گزارشی از کلکسیون خودروهای کلاسیک

چهارشنبه ، 16 تیر 1389 ، 10:40


ماشین های کلاسیک همیشه برای کسانی که به دنبال کلکسیونی از ماشین های قدیمی بوده اند جذابیت داشته است .برخی از ماشین های خاص از ابتدا ، با شکست مواجه شده اند، اما چند دهه بعد جایگاه خود را در قلب بسیاری از گردآورندگان ماشین باز کرده اند.

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، مک هاگرتی، رئیس بیمه هاگرتی که به صورت اختصاصی کلکسیون های با ارزش را تحت پوشش قرار می دهد، به نمونه هایی از این ماشین ها اشاره کرده است. این نمونه ی جذاب از میان محبوبترین کلکسیون های ماشین انتخاب شده است.

 

ادسل (60-1985)


قیمت: بیش از 100000 دلار( 100 میلیون تومان)
زمانی که شرکت فورد اقدام به تولید ادسل در سال 1950 کرد، در نظر داشت تا به رقابت با ماشین هایی چون مرکوری و لینکون بپردازد.
فورد در آن زمان 400 میلیون دلار برای تولید و راه اندازی خط تولید این ماشین هزینه کرده بود که به گفته هاگرتی این مبلغ معادل 3 میلیار دلار امروز است.
در مدت عمر کوتاه ادسل، 118000 عدد از آن فروخته شده بود.

 

آمفی کار(68-1961)

قیمت: 26000-58000 دلار
ماشین ساخت آلمان به نام آمفی کار، اولین ماشینی است که با دو کارکرد حرکت در آب و خاک، به صورت عمده به بازار عرضه شد. در واقع ماشین بسیار عجیبی بود که هم قابلیت حرکت بر روی جاده را داشت و هم توان حرکت در آب را. اما در هر دو مورد عملکرد خوبی نداشت.
کمتر از 4000 دستگاه از این نوع ماشین به فروش رفت، یعنی 20 هزار دستگاه کمتر از آنچه که پیش بینی می شد.
دیگر ماشین های آلمانی که در آن زمان ساخته شدند، به زودی زنگ می زدند. اما جالب توجه است که زمانی که آمفی کار به مزایده گذاشته شد استقبال بسیاری خوبی از آن به عمل آمد.

 

بی ام دبلیو آی ستا (52-1955)

قیمت: 30000-60000 دلار
قدیمی ترین نمونه ماشین های کوچک یا به عبارتی دیگر ماشین های سه چرخ، آی ستا است . هر چند این ماشین به نسبت ماشین های زمان خود نمونه ای جدید و مدرن به شمار می آمد اما در بازار آمریکا از آن استقبال خوبی نشد.
ماشین بسیار کوچک آی ستا، در زمان جنگ جهانی با این ایده ساخته شد تا قطعاتی کمتر و سوخت کمی را با توجه به شرایط  جنگ مصرف کند. اما این ایده مورد توجه قرار نگرفت.اما امروزه ، ماشین های کوچک مشابه ، جایگاه خود را پیدا کرده اند.
برای بسیاری از کلکسیونرها خرید این ماشین بیشتر ازمنظر کمدی و خنده دار بودن آن است.

 

کانتیننتال مارک دوم(57-1956)

قیمت: 40000 تا 90000 دلار
ادسل تنها ماشینی نبود که با برند جدید توسط شرکت فورد در سال 1950 عرضه شد. تمایل این شرکت برای قرار گرفتن در رده های بالای تولید ماشین لوکس باعث شد تا این شرکت ،خط تولید کانتیننتال را هم  راه اندازی کند.


قیمت فروش کانتیننتال در زمان خود 10 هزار دلار بود. هر چند باور نکردنی است اما این مقدار برابر قیمت رویز رویز در سال 1956 است. این قیمت استثنایی هم باعث شده بود تا این ماشین مستقل از ماشین های دیگر در بازار رقابت قرار گیرد.


کانتیننتال ماشین تاثیر گذاری بود و هنوز هم هست. اما مسئله این بود که مردم توان پرداخت چنین مبلغی را برای ماشین در آن زمان نداشتند. نیمی از ماشین های کنتیننتال که به میزان 3000 عدد تولید شده بودند، هنوز هم در بازار وجود دارند.

 

دلورین دی ام سی 12 (82-1981)

شرکت دلورین تلاش داشت تا 30 هزار عدد از ماشین های دلورین را با ظاهری مدرن به بازار عرضه کند. اما متاسفانه با نواقصی همچون پایین بودن قدرت موتور و سنگین بودن بیش از حد آن عرضه این ماشین با شکست همراه بود.
مشکلات مدیریتی و فروش این ماشین، مشکلات شرکت را بیشتر کرد و تا زمانی که تولید آن متوقف شود تنها 9000 عدد از آن طی دو سال به فروش رفت.

 

فیات جولی(1985)

قیمت: 30000-60000 دلار
فیات مدل 500 - 600 ،جولی نام دارد. این ماشین کوچک شبیه قایق آبی ساخته شده است .صندلی های آن از چوب حصیری با قابلیت تاشو است . البته یک چتر بر روی آن قرار دارد که محافظ در برابر آفتاب باشد. شاید خیلی تعجب آور نباشد که این ماشین چندان خوب فروش نداشته است. به همین دلیل هم حمایت کافی برای بالا رفتن قیمت آن صورت نمی گیرد. تنها 100 عدد از این ماشین تولید شده و در بازار موجود است.

 

توماس پنترا (75-1971)

قیمت : 42000-65000 دلار
این ماشین هر چند که ظاهری جذاب و گیرا دارد، اما به دلیل قرار گرفتن موتور آن در پشت، با مشکلات فنی بسیاری روبرو شد و این در حالی بود که باید با رقیبان خود همانند مرکوری به رقابت می پرداخت. مشکلات فنی آن که در حرکت ماشین تاثیر داشت تنها دلیل فروش پایین آن نبوده بلکه زمانی پنترا وارد بازار شد که قیمت سوخت و همچنین بیمه ماشین افزایش یافته بود.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

730 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

 


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

هنر مدرن در ایستگاه های مترو / قسمت دوم

6 اشتباه مرگبار شغلی در فیس بوک

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

گزارش تصویری / پولدارها تعطیلات کجا می روند ؟

ساخت بزرگترین جیپ دنیا در امریکا

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

730 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

 

► قرعه‌کشي حساب‌هاي قرض‌الحسنه بانک اقتصادنوين
گزارش تصویری / خودپردازهای ویژه ! ◄

مطالب مرتبط
بنر