فناوری / مدرسه ی 32 ملیتی با مترجم الکترونیک

پنجشنبه ، 17 تیر 1389 ، 09:59


مدرسه ای در انگلستان که 60 درصد دانش آموزان آن از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند ، اقدام به سرمایه گذاری بر روی مترجم های الکترونیکی کرده است که به وسیله آن معلمان و دانش آموزان می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر،مانر پارک مدرسه ای خصوصی در بیرمنگام انگلستان است که دارای 384 دانش آموز از 32 ملیت و قومیت مختلف می باشد. این مدرسه برای اولین بار در انگلیس اقدام به تهیه مترجم های الکترونیکی برای تک تک دانش آموزان خود کرده است به نحوی که وسیله ای جدایی ناپذیر از آنان می باشد.

 

 

تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه ها، این امکان را به معلمان می دهد تا پیام خود را برای دانش آموزان تایپ کرده و در همان زمان به 19 زبان زنده دنیا گفته شان ترجمه شود و در اختیار بچه ها قرار گیرد.البته در این میان کسانی از این امکانات بیشتر بهره می برند که به زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشند.
11 زبان دیگر هم توسط دانش آموزانی استفاده می شود که کمی به انگلیسی آشنایی دارند.

 

 

 

آمار نشان می دهد که یک ششم از این دانش آموزان به زبان دیگری در خانه های خود صحبت می کنند، این میزان به نسبت ده سال پیش دو برابر شده است. تکنولوژی به زودی می تواند به عنوان عنصری انکار ناپذیر در مدارس جایگاه خود را بیابد.

 

این دستگاه می تواند به صورت شفاهی زبان انگلیسی را به 25 زبان زنده  از جمله لهستانی ، اردو، پاکستانی و چینی ترجمه کند. به بیان دیگر دستگاه قابلیت سخن گفتن در تبدیل ترجمه خود را نیز دارا می باشد. 200 زبان دیگر نیز ترجمه شده و بر روی صفحه نمایشی دید می شود.

 

 

 

مدیر این مدرسه آقای جیسون اسمیت، می گوید که این نرم افزار تحول بزرگی در مدرسه اش ایجاد کرده و حتی به کارکنان هم این امکان را می دهد تا با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند. "

 

دانش آموزان این مدرسه از گوشه گوشه دنیا از جمله  آسیا، اروپای شرقی و آفریقا هستند. این نرم افزار بالواقع خط ارتباطی است بین کوکانی که از نقاط مختلف دنیا با ادیان و فرهنگ های متفاوت به این مدرسه آمده اند.
قابل ذکر است که این نرم افزار توسط برنامه لینکون و بر اساس EMAS  ساخته شده است و بییش از 2 میلیون دلار هزینه تولید آن است.

 

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

فیس بوک ، مادر را به فرزندانش رساند!

چرا کار فرماها فروشنده زن را ترجیح می دهند؟

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

730 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

 


► محدودیت پروازهای ایران دلایل امنیتی دارد!
پخش شدن 2میلیون یورو پول خرد در اتوبان ◄

مطالب مرتبط
بنر