6 موردی که نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

شنبه ، 26 تیر 1389 ، 16:28


شبکه های اجتماعی، این پدیده نو در دنیای ارتباطات امروز، هم اکنون میلیون ها عضو را در خود جای داده است. میلیون ها نفر از اقصی نقاط دنیا در این فضاهای اجتماعی ، عکس ها و آهنگ های محبوب خود را به همراه جزئیاتی از اطلاعات فردی با دیگران به اشتراک می گذارند.فیس بوک ، توییتر، مای اسپیس و بسیاری دیگر از این شبکه ها  مسیری بی انتهایی از شروع  آشنایی ها را باز می کنند و به همین دلیل لقب اجتماعی را با خود یدک می کشند. اما در این میان دزدان سایبری در کمین میلیون ها نفری نشسته اند که هر یک به راحتی می توانند قربانی آنان باشند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، خطرات ناشی از سهل انگاری در استفاده  از این شبکه ها باعث شده است تا بسیاری از سازمان های بیمه گر در دنیا ، صدماتی که از این طریق به افراد وارد می شود را تحت پوشش قرار ندهند.

 

به هر حال باید بدانید که استفاده از این شبکه ها و به اشتراک گذاشتن بسیاری از این موارد برای شما کاملا آزاد است اما در اختیار گذاشتن برخی از اطلاعات شما را در معرض خطراتی جبران ناپذیر قرار می دهد.


6 مورد از مواردی که  نباید در فیس بوک ، توییتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگری عنوان کنید از این قبیل هستند:

 

تاریخ تولد و محل تولدتان: البته که شما می توانید روز تولد خود را اعلام کنید اما باید بدانید که اگر به سال و محل تولد خود نیز اشاره کردید ، فقط اطلاعات مورد نیاز برای دزدی از اطلاعات مالی خود را در اختیار گذاشته اید. در واقع طی تحقیقات گسترده ای که توسط کارنج مولن صورت گرفته است، تاریخ و محل تولد افراد می تواند برای حدس زدن بخشی یا تمام شماره رمز عبور افراد مورد استفاده قرار گیرد. این اتفاق بسیار محتمل بوده و در بسیاری موارد اتفاق افتاد است.

 

 

برنامه سفر: در اشاره به این موضوع شاید بهتر باشد که بگویید، " بیایید از من دزدی کنید" تا یک خط کامل از محلی که قصد دارید به آنجا سفر کنید بنویسید و حتی به تعداد روزی که در آن جا سر خواهید کرد هم اشاره کنید. این مطلبی است که یکی از کاربران توییتر در صفحه خود درج کرده است، " شمارش معکوس تا موایی( جزیره ای در هاوایی)! دو روز در هتل رینر کارلتون، ما می آییم! " شاید بهتر باشد وقتی از سفر برگشتید عکس های زیبای آن را به اشتراک بگذارید. ولی تبهکاران را به سوی خود با دادن چنین اطلاعاتی به ویژه زمان سفر هدایت نکنید.

 


آدرس منزل: در این رابطه شاید اگر تنها به بخشی از یک تحقیقات اشاره شود کافی باشد. طی مطالعاتی که اخیرا موسسه پونمون در آمریکا انجام داده است ، معلوم شده است که استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی در معرض خطرات فیزیکی بیشتری هستند، علاوه بر آن که شناسایی آنان برای سوء استفاده نیز راحت تر است و همه این مسایل به علت اشتراک گذاشتن اطلاعات جزیی خود می باشد. شاید شما بر این تصور باشید که تعداد کمی به این ترتیب اطلاعات خود را ثبت می کنند اما این مطالعه نشان می دهد، 40 درصد نمونه آماری تحقیقات آدرس منزل خود را ثبت کرده اند، و در این میان 65 درصد آن ها حتی مبادرت به بلوکه کردن افراد ناشناس به محیط شخصی خود نکرده اند. جالب تر این است که 60 درصد از همین افراد می گویند که مطمئن نیستند که دوستانشان همان هایی هستند که می شناسند!

 

اعتراف به مشکلات شخصی: شاید شما از کارتان متنفر باشید، در مورد اموالتان برای پرداخت نکردن مالیات دروغ گفته باشید، یا معتاد به استفاده از مواد یا خوردن چیزی باشید،اما شبکه های اجتماعی محل اعتراف نیست. برخی از کارفرمایان در این شبکه ها به دنبال استخدام افرادی می باشند اما به همین نحو افرادی را خواهند یافت که اخراج کنند. واقعا فکر می کنید نیاز به اثبات دارد؟ تنها چندی پیش  مسئول توزیع امکانات بخش اورژانس در ویسکانسی آمریکا به علت معلوم شدن اعتیادش از این طریق اخراج شده است. پیشخدمتی در رستوران به علت شکایت از مشتریان و عضو یک تیم برای شکایت از هم تیمی هایش از کار برکنار شدند.در تحقیقات اخیر معلوم شده است که 8 درصد از شاغلین در شرکت های رسمی به علت استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی بیکار شده اند.

 

نشانه هایی از رمز عبور: زمانی که شما به صورت آنلاین آی دی( نام کاربری) را باز می کنید به برخی سوالات امنیتی از قبیل اولین مدرسه ای که در آن درس خواندید، اولین عبادتگاهی که برای خود برگزیدید یا اسم آهنگ مورد علاقه تان پاسخ می دهید. آیا به همین موارد در فایل شخصی خود نیز اشاره کرده اید؟ اگر این چنین بوده است شما دقیقا کروکی رسیدن به رمز عبور خود را ترسیم کرده اید.

 

اشاره به رفتار های عجیب و غریب خود: البته این مسئله شاید بیشتر در مورد بیمه گران خارجی صدق کند ولی مسلما به هموطنان ما در ایران نیز می تواند به نحوی مربوط باشد. شاید شما دوربین دستی خود را بردارید و از مسابقه با ماشین خود در خیابان فیلم برداری کنید ، و یا صحنه سر دادن خود را از بالای کوهی خطرناک با همه هیجانات متعلق به آن به ثبت برسانید. و آن گاه برای جلب نظر دوستان آن را در صفحه خود نمایش دهید و به اشتراک بگذارید. مسلما برای کسانی که نحوه رفتار شما برایشان مهم است از جمله شرکت های بیمه این مسئله  دور از چشم نخواهد ماند. بیمه گر حق دارند بدانند که استفاده کنندگان از بیمه تا چه حد خود را به خطر می اندازند. و برای بسیاری که در جهت استخدام افراد به بررسی صفحات اجتماعی شخص می پردازند، احتمالا این گونه رفتارها قابل قبول نخواهد بود.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

فیس بوک ، مادر را به فرزندانش رساند!

چرا کار فرماها فروشنده زن را ترجیح می دهند؟

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1

وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس

15 چیزی که شما در مورد استیو جابز نمی دانید

گزارش تصویری / 10 هتل لوکس دنیا

فواره هایی که جاذبه ی گردشگری هستند

بحرانی به پهنای خلیج مکزیک + عکس

ضربه ای که گوگل به اقتصاد جهانی می زند!

گردشگری/ مرنجاب ,مرز زمین و آسمان

کره جنوبی چگونه به ثروت و قدرت رسید؟+تصویر

گزارش تصویری / نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

طنز/ اندر مصائب کار در شرکت های دولتی

افتتاح موزه لندن / گزارش تصویری

دستفروشان آثار هنری در نیویورک / گزارش تصویری

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

760 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


► مقاله ی حسین شریعتمداری پیرامون اعتصاب بازاریان
فصل گرما و داغ شدن بحث قیمت برق ◄

مطالب مرتبط
بنر