار موجب می شود تا انها به خود بیایند، عادت های بد خود را فراموش و احساس مسئولیت بیشتری در مورد زندگی خود کنند.




گر چه هزینه یک ماه درمان در این مراکز بسیار بالاست اما والدین بسیاری فرزندان خود را به این مراکز می سپارند، چرا که  معتقدند درمان به شیوه نظامی،  فرزندانشان را به افرادی مفید و اجتماعی تبدیل می کند و زندگی آنها را هدفمند می سازد.

اخبار منتخب بانکی:

============

همسریابی به وسیله ی یوتیوب + عکس

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

6 اشتباه مرگبار شغلی در فیس بوک

دردسر جشن تولد دختر نوجوان در فیس بوک + عکس

► استخدام بانک پاسارگاد
فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان ◄

مطالب مرتبط
بنر