۹ مقصد پرطرفدار که باید برای سفرهای سال ۲۰۲۲ در نظر بگیرید

يكشنبه ، 28 شهریور 1400 ، 06:51

آیا در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا نتوانسته‌اید به سفر بروید؟ این طبیعی است زیرا جهان هنوز به تمامی از این وضعیت خارج نشده ‌است و امکان مسافرت‌ خیلی زیاد نیست، گردشگران هم هنوز به صورت آزمایشی برای سفرهایی با محدودیت‌های محلی برنامه‌ریزی می‌کنند. با کاهش محدودیت‌های مرزی و گسترش واکسیناسیون، سفر در سال ۲۰۲۲ به یک احتمال واقعی تبدیل می‌شود. اگر شما هم به سفرهای برون‌مرزی علاقمند هستید و برنامه‌های مسافرت‌تان در این دو سال به هم ریخته است، از همین الان خود را آماده کنید. شما می‌توانید به سایت فلایتیو رفته و لیست پروازهای خارجی را بررسی کنید و به این ترتیب سفر را به زندگی‌تان دعوت کنید.

این را بدایند که شما تنها نیستید. تعداد زیادی از مردم شرایط مشابه را دارند و در رویای بزرگ سفرهای خارج از کشور روزهای خود را سر می‎کنند. همه در جست‌وجوی کشورهایی امن هستند که در عین جذابیت گردشگری، فاصله‌گذاری اجتماعی در آن‌ها وجود داشته و با واکسیناسیون، سلامت بیشتری را برای مردم‌شان و گردشگران تضمین کرده باشند. مسافران همچنین در حال برنامه‌ریزی تجربیات مسافرتی مسئولانه و ماجراجویی‌های بزرگ برای جبران زمان از دست رفته هستند. از اروپا تا آسیا و سایر قاره‌ها انتظار گردشگران را می‌کشند. در اینجا چند گزینه از بهترین مقاصد پرطرفدار برای سفر ۲۰۲۲ را به شما معرفی می‎کنیم.

کشورهای حوزه‎ی اسکاندیناوی

از آنجایی که شما دو سفر تابستانه را از دست داده‌اید، می‌توانید در سال ۲۰۲۲ کمی اسراف کنید. پس این مقصد می‌تواند جزو کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی باشد. هتل‌های مجلل را در حاشیه‌ی آبشارهای بلند و سفر با قطارهای درجه‌ی یک را در کوه‌های سرسبز تصور کنید. به کاخ‌های مجلل که دارای پیشینه‌ و تاریخ پادشاهی هستند و شهرهای شیک و مملو از بهترین بوتیک‌ها، بارها و رستوران‌ها فکر کنید. از سوئد، نروژ و دانمارک گرفته تا فنلاند و ایسلند، هر کدام می‌توانند مقاصدی عالی برای سفر شما باشند. زمان یک گردشگری شمالی فرا رسیده است. در سفر به نروژ می‌توانید شاهد شفق قطبی باشید و این پدیده‌ی بی‌نظیر طبیعی را که شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی است، ببینید. در سوئد، به ایستگاه متروی استکهلم بروید، شهرهای هلسینکی، پایتخت فنلاند، و کپنهاک، پایتخت دانمارک، را فراموش نکنید که پر از جاذبه‌های گردشگری هستند. به یخچال طبیعی واتنا در ایسلند بروید و این جاذبه‌ی طبیعی را ببینید.

استرالیا و نیوزیلند

در طول دوران همه‌گیری کرونا، دو کشور استرالیا و نیوزیلند شدیدترین واکنش‌ها را به همه‌گیری نشان دادند. آن‌ها مرزهای خود را در این دوران بستند و بسیاری از مناطق این دو کشور، در سال ۲۰۲۱ نسبتاً پاک بوده و هیچ نمونه‌ای از کرونا در آن‌ها وجود ندارد. بنابراین به محض باز شدن دوباره‌ی این مرزها، می‌توان مطمئن بود که مسافران زیادی به این دو کشور سرازیر می‌شوند. شما هم می‌توانید جزو این گردشگران باشید.

در سال ۲۰۲۲ می‌توانید به دو کشور از مقاصد بزرگ گردشگری یعنی استرالیا و نیوزیلند سفر کنید. این دو کشور با چشم‌اندازهای بی‌نظیر و متنوع، حیات‌وحش منحصر به فرد، غذاهای خوشمزه و فرهنگ‌های باورنکردنی، در لیست بهترین مقاصد هستند. در نیوزیلند پارک‌های ملی، خلیج‌ها، شهرهای زیبا، یخچال‌های طبیعی دیدنی و مکان‌های دیدنی دیگری وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها گذشت. کشور پهناور استرالیا با طبیعت ویژه‌اش، دارای جاذبه‌های گردشگری نظیر برج‌های معروف جهان، پل‌ها، چشمه‌ها، صخره‌های مرجانی، بندرگاه‌ها و سازه‌های بسیار معروفی هست که هر کدام در بخشی از این کشور پهناور هستند و می‌توانند مقصد بزرگی برای گشت‌وگذار شما باشند.

