کمکی که جام جهانی به شبکه های اجتماعی می کند

شنبه ، 29 خرداد 1389 ، 13:40

 


جام جهانی فوتبال با تمام جذابیت هایی که دارد ، توانسته علاوه بر جذب مخاطبان بسیار در سراسر دنیا ، به شبکه های اجتماعی نیز رونقی دیگر ببخشد ، می توان این گونه گفت که هر زمان گلی در جام جهانی به ثمر می رسد، توتیتر جشن می گیرد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، سایت های اجتماعی زمانی که گلی وارد دروازه می شود با حجم ترافیکی بسیار بالایی مواجه می شوند. به طور مثال زمانی که ژاپن مقابل کامرون به گل رسید ، در هر دقیقه 2940 نفر از سایت توییتر بازدید می کردند، و این در حالی است که به طور متوسط بازدیدکنندگان از این سایت در هر دقیقه 750 نفر می باشند.


این افزایش ناگهانی آمار بازدیدکننده ها در مورد گل برزیل به کره شمالی و گل مکزیک به آفریقای جنوبی نیز دیده شده است.

 

توییتر هنوز میزان ترافیک خود بعد از بازی اسلونی و آمریکا را اعلام نکرده است اما به نظر می رسد این بازی نیز با توجه به شرایط خاص خود با استقبال بسیار بالایی مواجه شده باشد.

 

گفتنی است این شرایط در زمان بازی های بسکتبال NBA نیز حاکم است. به طوری که سه شنبه گذشته  زمان بازی لس آنجلس لیکرز و بوستون سلتیک ، 3085 بازدیدکننده در هر دقیقه به ثبت رسیده است.

 

ترافیک بسیار بالای توییتر در زمان بازی های جام جهانی باعث به وجود آمدن برخی مشکلات در خروجی سایت نیز شده است و تحت این شرایط  توییتر پیاده سازی برنامه خود برای بازسازی سایت را تا پایان بازی های جام جهانی به تاخیر انداخته است.

► فیلم فیس بوک هم ساخته شد
گزارش تصویری / بحران نشت نفت ادامه دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر