مدرن ترین راهکار برای ایجاد نرده شیشه ای

دوشنبه ، 3 آبان 1400 ، 14:27


نرده به طور عمده محصولی است که برای ایجاد ایمنی بیشتر انواع راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد. نرده ها را می توان در انواع مختلفی همچون نرده های چوبی، فلزی و اخیرا نرده های شیشه ای برای حفاظت و زیبایی راه پله به کار برد. با توجه به پیشرفت های زیادی که در ساخت انواع شیشه ها صورت گرفته است و امروزه شیشه های بسیار مقاوم و نشکنی به صنعت شیشه سازی اضافه شده اند، کاربرد شیشه نیز در طراحی و معماری ساختمان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

مدرن ترین نرده هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند نرده های شیشه ای هستند. با توجه به میزان مقاومت لازم و نحوه استفاده از نرده شیشه ای می توان از هر کدام از نرده های شیشه ای لمینت، سکوریت، روکار، توکار، فریلمس و… استفاده کرد. برخلاف تصور عموم نرده شیشه ای از جمله نرده های بسیار مقاوم و با استحکام بالا برای ساخت انواع راه پله در انواع ساختمان های اداری و تجاری همچنین بالکن ها و ویلاها محسوب می شود. در ساخت نرده شیشه ای سکوریت علاوه بر اینکه ضخامت شیشه سکوریت را می توان تا 12 میلی متر به کار برد بلکه برای استحکام بیشتر آن از پایه های استیل و آلومینیومی نیز استفاده می شود.

این پایه ها را با توجه به نوع راه پله در فاصله های مناسب قرار می‌ دهند و جایگاهی برای نصب نرده شیشه سکوریت محسوب می شوند. هرچند که در نگاه اول ممکن این نرده شیشه ای با پایه آلومینیومی پر هزینه به نظر برسد اما لازم است بگوییم که قیمت نهایی تمام شده این نرده های شیشه ای بسیار کمتر از نرده های تمام شیشه و فریلمس می باشد و دلیل آن قیمت مناسب شیشه سکوریت است. بنابراین با پرداخت حداقل هزینه می توانید از نرده شیشه ای بسیار مقاوم و پر کاربرد استفاده کنید.

استفاده از کابین شیشه ای برای حمام های کوچک

یکی از استفاده هایی که امروزه از شیشه برای مدرنیته کردن ساختمان می شود به کار بردن کابین شیشه ای است که به صورت محفظه ای تمام شیشه ای و زیبا ساخته می شود. این محفظه های زیبای شیشه ای کاربردهای زیادی دارند. به طور مثال استفاده از کابین شیشه ای در حمام به عنوان کابینی که در اطراف دوش کار گذاشته می شود، مزایای بسیار زیادی دارد.

این کابین شیشه ای به خوبی فضای اطراف دوش را پوشش می دهد و از خیس شدن سایر فضاهای حمام به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند. از این رو در فضای خارج از کابین محیط حمام دیگر خیس نمی باشد و خطر لیز خوردن در حمام به میزان زیادی کاهش می یابد. از طرف دیگر در ساخت کابین شیشه ای از شیشه های نشکن و بسیار مقاوم استفاده می شود.

از این رو کابین شیشه ای محفظه ای نشکن می باشد که در برخورد با آن هیچ گونه مشکلی برای شما و این محفظه به وجود نخواهد آمد. با توجه به دیزاین و طراحی حمام می توانید در ساخت کابین شیشه ای از شیشه های رنگی نیز استفاده کنید و بدین صورت دکوراسیونی کاملا هماهنگ را ایجاد نمایید.



با توجه به محیط حمام و سلیقه خود می توانید از کابین های شیشه ای فریملس و یا قاب دار استفاده کنید. کابین شیشه ای محفظه ای بسیار تمیز و بهداشتی است و در صورت کثیف شدن به راحتی می توانید آن را تمیز کنید. بنابراین محیط حمام همواره محیطی بهداشتی و عاری از قارچ و میکروب خواهد بود‌. اگر کابین شیشه ای به گونه ای ساخته شود که در ساخت آن یراق آلات و فریم های خاصی مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجا که این یراق آلات در محیط مرطوب حمام مورد استفاده قرار می گیرند نیز خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد پوسیدگی دارند. از این رو کابین شیشه ای سازه ای بسیار مقاوم می باشد که می توان سال ها بدون ایجاد مشکلی برای آن از آن استفاده کرد‌.
شیشه شفاف کریستال
در حالت کلی شیشه ها دارای سه نوع متنوع شیشه های سوپر کلییر و فلوت و کریستال هستند. با توجه به ویژگی ها و خواص و کاربردهای مختلفی که هر کدام از این شیشه ها دارند، برای مصارف مختلف از هر کدام از آن ها که مناسب تر است استفاده می شود. شیشه کریستال از انواع شیشه های پر کاربرد و پر طرفدار است که فاقد ناخالصی است و کاملا شفاف هستند از این رو جنبه های تزئینی نیز دارد. نام دیگر شیشه کریستال شیشه ی سرب دار می باشد.
این نام از این جهت برای این شیشه گذاشته شده است چون که در ترکیباتی که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر اینکه از اکسید پتاسیم و سدیم استفاده می شود، از اکسید سرب نیز استفاده می کنند. این سربی که در شیشه کریستال به کار برده می شود یک ویژگی بسیار خاص و منحصر به فرد دارد و آن این است که به میزان زیادی موجب می شود که ضریب شکست نور افزایش یابد. از طرف دیگر از لحاظ ظاهری نیز از آنجا که به دلیل افزایش شکست نور دارای ظاهری بسیار درخشنده و زیبا همچون کریستال می باشد آن را شیشه کریستال می خوانند.

این شیشه همان شیشه ای است که در ساخت ظروف تزئینی و شیشه ای کریستالی نیز استفاده می شود. این شیشه های کریستال را می توان به شکل ها و طرح های بسیار متنوعی تراش داد زیرا سختی بسیار کمی دارند. این کم بودن سختی موجب می شود که برای ایجاد طرح و تراش بر روی آن دچار مشکل و سختی نشوند.
از دیگر خواصی که با استفاده از آن می توان شیشه های کریستال را تشخیص داد این است که زمانی که به آن ها ضربه کوچکی وارد می کنید صدایی زنگ دار و آهنگین از آن منتشر می شود. علاوه بر این موارد شیشه کریستال را می توان برای کاربردهای مسکونی و تجاری نیز به کار برد. این شیشه ها به دلیل شفافیت بالا به میزان زیادی نور را از خود عبور می دهند.

► چرا مصرف‌کنندگان باید تولید داخلی بخرند؟
سامانه بیتستان سال گذشته 507 درصد رشد را تجربه کرده است ◄

مطالب مرتبط
بنر