کاستاریکا

کاستاریکا یکی از کشورهای جذاب و هیجان‌انگیز در آمریکای مرکزی است. شما می‌توانید این کشور را در لیست سفر خود در سال ۲۰۲۲ قرار دهید. این سفر می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد و روزهای خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، هیچ وقت برای مراقبت از سلامتی شما دیر نیست. اگر قصد دور ریختن انرژی‌های منفی و جوان سازی ذهن، بدن و روح خود را در بهشتی دوستدار محیط زیست دارید، کاستاریکا باید در لیست شما باشد.

با ماجراجویی در جنگل، تجربه‌ی تماشای حیات وحش، سفرهای آتشفشانی و گذراندن زمان زیادی در ساحل، به طبیعت باز می‌گردید. علاوه‌براین، معاشرت با مردم محلی مهمان‌نواز از کشاورزان محصولات ارگانیک گرفته تا حامیان حیات وحش برای شما بسیار جذاب خواهد بود. این گردشگری پایدار که در راستای حفاظت از محیط زیست است، می‌تواند برای شما یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات در سال ۲۰۲۲ باشد، بنابراین از همین حالا برای سفر در کاستاریکا برنامه‌ریزی کنید.

یونان و ایتالیا

پس از گذراندن چنین دوران نامعلومی که هیچ کس از فردایش خبر ندارد، همه حق دارند که به دنبال یک لذت فوق‌العاده و بی‌نظیر باشند. یونان و ایتالیا با جزایر پر زرق‌و‌برق‌شان، دریای آبی و سواحل بی‌نظیرشان، تا شهرهای رمانتیک و تاریخ باستانی هرگز شما را ناامید نمی‌کنند. جاذبه‌های گردشگری این دو کشور به آن اندازه زیاد هستند که برای هر کدام باید چندین مقاله نوشت. کشور یونان، دارای مکان‌های تاریخی وابسته به ۲۵۰۰ سال پیش است، جزایر بی‌نظیری دارد که در لیست‌های متنوع مقاصد گردشگری هستند. این جزایر برای گذراندن ماه عسل یا تعطیلات خانوادگی مناسب هستند. غذاهای مدیترانه‌ای و شهرهای تاریخی و مدرن آن هر کدام می‌توانند برای سفر در سال ۲۰۲۲ مناسب باشند.

کافی است که پایتان به ایتالیا برسد، نمی‌دانید بین شهرهای زیبای فوق‌العاده‌ی این کشور کدام را برای سفر انتخاب کنید. آیا باید در رم به گشت‌وگذار بروید که در هر گوشه‌ی آن یک مکان باستانی انتظار شما را می‎کشد و رستوران‌ها و کافه‌ها، در کنار مراکز مد و فروشگاه‌های بی‌نظیر آن را تجربه کنید یا به ونیز بروید و در جزایر بی‌شمار آن وقت بگذرانید یا به فلورانس زیبا رفته و یکی از سفرهای فوق‌العاده‌ی عمرتان را در این شهر داشته باشید. به هر کدام از این شهرها که بروید، سفرتان در سال ۲۰۲۲ رویایی است.

گرجستان و ارمنستان

آیا قصد دارید به کشورهای همسایه سفر کنید؟ دو کشور دیدنی و زیبایی گرجستان و ارمنستان می‌توانند مقاصد خوبی برای شما باشند. البته مرزهای ارمنستان در سال ۲۰۲۱ هم باز بود و مسافران زیادی از کشورمان برای واکسن زدن به این کشور رفتند. اما سفر به این کشور در همه وقت برای شما جذابیت دارد. در سفر به ارمنستان، می‌توانید از مجسمه‌ی مادر، هزار پله، یادمان کشتار و کلیساها و صومعه‌ها دیدن کنید. در میدان جمهوری وقت بگذرانید و به موزه‌های مختلف بروید.

گرجستان نیز دارای مناظر طبیعی و آثار تاریخی زیادی است که ارزش سفر را دارند، به ویژه در سال ۲۰۲۲ که احتمالاً همه‌گیری به پایان رسیده و شما به راحتی می‌توانید در مناطق مختلف آن به گشت‌وگذار بپردازید. شما در گرجستان می‌توانید از مناظر کوهستانی زیبا، صومعه‌ها، مساجد، آتشکده، شهرها و کلیساهای باستانی گرفته تا ساختمان‎های جدید دیدن کنید و با مردم محلی دوست‌داشتنی ملاقات کرده و غذاهای دلپذیر را در رستوران‌های مختلف نوش جان کنید. سفر به گرجستان یک گزینه‌ی ارزان برای شما در کنار تفریحات بی‌نظیر است.

