احراز هویت غیرحضوری یوآیدی برای سامانه وزارت کار راه اندازی شد

دوشنبه ، 27 دی 1400 ، 12:35





"سرویس احراز هویت دیجیتال سامانه جامع روابط کار یا کارگر و کارفرما با همکاری یوآیدی و وزارت کار راه اندازی شد."
سرویس احراز هویت دیجیتال سامانه جامع روابط کار یا به عبارت دیگر سامانه کارگر و کارفرما توسط وزارت کار و با همکاری یوآیدی راه اندازی شد. یوآیدی در انجام فرایند احراز هویت سامانه ثنا متعلق به قوه قضاییه و احراز هویت سامانه سجام با سامانه سجام همکاری داشته و تاکنون هویت بیش از 2.5 میلیون کاربر را احراز نموده است.
کاربران با احراز هویت سامانه روابط کار می توانند از خدمات وزارت کار برای کارگران و کارفرمایان به صورت غیرحضوری استفاده نمایند. سامانه جامع روابط کار از 36 زیرسامانه تشکیل شده که توسط هریک از آنها به کاربران خود، اعم از کارگران و کارفرمایان، در این حوزه خدمات ارائه می کند. شاخص ترین خدماتی که سامانه کارگر و کارفرما برای کارگران و کارفرمایان ارائه می دهد عبارتند از:
ثبت قراردادهای کار: این زیرسامانه با توجه به این مسئله که بیش از 90 درصد کارگران در کشور قرارداد موقت دارند، به منظور حمایت از حقوق کارگری و امنیت شغلی به وجود آمده است.
ثبت شکایات کارگری و کارفرمایی: این زیرسامانه به منظور عدالت بیشتر در رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان در حین یا بعد از توقف همکاری طرفین ایجاد شده است.
دادرسی کار: در این زیرسامانه فرایند رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان به صورت غیرحضوری انجام می پذیرد.
بیمه بیکاری (مقرری بگیران بیمه بیکاری): کارگرانی که شرایط ثبت درخواست برای دریافت بیمه بیکاری را دارند، با ثبت درخواست خود به صورت آنلاین در این زیرسامانه، مقرری خود را دریافت می نمایند.
ثبت درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان آور- فردی: راه اندازی این زیرسامانه، مشاغلی را که انرژی زیادی از کارگران می گیرند و یا آنها را از لحاظ سلامت جسمانی و روانی تحت تاثیر قرار می دهند بهتر شناسایی می شوند.
حمایت از مشاغل: همانطور که از نام زیرسامانه پیداست، این بخش به منظور کمک به راه اندازی مشاغل ایجاد شده است.
شناسایی واحدهای مشکل دار: مشاغلی که به هر دلیلی دچار مشکلاتی اعم از مالی و غیرمالی شده اند با این زیرسامانه می توانند مسائل خود را با وزارت کار در میان بگذارند.
با توجه به تجربه هایی که تا به حال وزارت کار در مورد شرایط کارگران و کارفرمایان در این حوزه کسب کرده، اقدام به ایجاد سامانه ای برای رفع مشکلات حوزه کارگر و روابط بین کارگر و کارفرما نوده است
هدف وزارت کار از راه اندازی سامانه جامع روابط کار
سامانه کارگر و کارفرما فعالیت خود را در بهمن ماه سال 1398 با ارائه 30 نوع خدمت آغاز نموده که این خدمات هم اکنون به 36 مورد رسیده اند. طرح این سامانه در سال 1396 تصویب شده بود. کاربران برای استفاده از خدمات سامانه کارگر و کارفرما، ابتدا باید فرایند ثبت نام و احراز هویت سامانه کارگر و کارفرما را طی کرده و سپس با توجه به موضوع مورد مراجعه، به یکی از زیرسامانه های سامانه جامع روابط کار مراجعه نمایند.
ایجاد سامانه کارگر و کارفرما در حل مشکلاتی مانند عدم شفافیت روابط بین کارگر و کارفرما، پراکندگی امور حوزه کارگری، سنتی بودن و زمان بر بودن بروکراسی اداری مربوط به بررسی و پیگیری امور تاثیر بسزایی داشته است. در واقع، هدف وزارت کار از راه اندازی سامانه جامع روابط کار وصول به اهداف زیر می باشد:
ایجاد شفافیت آماری و اطلاعات کارگری و کارفرمایی
کاهش زمان بروکراسی اداری برای انجام امور کارگری و کارفرمایی
کاهش زمان رسیدگی به شکایات و درخواست ها توسط وزارت کار
ایجاد نظم و شناسایی درست مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی
جلوگیری از تخلفات مربوط در این حوزه
فرایند احراز هویت کاربران در سامانه کارگر و کارفرما با همکاری یوآیدی، به صورت دیجیتال و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی انجام می پذیرد. یوآیدی برای احراز هویت دیجیتال کاربران خود از الگوریتم هایی مانند تشخیص چهره (Face Verification)، تشخیص زنده بودن چهره کاربر (Liveness Detection) و همچنین یادگیری عمیق (Deep Learning) استفاده می نماید. این فرایند با استفاده از این الگوریتم ها با دقت بالای 99% انجام می پذیرد
بنابراین فرایند احراز هویت کاربران شرکتها، سازمانها و کسب و کارهای طرف قرارداد با یوآیدی، با سرعت بالا، بدون تعطیلی و در هر ساعتی از شبانه روز به صورت 24 ساعته انجام می پذیرد. به این ترتیب در زمان و هزینه سازمانها و کاربران آنها صرفه جویی به عمل می آید.

► صرافی کوین دسک ترید (coindeskt)
استخدام کارشناس خرید و فروش ◄

مطالب مرتبط
بنر