آیا خاورمیانه مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

يكشنبه ، 30 آبان 1400 ، 12:40

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری هستند، همواره تلاش می کنند تا سرمایه خود را بر روی حوزه هایی بگذارند که رشد بسیار زیادی پیدا کرده و می توانند مبالغ بسیار زیادی از طریق سرمایه گذاری بدست بیاورند.

در این بین اما یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید بحث سرمایه گذاری در کشورهای خارجی است، چرا که به واسطه سرمایه گذاری در کشورهای خارجی می توانید به صورت دلاری اقدام به کسب درآمد کرده و رشد فوق العاده ای را از نظر اقتصادی تجربه کنید.

در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره پرسیده می شود این است که آیا منطقه خاورمیانه مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است یا خیر؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این موضوع پرداخته و در رابطه با شرایط کشورهای خاورمیانه برای سرمایه گذاری اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.



بهترین کشورها برای سرمایه گذاری در خاورمیانه
اگر قصد دارید تا اقدام به سرمایه گذاری در خاورمیانه کنید، لازم است تا به سراغ کشورهایی بروید که شرایط اقتصادی فوق العاده ای دارند، چرا که عدم توجه به این مسئله می تواند شما را با چالش های مختلفی مواجه کند.
به عنوان مثال کشور ایران با وجود پیشرفت های چشمگیری که در سال های اخیر کرده اما همواره با مشکلات اقتصادی مختلفی دست و پنجه نرم کرده است و یکی از بزرگترین چالش های این کشور بحث تحریم ها است.
این مسئله باعث شده تا ایران مکان مناسبی برای سرمایه گذاری نباشد و افراد به سراغ کشورهایی بروند که شرایط اقتصادی بهتری داشته و امنیت سرمایه گذاری در آن ها بالاتر است.
در این بین کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل قطر و امارات محبوبیت بیشتری برای سرمایه گذاران پیدا کرده اند و شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در این مناطق هستیم.
با این حال یکی از کشورهایی که اکثر افراد ترجیح می دهند تا اقدام به سرمایه گذاری در آن کنند، کشور ترکیه است. شاید برایتان عجیب باشد اما از نظر معاهده های بین المللی ترکیه با وجود قرار گیری در قاره اروپا، همچنان جز کشورهای منطقه خاورمیانه شناخته می شود و همین موضوع باعث شده تا به صورت کلی ترکیه به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری در منطقه خاورمیانه در بین سرمایه گذاران به حساب بیاید.
چرا برای سرمایه گذاری به سراغ ترکیه برویم؟
پس از آن که در رابطه با بهترین کشورها برای سرمایه گذاری در خاورمیانه صحبت کردیم، ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که چرا با وجود کشورهای مختلف در خاورمیانه مثل کشورهای عربی، ترکیه گزینه بهتری برای سرمایه گذاری است؟
در پاسخ باید گفت که به دلایل مختلف ترکیه مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در خاورمیانه به حساب می آید. به منظور بررسی علت اهمیت و محبوبیت ترکیه برای سرمایه گذاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
رشد اقتصادی منطقی
رشد اقتصادی یک موضوع بسیار مهم است که باید مراحل آن به صورت پیوسته و گام به گام طی شود. با وجود این که کشورهای حاشیه خلیج فارس توانستند از طریق فروش نفت رشد اقتصادی فوق العاده ای به دست بیاورند، اما این رشد اقتصادی به صورت سریع بوده و همین موضوع باعث شده تا اقتصادهای آن پایه های قوی نداشته باشند و ممکن است با وقوع یک جنگ یا موارد این چنینی، این کشورها با چالش های خاصی مواجه شوند.
این در حالی است که اقتصاد ترکیه در بستر سرمایه گذاری بر روی حوزه های مختلف توانسته رشد فوق العاده ای پیدا کند و افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشورهای خاورمیانه را دارند، به سراغ ترکیه بروند.


امنیت بالای ترکیه
از دیگر مسائل مهمی که به منظور بررسی اقتصادی باید به آن توجه داشته باشید، امنیت کشورها است. در واقع هر چه اقتصاد یک کشور در شرایط فوق العاده ای قرار داشته باشد اما امنیت آن کشور با چالش های گوناگونی مواجه شود، نمی توان به اقتصادهای این کشورها تکیه کرد.

در شرایطی که خاورمیانه همواره جز مناطق خاص بوده و در طول سال ها شاهد رخدادهای گوناگون امنیتی در آن بودیم، با این حال همواره دولت های موجود در کشور ترکیه تلاش کردند تا امنیت سیاسی و اجتماعی را در کشور خود به وجود بیاورند و همین موضوع باعث شده تا امنیت شرایط کشور ترکیه در بین سایر کشورهای خاورمیانه بسیار خاص تر باشد.

داشتن فضای مناسب برای سرمایه گذاری خارجی
موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دولت ترکیه همواره تلاش کرده تا فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی به وجود بیاورد و همین موضوع باعث شده تا افراد بسیار زیادی که تابعیت و ملیت کشور ترکیه را ندارند نیز بتوانند اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کرده و با فعالیت در بورس ترکیه، فعالیت اقتصادی در این کشور داشته باشید.

همچنین دولت ترکیه امکانی را به وجود آورده تا افراد خارجی بتوانند اقدام به ثبت شرکت در ترکیه کرده و از این طریق فعالیت اقتصادی در خاک ترکیه داشته باشند.

بهترین بخش ها برای سرمایه گذاری در ترکیه
به عنوان یکی از پارامترهای مهم، در هنگام سرمایه گذاری در بازارهای مالی باید مناسب ترین فضاها در کشورهای خارجی شناخته و اقدام به انتقال پول و سرمایه گذاری بر روی این بخش کنید. اگر بخواهیم شما را با بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بورس ترکیه همواره شرایط مناسبی داشته است و همین موضوع باعث شده تا افراد بسیار زیادی اقدام به سرمایه گذاری در بازار بورس این کشور کنند. اگر به دنبال آن هستید تا در صنایع مختلف کشور ترکیه فعالیت کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ بورس ترکیه بروید.

بازار املاک و مستغلات
یکی دیگر از بخش هایی که می توانید اقدام به سرمایه گذاری در آن کنید، بخش املاک کشور ترکیه است. به صورت کلی شاهد تغییرات قیمت شدیدی در بازار املاک این کشور نیستیم اما سرمایه گذاری در این بازار برای افراد خارجی مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مهم ترین این مزایا امکان دریافت تابعیت کشور ترکیه پس از گذشت چند سال است.

در واقع شما می توانید با سرمایه گذاری در بازار املاک این کشور، در کنار سرمایه گذاری دلاری جلوگیری از ریزش ارزش پول خود را گرفته و همچنین اقدام به اخذ تابعیت کشور ترکیه و این کشور را بدست بیاورید.

سرمایه گذاری در صنایع مختلف با ثبت شرکت
شرایط اقتصادی مناسب در کشور ترکیه باعث رشد کسب و کارها در این کشور شده است. همین موضوع باعث شده تا افراد بسیار زیادی اقدام به ثبت شرکت در ترکیه کرده و از این طریق فعالیت اقتصادی در این کشور داشته باشند. ثبت شرکت در ترکیه باعث می شود تا بتوانید اقدام به سرمایه گذاری در این ترکیه کرده و از این طریق در خاورمیانه فعالیت اقتصادی داشته باشید.

► انتخاب باتری مناسب خودرو
اضافه شدن ارز دیجیتال فایل کوین به والکس ◄

مطالب مرتبط
بنر