نحوه انتخاب یک بروکر خوب فارکس با ایتسکا

شنبه ، 11 دی 1400 ، 11:32


فارکس، از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری در دنیا محسوب می شود. این بازار به عنوان یک قطب اقتصادی، تاثیرگذاری بی نظیری در دنیای داد و ستد دارد و می توان به جرات گفت سرمایه گذاران موفق در این بازار، از لحاظ تسلط بر مفاهیم اقتصادی در سطح مناسبی به سر می برند و این موضوع از ماهیت پر ریسک این بازار نشات می گیرد.بروکر فارکس اصلی ترین دروازه های اجرای معاملات خرد در آن هستند. تعدد این بروکرها در دنیای سرمایه گذاری به قدری است که لزوم تشخیص این بروکرها از لحاظ عملکرد بسیار اهمیت دارد و در صورتی که ابهامی نسبت به این موضوع در سرمایه گذار وجود داشته باشد می تواند سبب بروز مشکلات بسیاری گردد. بنابراین باید فاکتورهای مهم در این زمینه را شناسایی کرده و نسبت به تایید آنها برای یک بروکر اقدام کند. در غیر این صورت نمی توان نسبت به مراودات مالی با آن اعتماد کرد و زیان های بعدی در انتظار شما خواهد بود. بروکرهای معتبر، خدمات ویژه ای را ارائه می دهند و سازگاری لازم با انواع روش های معاملاتی دارند. در مسیر این انتخاب حیاتی از توصیه های ارائه شده در این نوشته استفاده کنید. در این مقاله با ایتسکا همراه باشید. در نظر داشته باشید میتوانید با کلیک بر روی "بروکر فارکس " یا کلیک بر روی لینک پایین، لیست بهترین بروکر های فارکس را مشاهده نمایید.

بعضی بروکرها برای مشتریانشان هنگام حساب باز کردن بونوس یا همان پاداش ارائه می کنند. به این صورت که مثلاً اگر با ۱۰۰۰ دلار حساب باز کنیم و بونوس بروکر فارکس ۴۰ درصد باشد ، ۴۰۰ دلار هم پاداش دریافت کرده و حساب ما ۱۴۰۰ دلار خواهد شد. هنگام انتخاب بروکر مناسب جهت افتتاح حساب بونوس اولیه از طرف بروکر فارکس می تواند در بالا رفتن سرمایه شما تاثیر خوبی داشته باشد.

منبع : https://itsca-brokers.com/forex/brokers-for-iranian/

چطور می توانیم یک بروکر فارکس خوب انتخاب کنیم؟

افرادی که در این بازار معتبر فعالیت می کنند، برای انجام عملیات معاملاتی خود نیاز به واسطه هایی دارند که به صورت ایمن و البته بهینه این روند را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند. این واسط ها همان بروکرهای فارکس نام دارند.

در سال های اخیر با توسعه و رشد سرمایه گذاری در فارکس، بروکرهای متعددی به جمع نمونه های قدیمی تر اضافه شده اند و هر یک ادعای خود مبنی بر ارائه بهترین خدمات را به روش های مختلف در ذهن مخاطب جا می کند. لزوما نمی توان این موضوع را محدود به انتخاب های اول کرد و باید در این زمینه احتیاز لازم را به عمل آورد. به طور کلی زمانی که موقعیت معاملاتی و سرمایه شما در گرو عملکرد یک شخص حقیقی یا حقوقی ثالث قرار می گیرد، عقل سلیم نیز همین اخطار را به شما می دهد که باید در مورد اعتبارسنجی این شخص تحقیقات درستی به عمل آورید و آن را با پارامترهای صحیح محک بزنید. برخی از این فاکتورهای محک برای یک بروکر را به صورت زیر می توان لیست کرد :

ناظر رسمی بر عملکرد بروکر : بروکرها و تعداد آن ها در دنیای سرمایه گذاری به طرز وحشتناکی رشد کرده است و به نظر می رسد این موضوع بازار را آشفته کرده است و نمی توان شفافیت را در این زمینه مشاهده کرد. مهم ترین پارامتر در تشخیص اعتبار این بروکرها، نظارت یک ارگان رسمی دولتی بر عملکرد این بروکر است. در صورتی که بروکرها در یک کشور مشخص الزام به دریافت مجوزهای رسمی شوند، فعالیت آنها قانونمند شده و قابل پیگیری می باشد. بنابراین باید به سمت بروکرهایی رفت که از مجوزهای رسمی در این زمینه بهره می برند.
این مجوز یا همان رگولری های رایج آن قدر اهمیت دارد که سرمایه شما در اختیار آنها همانند سرمایه گذاری در بانک ها و صرافی های معتبر است. در واقع این بروکر وظیفه اصلی تعلق سود به شما و حفظ سرمایه اولیه را بر عهده دارد و متعهد است که این سرمایه را در صورت درخواست شما بی قید و شرط در اختیارتان قرار دهد. آیا همه بروکرها این چنین هستند؟ تضمین چیست؟ به رگولاری آن دقت کنید.