کانادا

کشور پهناور کانادا پر از مکان‌های مختلف برای گردش و گشت‌وگذار است. به محض این که چشم به قله‌های برفی کوه‎های راکی کانادا و دریاچه‌های زمردی، یخچال طبیعی و پارک‌های ملی بیاندازید، تمام مشکلات همه‌گیری و بیماری کرونا را فراموش کرده و یک بار دیگر عاشق سیاره‌ی زیبای‌مان می‌شوید. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، در کانادا می‌توانید در جشنواره‌های فراوان موسیقی شرکت کنید یا با سنت‌های مردم بومی این کشور آشنا شوید. هر کدام از شهرهای کانادا جاذبه‌ای متفاوت برای دیدن دارد و قطعاً برای سال ۲۰۲۲ آماده‌ی پذیرایی از شما است.

کنیا و تانزانیا

بسیاری از جوامع در پی شیوع بیماری کرونا و همه‌گیری متحمل آسیب‌های شدیدی شده‎اند. بنابراین گاهی سفر علاوه بر تفریح، به نوعی حمایت از میزبانان محلی در کشورهای محروم‌تر، از جمله كنیا و تانزانیا خواهد بود. علاوه بر این، پس از تأمل در تأثیر گردشگری بر مردم و کره‌ی زمین، در می‌یابیم که آینده‎ی سفر با گردشگری مسئولانه و پایدار ارتباط مستقیمی دارد.

وقتی شما در این دو کشور به سافاری می‌روید در عین محافظت از طبیعت، از مشاغل و خانواده‌های محلی حمایت کرده و از حیات وحش باورنکردنی دیدن می‌کنید. می‌توانید فیل‌ها و شیرها را در سرنگتی ببینید و با قبیله‌ی رنگارنگ ماسایی آشنا شوید. هم‌چنین شما می‌توانید در نگورونگورو قدم بزنید و پناهگاه‌های کرگدن و شامپانزه‌ها را ببینید. سفرهای مسئولانه یکی از مهم‌ترین شیوه‌های گردشگری در سال ۲۰۲۲ خواهد بود و کنیا و تانزانیا در بالای این لیست قرار دارند.

سنگاپور

بیش از دو سال را در قرنطینه گذراندید؟ شما مستحق پاداش دادن به خودتان و فراموش کردن روزهای سخت همه‎گیری هستید، کجا بهتر از سنگاپور؟ این شهر مجلل مکانی مناسب برای یک سفر تفریحی یا تعطیلات طولانی مدت است. به علاوه سنگاپور یکی از موثرترین واکنش‌ها را به همه‌گیری داشته که آن را به گزینه‌ی امن‌تری برای سفرهای ۲۰۲۲ تبدیل کرده است.

در سنگاپور، آسمان‌خراش‌های مجلل، مراکز خرید، باغ‌ها و آبشارهای زیادی وجود دارد. موزه‌های این شهر در سطح جهانی قرار دارند، پارک‌ها، جاذبه‌های موضوعی و محله‌های رنگارنگ این شهر بسیار دیدنی هستند و رنگین‌کمانی از انواع غذاها و فرهنگ‌های مختلف از چین تا مالزی و هند در سنگاپور وجود دارد که ارزش تجربه کردن را دارند. سنگاپور واقعاً همه چیز را در خود دارد و جای تعجب نیست که در سال ۲۰۲۲ به یک مقصد پرطرفدار تبدیل شود.

انگلستان و ایرلند

اگر می‌خواهید بهترین طبیعت و تاریخ را تجربه کنید، باید دو کشور انگلستان و ایرلند در بالای لیست مقاصد سفر شما در سال ۲۰۲۲ قرار گیرند. در این کشورها می‌توانید به اماکن تاریخی رفته و در قرن‌های گذشته غرق شوید و هم‌چنین به بازدید از زیباترین مناظر جهان رفته و شگفت‌زده شوید.

در قلعه‌های سلطنتی این دو کشور قدم بزنید، در ارتفاعات اسکاتلند و سواحل طلایی پرسه بزنید. رمز و راز استون هنج و خیابان‌های بزرگ را کشف کنید و سپس در منطقه‌ی دریاچه‌ها قدم بزنید و به بازدید از مقبره‌ی نویسندگان و شاعران مشهور انگلستان بروید. انگلستان و ایرلند دو کشور از هیجان‌انگیزترین مقاصد سفر در سال ۲۰۲۲ خواهند بود.

► راهنمای خرید کت شلوار کارمندان بانک
خدمات سئوی تضمینی : ۷ دلیل در رد این ادعا ◄

مطالب مرتبط
بنر