سود تضمینی و بیشتر از بانک با خرید و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت

پنجشنبه ، 20 آبان 1400 ، 22:11

شاید کمتر کسی پیدا شود که سودای کسب سود و درآمد را در سر نپروراند اما چیزی که در این میان اهمیت دارد، شم اقتصادی خوب و پر قدرت است. گاهی شاید برای شما هم سوال باشد که چرا برخی‌ها در سرمایه‌گذاری موفق هستند و برخی دیگر با وجود آنکه سرمایه اولیه خوبی داشته اند، همچنان درجا می‌زنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت اصلی این افراد در پذیرش ریسک است؛ یعنی توانایی ریسک‌پذیری به منظور کسب سود­دهی بیشتر.

سرمایه­ گذارانی که توانایی ریسک‌پذیری بالایی دارند معمولا به سراغ معاملات کلان می‌روند و در این میان گاهی هم ممکن است دچار زیان شوند و اما در مقابل کسانی هم هستند که به هیچ وجه اهل ریسک‌پذیری نیستند؛ این افراد همان سرمایه­ گذارانی هستند که تنها سرمایه در بانک را می‌پسندند. حال ما قصد داریم نوعی از سرمایه‌گذاری به نام سرمایه‌گذاری در صندوق ثابت را که سود بالاتری هم نسبت به بانک دارد، برای افرادی که اهل ریسک نیستند بررسی نماییم  پربازده ترین صندوق درآمد ثابت در سال گذشته (سپر کارگزاری اقتصاد بیدار) را نیز با هم بررسی خواهیم کرد.

هر آنچه که لازم است درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بدانید!

بازار سرمایه فرصت‌های فوق­ العاده‌ای را در اختیار سرمایه­ گذاران برای کسب سوددهی بالا قرار می‌دهد اما فعالیت در این بازارها نیازمند توان پذیرش ریسک است چرا که به همان اندازه که امکان سوددهی در بازارهای پرریسک وجود دارد، به همان اندازه امکان ضرر نیز به همراه سرمایه­ گذار خواهد بود به همین دلیل برخی از کسانی که همواره ترس از ضرر دارند، به سراغ فعالیت در بازارهای پر­ریسک نمی‌روند. برای سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت باید ابتدار در بورس ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کرده باشید.

روند کار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثابت به این شکل است که سرمایه خرد افراد را جمع آوردی کرده و به واسطه آن در بانک‌ها و یا سایر اوراق بهادار که ریسک پایینی دارند، فعالیت می‌کند. حال در این میان، صندوق از سودی که کسب می‌کند سرمایه گذار را هم شریک می‌کند اما سودی بیشتر از سود بانکی! لازم است بدانید که این صندوق‌ها تحت نظر مدیران خود و همچنین کارشناسان خبره‌ای که دارند، اقدام به تحلیل و بررسی بازارهای کم ریسک کرده تا در نهایت با یافتن فرصت سرمایه‌گذاری مناسب، اقدام به انجام معاملات کند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در میان تمامی بازارهای سرمایه‌ای از جمله بانک‌ها دارای پایین‌ترین میزان ریسک بوده و البته سودی بیشتر از میزان سوددهی بانک را نیز به سرمایه گذاران تحویل می‌دهد. (اطلاعات بیشتر https://ebidar.com/education/)


مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت
اگر سرمایه­گذاران بتوانند با صرف هزینه و زمان با تمامی زیر و بم بازار سرمایه آشنا شوند، به راحتی می‌توانند فرصت‌های به وجود آمده را تحلیل کرده و سپس بر اساس شرایط بازار اقدام به انجام معاملات کنند؛ حال در این میان به همان میزان که برد، شیرین و دلچسب است به همان میزان باخت نیز تلخ و دشوار خواهد بود. بنابراین کسانی که شاید فرصت و یا تخصص تحلیل بازار را ندارند، ترجیح می‌دهند که افراد خبره دیگر به جای آن‌ها این کار را انجام دهد که چه چیزی بهتر از صندوق سرمایه با درآمد ثابت! برخی از مزایا:
به جرات می‌توان گفت اولین مزیتی که انگیزه سرمایه­گذاران را برای شرکت در صندوق سرمایه با درآمد ثابت برانگیخته می‌کند، درصد ریسک بسیار پایین معاملات است. افرادی که همواره ترس از دست دادن سرمایه خود را دارند و همچنان به دنبال پیدا کردن یک منبع برای سوددهی ثابت هستند، صندوق‌های سرمایه با درآمد ثابت بهترین گزینه خواهد بود.
همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، گاهی تحلیل بازار نیازمند صرف وقت و حتی هزینه بالایی است اما در صندوق سرمایه با درآمد ثابت، کارشناسان خبره‌ای فعالیت می‌کنند که به جای شما تمامی مراحل تحلیل بازار برای رسیدن به فرصت سرمایه‌گذاری مناسب را انجام می‌دهند تا در نهایت با کمترین ریسک، سرمایه شما را وارد معاملات کنند.
از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه با درآمد ثابت این است که قابلیت نقد شوندگی بالایی در این صندوق‌ها وجود دارد. شرایطی را فرض کنید که شما برای کسب سود اقدام به سپرده طولانی مدت در بانک کرده اید؛ در این شرایط شما تا موعد مقرر مجاز نخواهید بود که سرمایه خود را از بانک بیرون بکشید و این یعنی نقدینگی پایین! 
حال به سراغ بحث شیرین سود دهی برویم! جاییکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در موعد مقرر سود ثابتی را به سرمایه­گذاران تحویل می‌دهد. در واقع در بازه‌های زمانی ماهیانه، سه­ماهه، شش­ماهه و یا یکساله میزان سود ثابت حاصل از سرمایه‌گذاری در صندوق به حساب سرمایه گذار واریز می‌شود.
با نحوه مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت آشنا شوید
همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، فعالیت صندوق‌های سرمایه بر اساس تلاش مدیران و تحلیل کارشناسان توانای آن صورت می‌گیرد؛ به این معنا که کارشناسان فعال در این حوزه به صورت مداوم در پی تحلیل و بررسی شرایط بازار هستند تا در صورت مشاهده فرصت سرمایه‌گذاری مناسب، به سرعت وارد معامله شوند. سپرده بانکی، اوراق مشارکت و همچنین سایر اوراق فرصت‌های کم ریسکی هستند که صندوق‌های سرمایه با درآمد ثابت، به دنبال کسب سود در آن‌ها هستند.
شرایط پرداخت سود توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت
چندین صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در حال فعالیت هستند که هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایطی که تعیین کرده اند، اقدام به سود­دهی به سرمایه­گذاران می‌کنند اما مسئله‌ای که در میان همه آن‌ها مشترک است، محاسبه سوددهی بر اساس میزان دارایی از لحظه ورود به صندوق است. بر این اساس صندوق سرمایه با درآمد ثابت اقدام به سرمایه‌گذاری با دارایی شما می‌کند و سپس در اواخر هر ماه سودی را که به شما تعلق می‌گیرد به حساب بانکی که نزد صندوق دارید، واریز می‌کند.
گاهی برخی از سرمایه­ گذاران قصد در افزایش سرمایه خود و به دنبال آن، افزایش میزان سود خود هستند؛ در این حالت تقاضای استفاده از سود مرکب می‌کنند اما منظور از سود مرکب چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که سرمایه­ گذار با تقاضای سود مرکب می‌تواند هر زمان که توانایی افزایش سرمایه را داشت، از سود سرمایه جدید خود استفاده کند. از آنجاییکه میزان سودی که به سرمایه تعلق می‌گیرد بر حسب میزان سرمایه تعیین می‌شود، برخی از سرمایه گذاران سودی را که ماهیانه دریافت می‌کنند مجددا به چرخه صندوق واریز می‌کنند تا در نهایت میزان کسب خود را افزایش دهند.
معرفی صندوق درآمد ثابت سپر اقتصاد بیدار، به عنوان محبوب‌ترین صندوق سرمایه با درآمد ثابت
اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در یک صندوق مطمئن، کم ریسک و با سود­دهی بیشتر از بانک هستید به سراغ صندوق درآمد ثابت سپر اقتصاد بیدار بروید؛ جاییکه بیشترین حجم از دارایی سرمایه گذاران صرف سرمایه‌گذاری در بانک شده است و این یعنی پایین‌ترین ریسک ممکن!
این صندوق با میانگین بازدهی ۲۸ درصدی سالیانه، توانسته رتبه اول سود­دهی را در میان تمامی صندوق‌های درآمد ثابت به خود اختصاص دهد که نشان از توانایی و همچنین امنیت صندوق دارد. ریسک پایین، نقد شوندگی بالا، سود بیشتر از بانک و همچنین سود روز شمار از مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه ثابت سپر است.
صندوق درآمد ثابت سپر سرمایه بیدار در تاریخ 27/6/99 با مدیریت شرکت سبد گردان اقتصاد بیدار شروع به فعالیت کرد. متولی این صندوق، موسسه حسابرسی شاخص اندیشان است که با مدیریت مژگان رشیدی، یاسر بذرگر و همچنین علیرضا رضائیان توانسته است نظر سرمایه­گذاران را به سمت خود جلب کند.

► سامانه بیتستان سال گذشته 507 درصد رشد را تجربه کرده است
انتخاب باتری مناسب خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر