برای سال جدید چقدر باید حقوق بگیرم؟

يكشنبه ، 1 اسفند 1400 ، 10:27




بحث حقوق و دستمزد، همیشه از مهم‌ترین مباحث در زمان استخدام و تغییر شغل بوده است. اما، بسیاری از کارمندان در ماه‌های پایان سال منتظر هستند تا ببیند تغییر و افزایش حقوق برای سال آینده چه میزان است و بسیاری در حال برنامه ریزی برای درخواست افزایش حقوق در سال جدید هستند.
اما در بسیاری از مواقع، افراد به رنج تقریبی بازار کار اشراف ندارند و به همین خاطر، رقم‌هایی پیشنهاد می‌کنند که ممکن است مورد قبول واقع نشوند و یا حتی از عرف بازار کار کمتر باشد. از این رو، باید در مورد میزان حقوق و دستمزد افراد در مشاغل مختلف تحقیق کرد و به رقم میانگین رسید. در این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره این مبحث و باید و نبایدهای آن صحبت کنیم و پلتفرمی را به شما پیشنهاد کنیم تا با کمک آن بتوانید به راحتی به رنج حقوق مشاغل مختلف دسترسی پیدا باشید و با کمک آن داده‌ها، حقوق مناسب خود را پیشنهاد دهید.
چقدر باید درخواست حقوق دهیم؟
درخواست حقوق و افزایش آن، مانند هر کار دیگری نیاز به مهارت دارد و برای مطرح کردن آن حتما باید در مذاکره قوی باشید. قبل از مطرح کردن میزان حقوق پیشنهادی خود باید به این فکر کنید که چه موارد و فاکتورهایی در شما وجود دارد که به موفقیت کسب و کار کمک می‌کنند و کارفرما را برای پرداخت حقوق بیشتر قانع می‌کنند.
حتی باید مهارت خود را با دقت بسنجید تا ببینید که آیا مهارت شما باعث منحصر به فرد شدن شما در محل کار می‌شود. به عنوان مثال، یک برنامه نویسی که روی چندین زبان برنامه نویسی تسلط دارد و سال‌ها است که در این حوزه کار کرده و به اصطلاح چشم بسته کدنویسی را انجام می‌دهد، با فردی که تنها روی یک زبان برنامه نویسی مهارت دارد و سه سال است که در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده، دریافتی‌های متفاوتی دارند.
حتی با کمی تحقیق، می‌توانید بفهمید که افراد مشابه شما در صنایع و شرکت‌های دیگر چه میزان حقوق می‌گیرند. شاید کمی عجیب باشد، اما گاهی برای افزایش یک میلیونی حقوق باید صنعت مورد نظر خود را در نظر بگیرید و ببینید که آیا آن صنعت پتانسیل
این میزان افزایش حقوق را دارد یا خیر.




افزایش حقوق برای سال جدید
با اینکه هنوز وارد سال جدید نشده‌ایم، اما در زمینه حقوق و دستمزد آن حواشی بسیاری وجود داشته و دارد. بحث افزایش حقوق پلکانی کار را برای تشخیص حقوق و دستمزد گروه‌های شغلی مختلف سخت کرده است و همین موضوع می‌تواند به چالشی در سال جدید تبدیل شود.
تا چند سال پیش، با آمدن سال جدید به صورت پیش فرض یازده درصد به حقوق و دستمزد افزوده می‌شد؛ اما در سه سال گذشته میزان افزایش درصد حقوق و دستمزد افراد متغیر بوده است و کارمندان و کارگران در روزهای آخر سال منتظر اعلام نرخ آن هستند.
با اینکه میزان افزایش حقوق توسط مجلس و مراجه دولتی تصویب می‌شود، اما این شرکت‌ها، کارفرمایان و کارمندان هستند که در نهایت حرف آخر می‌زنند و در مورد مبلغ آن به توافق می‌رسند. در مورد سال آینده نیز این امکان برای شما فراهم است که با مراجعه به وب‌سایت ایران سلری، میزان دریافتی افراد در مشاغل مختلف را بررسی کنید و مطابقه با عرف بازار کار رقم پیشنهادی خود را اعلام کنید. با این کار، دیگر با مشکلاتی مانند بالا رفتن از حد عرف و پایین گفتن رقم مواجه نمی‌شوید.
ایران سلری
عدم وجود شفافیت و آگهی از میزان حقوق و دستمزد افراد در مشاغل مختلف، باعث شد که وب‌سایت ایران سلری کار خود را آغاز کند. هدف اصلی ایران سلری از زمان شروع به کار این بود که افراد به رقم منصفانه‌ای از دریافتی خود برسند و کارفرمایان نیز رقم دریافتی درستی به کارجویان و کارمندان خود پیشنهاد دهند.
برای این هدف، ایران سلری از سال 1392 اقدام به تولید گزارش حقوق و دستمزد کرده است. در این گزارش‌ها سعی شده که حقوق و دستمزد بر اساس عوامل و فاکتورهای مختلف بررسی شود. تمام اطلاعات این گزارشات از شاغلان و فعالان بازار کار به دست می‌آید و همین موضوع این گزارشات را به جامع‌ترین گزارش در مورد حقوق و دستمزد تبدیل کرده است.
از این رو، در سایت ایران سلری می‌توانید رنج حقوق مشاغلی مانند حقوق برنامه نویس، حقوق کارشناس فروش، حقوق کارشناس بازاریابی، حقوق مدیران در مشاغل مختلف مانند مدیر منابع انسانی و غیره را مشاهده کنید و بر اساس آنها، برای افزایش حقوق و درخواست حقوق خود تصمیم گیری کنید.

► اتصال صنایع علاقه‌مند به نوآوری با اکوسیستم استارتاپی در پردیس سامیت ۲۰۲۲
صندوق سرمایه‌گذاری ETF چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر