مشکلات آیفون 4 در اولین قدم خود به بازار

دوشنبه ، 7 تیر 1389 ، 09:54

 

آیفون 4  ، سه شنبه گذشته به بازار آمریکای شمالی عرضه شد، اما هنوز ساعتی نگذشته بود که شایعاتی پیرامون مشکلات این گوشی به سرعت پخش شد.
این مشکلات اولین بار در وبلاگ "Engdget" مطرح شد، سایت معروفی که اخبار تکنولوژی و استفاده از دستگاهای الکترونیک را منتشر می کند.

 

 


به گزارش بانکی دات آی آر روز یکشنبه سایت " دیلی میل لندن" با تیتری تحت این عنوان به شایعات دامن زد: استیو جاب بر اثر مشکلات طرح شده، محموله جدید را فراخوانده است. اما زمانی که سردبیر دریافت که منبع این خبر تنها پیامی از توییتر بوده است  که مشخصا توسط استیو جاب نوشته نشده است، خبر را حذف می کند.

 

اما برای آن دسته از خوانندگانی که تا به حال از این مشکل مطرح شده بی خبرند، باید گفت درواقع مشکل در رفتن آنتن موبایل است ، آن هم زمانی این اتفاق می افتد که سمت چپ موبایل که دستگاه آنتن قرار دارد با دست پوشش داده می شود.
روز سه شنبه ، استیو جاب با ایمیلی که این بار واقعا از طرف او بوده است، اعلام می کند که این مسئله خاصی نیست، و تنها به این نحو گوشی را در دست نگیرید.ولی روز یکشنبه لحن او تغییر می کند و می گوید که هیچ مشکلی قابل پذیرشی وجود ندارد، منتظر اخبار بعدی باشید.
اما خبر رسمی که از سوی شرکت اپل منتشر می شود چنین است:
در دست گرفتن هر نوع موبایلی ، به نوعی در آنتن آن تاثیر می گزارد، که در برخی از گوشی ها به دلیل محلی که دستگاه گیرنده آنتن قرار می گیرد این موضوع خود را بیشتر نمایان می کند. این واقعیتی که برای همه گوشی های بدون سیم وجود دارد. اگر چنانچه شما با چنین مسئله ای در گوشی های آیفون 4 مواجه شدید تنها از پوشش دادن نوار مشکی ای که گوشه سمت چپ واقع شده است خودداری کنید و کافی است به سادگی  از بسیاری از روش های دیگر که می توانید گوشیتان را در دست بگیرید استفاده کنید.

 



این موضوع اولین واکنش را در میان جمعیت چپ دستان به همراه داشت و با انتقادهایی که گاهی شبیه به طنز بود ، به استیو جاب پیشنهاد شد تا در مدیریت خود از افراد چپ دست نیز استفاده کند تا در آزمایش هایشان ، قدرت تشخیص این مسئله را داشته باشند.
برخی کارشناسان در این زمینه نیز که پیش از این نیز هشدار داده بودند، مشکل را جدی تر از آن چیزی که ادعا می شد مطرح کردند.
همه این مسائل باعث عکس العمل استیو جاب برای سومین بار شد و وی طی ایمیلی اطلاع داد که به زودی تصمیمی گرفته خواهد شد که لزوما به جمع آوری گوشی ها منجر نمی شود.


در این میان شرکت اپل ، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، 29 دلار تخفیف را در گوشی های خود منظور کرد.
تئوری ای که جایگزین این موضوع شده این است که به طور کل ،مشکل نرم افزاری است و نه سخت افزاری. بر اساس گفته  یکی از کارشناسان برکنار شده اپل ، دنیل اران دیگلر، احتمالا با به روز کردن یکی از نرم افزارهای دائمی " firmware" این مشکل برطرف می شود.
پس همچنان باید منتظر بود.آیا این مسئله پایان می یابد؟

► مفسد دانه درشت ، کارگر پیتزا فروشی شد
بنیان گذاران مایکروسافت چه شکلی بودند+تصویر ◄

مطالب مرتبط
بنر