دسترسی به اخبار در اینترنت هم پولی می شود

يكشنبه ، 13 تیر 1389 ، 13:16



تایمز،یکی از معروفترین روزنامه های چاپ لندن  همانند فایننشیال تایمز و وال استریت ژورنال ، برای دسترسی به اخبار کامل سایت خود اقدام به دریافت مبلغی به عنوان شارژ می کند. این تصمیم که از روز پنجشنبه اجرایی شده است، طبق اظهارات بسیاری از کارشناسان در جهت بهبود وضع اقتصادی بد سایت های روزنامه ای صوت می گیرد.

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، برای مطالعه روزانه این روزنامه آنلاین کاربران می بایست  1 پوند انگلیس معادل 1.4 دلار و یا 1.2 یورو پرداخت کنند. این مبلغ حدود 1500 تومان ایران است. البته دریافت عضویت هفتگی این روزنامه مستلزم پرداخت 2 پوند است که شامل روزنامه های روز آخر هفته Sunday times هم می شود. صاحب امتیاز این رسانه انگلیسی بارون روبرت ماردوچ است.

 

با توجه به کاهش فروش و تبلیغات روزنامه ها درسراسر جهان ، رویکرد رسانه ها به امکانات آنلاین بیشتر شده است و صاحبان آن ها نیز به دنبال شرایط بهتر اقتصادی می باشند که در غیر این صورت به سرنوشت بسیاری از آن هایی که در سال گذشته به دلیل محیط پر تلاطم مالی مجبور به تعطیل روزنامه های خود شدند ، دچار می شوند.


آگوست سال گذشته ، ماروچ اعلام کرده بود که برای دریافت شارژ از تمامی سایت های مرتبط با شرکت خود برنامه ریزی می کند.

 

صفحه اقتصادی فایننشیال تایمز نیز خوانندگان خود را به پرداخت مبلغی برای دسترسی کامل به سایت خود وا می دارد و این درحالی است که وال استریت ژورنال یکی دیگر از سایت هایی که زیر نظر بارون روبرت ماروچ اداره می شود نیز جز معدود سایت هایی است که در آمریکا از خوانندگان خود پول دریافت می کند.
جالب توجه است که نیورک تایمز نیز اعلام کرده است که از آغاز 2011 میلادی ، دریافت شارژ از خوانندگان خود را آغاز خواهد کرد.

 

ربکا بروک، مدیر اجرایی بخش رسانه در لندن می گوید،" این شروع  دوران جدیدی در این عرصه است." او معتقد است مبالغی که از طرف سایت ها ارائه می شود، با ارزش واقعی ای که باید دریافت شود مطابقت دارد و باید سعی شود در این زمینه نوآوری و سرمایه گذاری های موثر در جهت رفاه حال خوانندگان صورت گیرد.
آمار گیری های جدید نشان می دهد که روند درآمدی و چرخش مالی برای روزنامه ها سال به سال پایین تر آمده است. به طور مثال این کاهش برای مجله تایمز 13 درصد بوده است.

 

البته کارشناسان در این مورد هشدار داده اند رویه ی جدیدی که روزنامه ها در پیش گرفتند شبیه یک قمار بوده و ممکن است مقاصد مالی آن ها را برآورده نکند اما باز هم به اذعان همین کارشناسان تعداد بیشتری از روزنامه ها مجبور به همین کار خواهند شد.

 

رابرت پیکارد، کارشناس اقتصادی رسانه می گوید،" انتظار می رود که روند دریافت شارژ ها در آینده افزایش یابد اما بسیاری از آنان به آنچه مدنظر خود دارند ، دست نخواهند یافت. در واقع تا زمانی که مردم گزینه های دیگری چون رادیو، تلویزیون و روزنامه های آزاد را به عنوان جایگزین در اختیار دارند، هدف هایی که مدنظر این رویه و سیاست جدید است، به نتیجه نخواهد رسید."

 

شرکت اکسپرین هیت وایز، مرجعی که ترافیک سایت ها را بررسی می کند اعلام کرده  از زمانی که مجله تایمز از ماه می اعلام کرده است که کاربران برای استفاده از سایت ثبت نام کنند، بازدید های سایت به نحو قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

 

تحقیقات دیگری نشان می دهد که 60 درصد از مردم در انگلیس گفته اند که ارزش دارد تا برای یک روزنامه خوب بهای آن را پرداخت کنند، اما 83 درصد از کل مردم پرداخت کردن پول در این زمینه را رد کرده اند.
البته قابل ذکر است درصد بالایی از جوانان بین16 تا 24 سال گفته اند که مایلند برای دسترسی به روزنامه آنلاین، مبلغ آن را هم بپردازند.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

هنر مدرن در ایستگاه های مترو / قسمت دوم

6 اشتباه مرگبار شغلی در فیس بوک

 

کدام یک از مشاهیر کارمند بانک بودند؟

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

گزارش تصویری / پولدارها تعطیلات کجا می روند ؟

ساخت بزرگترین جیپ دنیا در امریکا

با پول چه کارهایی میشه کرد ؟

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

720 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

► مفسدترین مردم جهان اهل کجا هستند؟
برگزاری قرعه کشی حساب های بانک ملت ◄

مطالب مرتبط
بنر