گزارش تصویری/ همه مردان اقتصادی جهان

دوشنبه ، 14 تیر 1389 ، 13:15

 

طی سالهای اخیر اقتصاد جهان با بحران های متعددی روبرو بوده و وضعیت کنونی اقتصاد جهان از دید گاه بسیاری از کارشناسان در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی خود قراردارد.

به گزارش بانکی دات آی آر مهمترین تصمیم گیران اقتصادی در هر کشوری وزرای امور اقتصادی آن کشور ها به شمار می آیند به نظر می رسد تصمیمات روز های آتی این افراد تاثیرات شگرفی در آینده اقتصاد جهان خواهد داشت .به همین دلیل تلاش می کنیم شما را با برخی از این افراد بیشتر آشنا کنیم.

 

1.جرج ازبورن  وزیر اقتصاد انگلیس که به دلیل افزایش مالیات جهت جبران کسری بودجه طی روز های اخیر لقب منفورترین وزیر اقتصاد تاریخ انگلیس را از آن خود کرده .سیاست های پیشنهادی او موسوم به طرح ریاضت اقتصادی طی روزهای اخیر موجی از نارضایتی در انگلیس را ایجاد کرده است.

 

2.سلطان المنصوري وزير اقتصاد امارات است. امارات به دلیل تمرکز بر روی سرمایه های خارجی طی سالهای اخیر به شدت به تحولات اقتصادی جهانی وابسته شده و به نظر می رسد روزهای سختی در انتظار این وزیر عرب است.

 

3.عبدالهادی ارغندیوال، وزیر اقتصاد افغانستان که دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد می باشد. وی سابقه فعالیت های چندین ساله حزبی در کشورش را داراست و از آنجایی که اداره کشور افغانستان به میزان قابل توجهی نیازمند کمک های خارجی است این وزیر کشور همسایه باید به شدت مراقب دخل و خرج کشورش باشد.(سیاست های ریاضتی انگلیس و اروپا رو که فراموش نکردید)

4.پرناب موکرجی وزیر اقتصاد هند, کشور هند چهارمین اقتصاد جهان جهان به شمار می آید که با توجه به توسعه نوپا  روزهای آینده وتصمیمات اقتصادی این کشور بسیار با اهمیت خواهد بود.

5.کریستین لاگارد, وزیر اقتصاد ، امور مالی و اشتغال فرانسه است. میزان محبوبیت سارکوزی طی روزهای اخیر به شدت کاهش یافته وتلاش های او برای جلب توجه مردم به فوتبال و نشان دادن علاقه و پی گیری امر فوتبال در این کشور نتوانسته کمک چندانی به او بکند . شاید این وزیر خانم بتواند راهی برای خروج او از گرداب مشکلات بیابد.

6.ماسایوکی نائوشیما، وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن است . این کشور آسیایی روزهای حساسی را در عرصه اقتصاد پشت سر می گذارد ورسوایی های شرکت تویوتا یکی از چالش های این وزیر به شمار می آید.

 

7.سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد کشورمان این روزها با چالش های بسیاری روبروست و تمامی ملت ایران امیدوارند با توجه به اجرایی شدن طرح هدفمند شدن یارانه های طی روزهای آتی از سوابق کشتی خود بهره بجوید و غول تورم که بیدار خواهد شد را ضربه فنی کند.

 

► کاریکاتور جالب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی
خریدی متفاوت ازگوگل ◄

مطالب مرتبط
بنر