طنز/چند روش فرهنگی شر خری!!

شنبه ، 26 تیر 1389 ، 10:43

 

شَرخَر کسی است که مال مورد اختلاف، طلب یا چِک و سفتهٔ برگشتی را با قیمتی ارزان می‌خرد و از راه قانونی(!!) تعقیب می‌کند تا پول واقعیِ آن‌ها را بدست آورد.

به گزارش بانکی دات آی آر در روش های سنتی شرخر وقتی چک را می خرید٬ در مرحله نخست به صاحب چک٬ التیماتوم کوتاه مدتی می دهد و در مراحل بعد٬ با کمک نوچه های خود در مقابل محل کار یا منزل وی شروع به فحاشی(البته با کمک لغات کاملا فرهنگی)٬ شکستن شیشه منزل٬ ایجاد مزاحمت برای نوامیس وی و حتی مضروب کردن صاحب چک می نماید.

به این ترتیب فرد بدهکار به شدت نادم شده و جهت تسویه حساب مراجعت می نماید.

البته این روش ها کاملا سنتی بوده و این روزها و در عصر ارتباطات به شدت مورد انتقاد قرار می گیرد.این روزها روش های کاملا فرهنگی ای جهت شر خری وجود دارد.

سال گذشته كمیسیون اقتصادی مجلس در طرحی به دنبال مجوز دادن به مؤسساتی برآمد تا بتوانند بدهی معوقات بانكی را خریداری كنند. البته این طرح کاملا فرهنگی(!!) با شبهاتی هم روبرو شد اما گمان میرود  با توجه به افزایش نجومی حجم معوقات بانکی متولیان تمام تلاش خود را جهت بر طرف کردن این مشکل بکارببرند.

منابع غیر رسمی اعلام کرده اند که هم اکنون برخی موسسات مالی فاقد مجوز عملیات شرخری را در مقابل دریافت مبالغی انجام می دهند.

البته همیشه در بین اعضای صنف شرخران این سوال مطرح بوده که با گسترش پول الکترونیکی و مبادلات اینترنتی بانکی آینده حرفه آنها به کجا خواهد رسید و چه روش های نوینی جهت حفظ شغل این دسته از فعالین عرصه اقتصاد به وجود خواهد آمد.

این روزها اعضای صنف شرخران در تلاش اند مجموعه ای از اس ام اس ها و ایمیل های تهدید آمیز را طراحی کنند که گمان می رود طی روز های آتی کاربرد داشته باشد.

هر چند در تمام دنیا شرخری شغلی غیرقانونی و مذبوح محسوب می شود٬ اما با این حال به صورت تلویحی٬ شیوه ای از اقتصاد سنتی می باشد.که با گذشت زمان شکل های نوینی به خود می گیرد.

تصویر زیر یکی از روش های نوین شر خری را نشان می دهد که درآن شر خر محترم برای یافتن مشتریان خود از تبلیغات اینترنتی بهره برده است.

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

720 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

حاشیه های نمایشگاه شانگهای

فناوری / دوچرخه های بدون رکاب به بازار می آیند

تصویر/ بلندترین بانک جهان

نمایشگاه اکسپو یا نمایشگاه شانگهای ؟ مسئله این است !

10 اشتباه بزرگ در هنگام تاسیس شرکت تجاری-2

گزارش تصویری / افتتاح نمایشگاه شانگهای 2010

تصویر/ روش جدید خرید وفروش وام

تصاویری دیدنی از دنیای اطراف ما

استراحت در هنگام کار + عکس

10 شغل پردرآمد برای خانمها

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

خلاقیت یک عاشق مرسدس بنز!

جدیدترین مدیر چندشغله ی کشور شناسایی شد!

 

► تاجر ایرانی ده ها هزار ووووزلا وارد ایران کرد
تبدیل واحد صادرات نفت خام از یورو به درهم امارات ◄

مطالب مرتبط
بنر