خریدن سوغات بلای جان توریست شد

سه شنبه ، 25 خرداد 1389 ، 12:05

راهنمای یک تور مسافرتی در هنگ کنگ ، با سکته قلبی یکی از اعضای تورش باعث تعطیلی شرکت خود شد.

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، راهنمای این تور جهانگردی ، با  یک پیرمرد توریست 65 ساله بر سر خرید از مغازه ای خاص ، درگیری لفظی پیدا می کند که در نتیجه ی این درگیری ،  پیرمرد دچار حمله ی قلبی شده و جان خود را از دست می دهد

این مرد به نام، چن یومین ، بعد از مشاجره ای که با راهنمای تور در بازدید از یکی از مناطق ویژه شهر داشتند، به زمین می افتد. شاهدان می گویند، راهنمای تور در تلاش بوده است تا چن را به خرید از یکی از حراجی ها ترغیب کند.

پس از تحقیقات سازمان جهانگردی هنگ کنگ ، مشخص می شود که این موسسه  ی توریستی ، با بسیاری از مراکز خرید، قرارداد داشته و به ازای خرید جهانگردان از آن مراکز پورسانت دریافت می کرده است.

 

 

 

اما داستان به اینجا ختم نمی شود و پس از این اتفاق علاوه بر تعطیلی دفتر  موسسه توریستی مذکور ، قانونی به تصویب می رسد که طبق آن تورها اجازه نخواهند داشت توریست ها را مجبور به بازدید از مراکز خرید خاص کرده و ضمنا مکلف خواهند بود تا لیست کامل مراکزی که مشتریان خود را بدان جا می برند ، گزارش کنند.

این اتفاق موجب شده است تورهای دیگر هم از پیشنهاد مراکز خرید، به مشتریان خود صرف نظر کنند.

کشور هنگ کنگ ،دارای  بزرگترین شرکت های خدمات مسافرتی در سطح دنیا است، این شرکت ها در تورهای خرید خود که گروهی برگزار می کنند ، در حدود 8.25 دلار ( 85000 ریال) به ازاء هر نفر درآمد دارند.


این اتفاق موجب ناراحتی بسیاری از شرکت های مسافرتی شده است چرا که قرار است با اینگونه تورهای خرید برخورد قانونی شود.

► تصویر ابن سینا روی اسکناس تاجیکستان
فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد! ◄

مطالب مرتبط
بنر