  • کارمزد کمتر : در این که بازار فارکس در اصل و ذات خود یک بازار کالا محور نیست، شکی وجود ندارد. این بازار یک مفهوم متعلق به ارزهای مختلف است و تنها هزینه ای که شما در این باره صرف می کنید مربوط به کارمزدی است که بابت تغییر واحد پول انجام می دهید. بنابراین سود بالاتر شما در گرو کارمزدهای کمتر است و می توانید به سراغ بروکرهایی بروید که در این زمینه منصفانه تر عمل می کنند. این موضوع را از صرافی ها استعلام کنید و پایین ترین قیمت را انتخاب نمایید.
  • تعامل مالی آسان : این که بتوانید در یک بروکر به آسانی پول واریز کنید و بتوانید در صورت لزوم به راحتی پول خود را برداشت کنید، از مهم ترین جنبه های مالی یک بروکر است. در این زمینه می توانید از کاربران سابق و فعلی این بروکرها نیز کمک بگیرید و تجربه های آنها را به کار ببندید. این روش واریز و برداشت باید ایمن و آسان باشد. نباید محدودیت هایی مانند الزام به افتتاح حساب در یک کشور یا بانک خاص داشته باشد. هم چنین کارمزدهای پایین بابت انتقال پول دریافت کنند و از درگاه های اینترنتی امن برای این پروسه استفاده کنند.
  • وجود بروکرهای متعدد در زمینه معاملات فارکس سبب شده است آنها برای جذب بیشتر مشتریان و اقناع آنها برای معاملات از طریق درگاه خودشان، اقدام به ارائه طرح های خاص و ویژه به عنوان مشوق های سرمایه گذاری کنند. برخی از آنها حتی برای آغاز فرآیند معاملاتی از کاربر درخواست پول نمی کنند و تا سقف 50 دلار این حساب کاربری را شارژ می کنند تا بدین طریق او را به سمت سرمایه گذاری بیشتر در فارکس تشویق کنند و بروکر خود را نیز به گونه ای کاملا اعتمادساز در بین معامله گران معرفی کنند.
  • آیتم های معاملاتی بیشتر : اینکه بازار فارکس محل مبادلات ارز به ارز است، یک تعریف اولیه و ذاتی از این بازار می باشد اما باید بروکرها امکان این تبادلات را در زمینه مواردی مانند طلا و نفت و بازار بورس نیز ارائه دهند. این یک امکان فوق العاده برای سرمایه گذاران است و می توانند از این طریق به سودهای بیشتری دست پیدا کنند. بروکر خوب این قابلیت را در اختیار مشتری خود قرار می دهد.
  • از مهم ترین پارامترهای هر سازمان مردم محور، امکان ارتباط مداوم و مستمر با آنها است. بروکرها از طریق مردم سود می کنند و خدمات درآمدزا به آنها ارائه می دهند. باید در هر لحظه ای از شبانه روز امکان ارتباط با آنها را داشته باشند و ابهامات ذهنی را برطرف نمایند. باید درخواست را پاسخ مناسب بدهند و ایجاد تنش های ذهنی در آنها بپرهیزند. همه این اقدامات در حقیقت یک گام بلند در اعتمادسازی دو طرفه است و بدین ترتیب می توانند از منافع این اعتماد بهره کامل ببرند.

کارمزدها در بروکرهای فارکس به دو شکل اسپرد و مستقیم است که باید در هر دو حالت حواستان را به پایین بودن آن معطوف کنید چون در صورت بالا رفتن تعداد معاملات و حجم آنها می تواند رقم درشتی برای شما محسوب شود. نکته دیگر در این زمینه مربوط به اعتبار کارگذاری در مقابل کارمزد آن است. به هیچ عنوان مورد اول را فدای کارمزد نکنید و اولویت را بر اعتبار بروکر خود قرار دهید تا زیان نبینید.

► کپسول های آتش نشانی ایمن پیشتاز
افق کوروش، برنده تندیس سیمین چهارمین جشنواره ملی صنعت سلامت محور ◄

مطالب مرتبط
بنر