آمار تکاندهنده ازامنیت پایین اینترنت در ایران

شنبه ، 2 مرداد 1389 ، 12:44

کامپیوتر های موجود در ایران در خطر شدید ترین آسیب ها ی اطلاعاتی از طریق Worm (بازیابی اطلاعات محرمانه) و سرقت آنان هستند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط  Symantec  (شرکت بین المللی فروش نرم افزار) ، نزدیک به 60 درصد کل سیستم هایی که از طریق بازخوانی چندباره اطلاعات ، مورد حمله واقع شده اند در ایران وجود دارند. اندونزی و هند نیز به شدت از نرم افزار تخریبی به نام Stunxnet ، آسیب دیده اند.
Stunxnet، ماه گذشته با ویروس قوی ای  به نام بلاک آدی کشف شد. یک شرکت تولید کننده آنتی ویروس متعلق به کشور بلاروس می گوید این نرم افزار تخریب کننده را بر روی سیستم کاربری از ایران پیدا کرده است.

 

Symantec ، در مورد علت این که ایران بیشترین گزارش آسیب و حمله ویروسی را داشته ، مطمئن نیست. مدیر ارشد بخش فنی این شرکت، آقای لوی می گوید، " تنها چیزی که ما می توانیم بگوییم این است که  این ویروس پیشرفته از نوع خاص بیشترین هدف حمله خود را به شرکت های موجود در این منطقه جفرافیایی یعنی ایران داشته است."

 

لوی در این باره می افزاید،" قطعات کامپیوتری مدت هاست که برای ایران تحریم است و در حالی که ایران در آمار جدید به دست آمده بیشترین قربانی حملات اینترنتی می باشد ، یکی از جایی هایی است که از خدمات پشتیبانی AV محروم می باشد. "

AV شرکتی است که به طور مستمر در حال بررسی عملکرد آنتی ویروس های مختلف پرداخته و توانایی آنها در از بین بردن ویروس های مختلف را مورد ارزیابی قرار می دهد.

Symantec  اطلاعات موجود در این زمینه را به طور کامل جمع آوری کرده است. در واقع در مدت سه  روز از هفته گذشته 14000    آدرس IP در مرکز کنترل آنان به ثبت رسیده است که کمترین آنان از آسیب مشابهی که برای شرکت های ایرانی پیش آمده اند شکایت داشته اند. اما در واقع، از هر 20000 IP موجود ،15000 تای آنان از چندین سیستم اما از IP  های مشابه گزارش حمله های مشابه را داشته اند  که همه در ایران بوده است.

 

بر طبق خلاصه اطلاعات آماری  که از سوی این شرکت اعلام شده  است به نظر می رسد که استفاده از نرم افزار های کپی شده ایی مانند ویندوز و غیره و بی توجهی به اشکالات فنی و باگ هایی که به مرور زمان درسیستم ها ایجاد می شود ، که این خود نیاز به باز برنامه ریزی سیستم دارد، همه همه موجب شده است که کاربران اینترنت در ایران از طریق WORM ( بازیابی اطلاعات محرمانه کامپیوترها ) مورد حمله واقع شوند.

 

شرکت های تامین اطلاعات کامپیوتری مرتبط با این امر مانند Siemens SCADA  این مشکل را تایید کرده و در جهت ارتقا سیستم هایی امنیتی خود اقدام کرده اند. این شرکت نظارت گسترده ای در جمع آوری داده های اطلاعاتی در سراسر دنیا دارد  اما به درستی اعلام نکرده است که چه تعداد مشتری در ایران دارد.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

ثروتمندترین حاکمان دنیا + عکس

گفتگوی با یک مفسد و دانه درشت اقتصادی!

گزارش تصویری/پشت پرده ماجرای خود پرداز های خارجی

اقدام جالب پلیس سوئیس برای کاهش تصادفات

همه جا می شود تبلیغ کرد !

10 نقطه حیرت انگیز زمین

گزارش تصویری/ کیف پول به شکل پول

تاریخچه ی لوگوی شرکتهای معتبر

فقیرترین رئیس جمهور دنیا

10 نقطه ی عجیب در دنیای ما

هتل صخره ای در روستای کندوان

پرداخت یارانه ی نقدی به دانشجویان تنبل انگلیسی

تصویر/ خوانندگی کریستیانو رونالدو برای تبلیغ یک بانک

درگیری های پیش از انتخابات در انگلیس

گردشگری/شاهکارهایی با ساختارهای ستاره ای

نمایشگاه اکسپو یا نمایشگاه شانگهای ؟ مسئله این است !

10 اشتباه بزرگ در هنگام تاسیس شرکت تجاری-2

گزارش تصویری / افتتاح نمایشگاه شانگهای 2010

تصویر/ روش جدید خرید وفروش وام

استراحت در هنگام کار + عکس

10 شغل پردرآمد برای خانمها

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

خلاقیت یک عاشق مرسدس بنز!

جدیدترین مدیر چندشغله ی کشور شناسایی شد

 

 

► گزارش تصویری/کشف جدید ترین روش تهویه شرکت واحد
تبلیغ سولاریم وبرنزه کردن پوست به مناسبت نیمه شعبان! ◄

مطالب مرتبط
بنر