آموزش تبدیل شماره کارت و شماره حساب بانک ها به شماره شبا

يكشنبه ، 18 مهر 1400 ، 09:38

برای همه ما این موضوع پیش می‌آید که برای نقل و انتقالات مالی خود خیلی سریع به اطلاعات حساب خود نیاز پیدا کنیم. در اغلب اوقات هم در چنین شرایطی به همه اطلاعات حساب خود دسترسی نداریم. برای همین است که تبدیل شماره کارت به شماره شبا یا تبدیل شماره حساب به شماره شبا از جمله عباراتی هستند که مردم آن را به تعداد زیاد در گوگل سرچ می‌کنند.

اما بهترین کار در چنین شرایطی چیست؟ استفاده از خدماتی که این کار را امن و سریع در اختیار قرار می‌دهد. روش‌های مختلفی برای دریافت اطلاعات بانکی وجود دارد، اما ساده‌ترین و سریع‌ترین روش، استفاده از سایت‌هایی مثل رده است که خدمات بانکی ارائه می‌دهند. شما می‌توانید وارد پنل مای‌رده شوید و خیلی سریع‌ تبدیل خود را انجام دهید و به اطلاعات موردنیازتان دست پیدا کنید.

اطلاعات بانکی را چطور به دست آوریم؟

داستان پیدا کردن اطلاعات حساب از اینترنت از اینجا شروع شد که بانک‌ها بعد از اینکه مشتریان خود حساب بانکی باز کردند، به آن‌ها علاوه بر شماره حساب، شماره شبا و شماره کارت دادند تا رفت‌وآمد به شعب را کاهش دهند و امکان نقل‌وانتقالات از طریق دستگاه‌های خودپرداز و فضای اینترنتی را فراهم کنند. رفته‌رفته سرعت انجام عملیات بانکی بالا رفت و کاربرد این اطلاعات به‌صورت مجزا هم بیشتر شد. از همین رو مردم به فضایی نیاز پیدا کردند تا اگر هر یک از این اطلاعات را گم کرده و یا به هر نحوی دسترسی به آن‌ها را نداشتند، با یک تبدیل ساده خیلی سریع به آن‌ها دست پیدا کنند.

شبا چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

در بین اطلاعات بانکی، درک شماره شبا شاید کمی پیچیده‌تر از بقیه به‌نظر برسد. شبا مخفف شناسه حساب بانکی ایران، یک شماره ۲۶ کاراکتری بوده که ۲۴ کاراکتر آن عدد است. IR ابتدایی هم کشور صادر کننده حساب را مشخص می‌سازد. فرقی نمی‌کند هر حسابی که در بانک باز کنید به شما شماره شبا داده می‌شود. با این شماره می‌توانید کارهای مختلف بانکی‌تان را انجام دهید. اگر بخواهند به حساب شما پول واریز کنند یا شما مبلغی را به یک حساب دیگر منتقل کنید، شماره شبا به کارتان می‌آید.

استفاده از شماره شبا این مزایا را دارد:

o با استفاده از کد شبا می‌توانید انتقال وجه را انجام دهید و در عین حال ساير جزئيات حساب شما محرمانه باقی بماند .

o برای حواله با شبا نياز به ذکر نام بانک، نام و کد شعبه، شماره حساب، نوع حساب و... نخواهید داشت. چراکه این کد تمام این اطلاعات را درون خود دارد.

o اگر یک یا چند کاراکتر شبا را اشتباه وارد کنید به شما اعلام خطا نشان داده می‌شود.

o سامانه‌های نقل‌وانتقالات الکترونيکی ایران مانند ساتنا و پايا براساس شبا کار می‌کنند.

چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟

راه‌های مختلفی برای دریافت شماره شبا وجود دارد. هر بانک روش‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهد مثلاً اگر در بانک ملی حساب دارید و می‌خواهید شماره شبا خود را مشاهده کنید می‌توانید یکی از راه‌های زیر را به کار ببرید.

o اگر به شما کارت عابر داده شده است می‌توانید از یک دستگاه خودپرداز استفاده کرده و این کد را به دست آورید.

o می‌توانید به سایت خود بانک ملی سری بزنید و از بخش مربوطه شماره شبا خود را استخراج کنید.

o می‌توانید از طریق پنل مای رده به راحتی شماره شبا خود را به دست آورید. برای این منظور تبدیل شماره شبا بانک ملی از طریق شماره کارت و شماره حساب و بالعکس امکان‌پذیر است و می‌توانید از نام صاحب حساب هم قبل از واریز مطمئن شوید.

شما هم یک مای رده داشته باشید

اگر در مای رده عضو نیست همین الان ثبت‌نام کنید تا در روز نیاز خیلی سریع به خدمات بانکی موردنظرتان دست پیدا کنید. برای این کار ابتدا سایت رده را باز کنید، از نوار بالا گزینه حساب کاربری را انتخاب کرده و وارد مای رده شوید. حال نام و شماره موبایل خود را وارد کنید. یک کد برای‌تان پیامک می‌شود، با درج این کد شما عضو مای رده می‌شوید و می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن مای رده را از گوگل‌پلی در گوشی خود دانلود کرده و خیلی راحت هر زمان که نیاز پیدا کردید از آن استفاده کنید.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا

اگر به شماره کارت خود دسترسی دارید، می‌توانید وارد پنل مای رده خود شوید، گزینه کارت به شبا را انتخاب کرده و خیلی راحت با وارد کردن شماره کارت، کد شبا خود را به دست آورید.

تبدیل شماره حساب بانک‌ها به شماره شبا

اگر به تازگی حساب بانکی باز کرده‌اید و شماره شبا خود را نمی‌دانید در پنل مای رده گزینه حساب به شبا را انتخاب کنید.

تبدیل شماره شبا به شماره کارت

اگر به دنبال شماره کارت خود هستید، می‌توانید با انتخاب گزینه درست در پنل مای رده تبدیل شماره شبا به شماره کارت را انجام دهید.

تبدیل شماره شبا به شماره حساب

معمولاً زیاد پیش می‌آید که شماره حساب خود را حفظ نباشیم و یا به آن دسترسی نداشته باشیم، در چنین مواقعی بدون از دست دادن وقت، مای رده را باز کنید و با وارد کردن شماره شبا، شماره حساب خود را به دست آورید.

تبدیل شماره کارت به حساب

تبدیل شماره کارت به شماره حساب نیز عملیاتی است که زیاد درخواست می‌شود. چراکه معمولاً شماره کارت در دسترس‌مان است و شماره حساب خود را نمی‌دانیم. تبدیل شماره کارت به حساب در مای رده در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود.

► گمانه‌زنی‌ها به اوج رسید/ عضو پنجم هیات مدیره استقلال متمول نیست!
آینده ارز دیجیتال شیبا چگونه است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر