آینده ارز دیجیتال شیبا چگونه است؟

دوشنبه ، 19 مهر 1400 ، 09:52

شیبا یکی از آن رمزارزهای موفقی است که چشم امید معامله‌گران زیادی را به‌خود دوخته است. افراد زیادی معتقدند شیبا می‌‌‌تواند در آینده بسیار کوتاهی یکی از بهترین و ارزشمند‌ترین ارزهای بازار شود. بازاری که لحظه‌ای رقابت در آن آرام نمی‌گیرد و همیشه رمزارزهای مختلف در آن تلاش می‌کنند تا بهترین باشند و به رتبه‌های بالاتر برسند.

شما آینده ارز شیبا و خرید آن را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ اگر در بازار نباشید و اطلاعات دقیقی درباره این رمزارز نداشته باشید، پیش‌بینی چندان آسان نیست. ما در این مطلب قرار است دلایلی که آینده ارز دیجیتال شیبا را روشن می‌دانند را با شما در میان بگذاریم.



شیبا چیست؟
شیبا اینو کوین (Shiba Inu) که کمتر از سال پیش روانه بازار شد، از نژاد سگی به همین نام الگو گرفته است. یک ارز رمز‌نگاری شده است که با عنوان SHIB معامله می‌شود و به آن لقب قاتل دوج کوین را داده‌اند. شیبا هم مثل رقیب خود در ردیف میم - کوین‌ها (meme - coin) بازار قرار گرفته است. میم کوین آن دسته از کوین‌ها یا توکن‌هایی هستند که بنا به یک شوخی در شبکه‌های مجازی مثل توییتر متولد شدند. شوخی‌هایی که طولی نکشید تا به‌سرعت خودشان را به دنیای واقعی رمزارزها برسانند و جزء رتبه‌های برتر بازار باشند. در واقع این رمزارزها با یک هدف ازپیش‌تعیین‌شده و مهم متولد نشدند، بلکه یک اتفاق طنازانه و برنامه‌ریزی نشده جرقه وجود آنها را زده است.
یک سکه شیبا تقریباً ارزش کمی دارد اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۱ ارزش آن به نزدیک یک دلار برسد.

تاریخچه شیبا
خالق شیبا هم مانند بیت‌کوین، فردی ناشناس است که آن را به نام ریوشی می‌شناسند. شیبا اینو اشتراکان زیادی با دوج کوین دارد. علاوه بر اینکه هر دو در نام و لوگوی خود از سگ نژاد اینو استفاده می‌کنند، شیبا تلاش کرده است تا پلتفرم و رمزارزی کامل‌تر و بهتر است دوج باشد. نقض‌ها و کمبود‌ها آن را پوشش داده و تلاش می‌کند تا به‌زودی جای دوج کوین را در بازار بگیرد. شیبا برخلاف دوج‌کوین که بلاک‌چین مخصوص خود را دارد، صاحب بلاک‌چین شیبا نیست بلکه بستر فعالیتش روی شبکه اتریوم انجام می‌شود و رمزارزی مبتنی بر اتریوم است.
ریوشی که سازنده و مبلغ اصلی این رمزارز است معتقد است که فناوری SHIB بیشتر از همتای خود، یعنی دوج کوین، از ویژگی جامعه‌محوری استفاده می‌کند. ریوشی حتی در وایت پیپر شیبا می‌نویسد: «ما این توانایی را داریم که از ارزش دوج کوین به‌صورت تصاعدی پیشی بگیریم، بدون اینکه هرگز از مرز ۰.۰۱ دلار عبور کنیم.»
حجم معاملات بازار شیبا
طبق گزارش‌ها و آماری که در سایت CoinMarketCap منتشر شده است، حجم معاملات ۲۴ ساعته SHIB بیش از هشت میلیارد دلار است و سرمایه بازار آن تا عددی مثل ۱۱ میلیارد دلار هم می‌رسد. این آمار نشان می‌دهد خرید شیبا این روزها یکی از محبوب‌ترین تصمیماتی است که کاربران و معامله‌گران دنبال می‌کنند و در استراتژی معاملاتی خود دارند. همچنین شیبا اینو را می‌توان در واچ لیست ۴۵۴,۲۱۶,۱ معامله‌گر پیدا کرد
در حال حاضر شیبا ممکن است یک میم کوین باشد و از ارزش یا موارد استفاده کمی بهره ببرد، اما کارشناسان معتقدند محبوبیت روز‌افزون آن را نباید نادیده گرفت. زیرا رفتارها و تحرکات اخیر آن ثبات کرده است که رمزارزی ارزشمند است و می‌توان قله‌های بالاتر و ارزشمندتری را در رتبه‌های بالاتر بازار فتح کند.
شیبا اینو و ایلان ماسک
یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند رمزارزهای مختلف را مشهور کند، طرف‌داری یا صحبت افراد مشهور و تأثیرگذاری است که نفوذ قابل‌توجهی در بازار سرمایه‌گذاری دارند. افرادی مثل ایلان ماسک از جمله کسانی است که می‌توان اسم آن را جزء لیست اسامی تأثیرگذار دید. ایلان ماسک کسی بود که با صحبت درباره رمزارز شیبا توانست به‌سرعت این توکن را در مرکز توجه‌ها قرار دهد و نقش زیادی در افزایش قیمت آن داشته باشد. ماسک با انتشار یک توییت در توییترش، حمایت خود را از شیبا اعلام کرد. یک توییت ساده اما پرهیاهو که بدون اشاره مستقیم به رمزارز شیبا، موج اول طوفان شیبا اینو را آغاز کرد. ماسک در توییت خود نوشته بود:
نام سگ من از نژاد شیبا اینو فلوکی خواهد بود.
همین یک جمله باعث شد تا در عرض چند ساعت شیبا یک رشد ۲۵ درصدی را تجربه کنید. حتی خیلی از افرادی که دنبال خرید دوج کوین بودند هم با دیدن و شنیدن خبرهای مربوط به این توییت، به خرید شیبا روی آوردند.


ویژگی‌های شیبا
اگرچه حمایت صاحب‌نظران اهالی بانفوذ بازار و جامه نقش مهمی در رشد ارزش شیبا دارد اما واقعیت این است که اگر این رمزارز ویژگی‌ها و مزایای قابل‌توجهی نداشته باشد، حتی نظر همان افراد را هم نمی‌تواند جلب کند؛ چه رسد به اینکه سودای رسیدن به رتبه‌های بازار را داشته باشد.
اگر دنبال یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت نیستید و می‌‌خواهید با استراتژی نوسان‌گیری وارد بازار شوید، شیبا جزء بهترین گزینه‌های شما در بازار است.
قیمت پایین شیبا آن را یک گزینه آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری بلند‌مدت می‌کند. برای خرید شیبا حتی قیمت کمتری از خرید کاردانو هم پرداخت می‌کنید. همین باعث می‌شود باتوجه‌به رشد و حرکت روبه‌جلویی که شیبا دارد، در آینده خیلی نزدیک خرید شیبا بسیار سودآورتر باشد.
به این معنی که شما شیبا را با قیمتی کمتر از یک دلار تهیه می‌کنید اما درنهایت می‌توانید با قیمت یک دلار و حتی بیشتر از یک دلار آن را بفروشید! سودی که در این معامله نصیب شما می‌شود واقعاً چشمگیر است.
شاید یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است به‌عنوان نقص یا عیب برای شیبا هم عنوان شود، همین موضوع باشد که در بستر شبکه غیرمتمرکز مربوط به خودش فعالیت ندارد و وابسته به اتریوم است. بعضی از منتقدان اعتقاد دارند این ویژگی می‌تواند کار را برای شیبا در کنار دیگر رقبا سخت کند و نتواند با همین قدرت رقابت را ادامه دهد.
شیبا اما نشان داده است که قابلیت همه‌گیر شدن در دنیا را دارد. کارکردن با آن آسان است ،‌می‌تواند در بستری غیرمتمرکز فعالیت کند و ارتباط مالی مختلفی از تمام نقاط جهان را به هم‌پیوند می‌دهد. همچنین حجم ثابت و بی نوسان معاملاتی که تاکنون با شیبا انجام شده است هم خبر از قابلیت‌های جهانی‌شدن آن می‌دهد.
آینده ارز دیجیتال شیبا
آینده شیبا هم مثل آینده بازار و دیگر رمزارزهای آن نامشخص است. آمار نشان می‌دهد که معامله‌گران در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تمایل زیادی به سمت میم کوین‌ها داشته‌اند و این باعث شده تا قیمت و ارزش آنها رشد چشم‌گیری داشته باشد. پیش‌بینی‌ها ادعا دارند شیبا اگر همین روند روبه‌رشد خود را حفظ کند می‌تواند در آینده نزدیک به ارزش یک دلار هم برسد.
جمع‌بندی درباره آینده خرید شیبا
رمزارز شیبا و آینده آن را با هم مرور کردیم. آنچه که می‌تواند تأثیر مستقیم و تأثیر غیرمستقیم روی این رمزارز ارزشمند داشته باشد را گفتیم. شما درباره این رمزارز چه فکری می‌کنید؟ اگر آماده پذیرش ریسک و ورود به بازار شیبا هستید، صرافی ارز دیجیتال تبدیل یکی از پیشنهادهای خوبی است که می‌تواند نظر شما را جلب کند. کارمزد کم، کاربری آسان و کارمزد معاملات در صرافی تبدیل با‌توجه‌به حجم معاملات محاسبه می‌شود. می‌توانید با ساخت حساب کاربری در تبدیل به‌صورت مستقیم وارد بازار شیبا شوید و خرید خود را انجام دهید. کافی است همین حالا وارد سایت تبدیل به نشانی Tabdeal.org شوید و با ساخت حساب و احراز هویت کاربری اولین قدم برای معامله و حضور در بازار را بردارید.

► آموزش تبدیل شماره کارت و شماره حساب بانک ها به شماره شبا
عرضه سه محصول پر مصرف لبنی با تخفیف 10 درصدی از هفته آینده در سراسر کشور ◄

مطالب مرتبط
بنر