قطر ؛ پا جای پای دوبی می گذارد

دوشنبه ، 24 خرداد 1389 ، 14:13

شبکه خبری رویترز طی گزارشی ، از کشور قطر به عنوان بزرگترین سرمایه پذیر در زمینه ی سرمایه گذاری املاک و مستغلات در سطح جهان نام برد و پیش بینی کرد این کشور در پایان سال 2010 به عنوان یک نقطه ی اتکای جهانی شناخته شود. 

به گزارش بانکی دات آی آر ، سرمایه گذاری اخیر قطر، از جمله خرید فروشگاه های "هاروید" لندن در اردیبهشت – خرداد سال جاری به میزان 1.5 میلیارد دلار، با سرمایه گذاری در بخش هایی از آمریکایی جنوبی، شرق اروپا و آسیا ادامه یافته است.

 


قطر که از لحاظ منابع انرژی غنی می باشد، با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در جهان ،  سرعت رشد و توسعه درزمینه صادرات و واردات و ادوات نفتی و گازی را تسریع بخشیده است.

هم چنین شرایط رقابتی قطر با کاهش سرمایه گذاری های آلمان در بخش خارجی که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در سال 2009 شناخته شده است، بهبود یافته است.

قطر، هم اکنون بزرگ ترین صادر کننده گاز مایع است، که این امر خود موجب شده است تا این کشور سریع ترین رشد اقتصادی را داشته باشد.

در واقع رشد اقتصادی این کشور در طی 5 سال گذشته ، به طور متوسط 17.4 در صد بوده است، که این امر خود، باعث تکاپوی بیشتر در میان همسایگان حوزه خلیج از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی شده است.بر اساس پیش بینی های کارشناسان اقتصادی این میزان در سال جاری به 16.1 درصد می رسد.

► فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!
قرارداد مشکوک اینتل و دل ! ◄

مطالب مرتبط
بنر