قیمت جان انسان ؛ در همین نزدیکی

چهارشنبه ، 6 مرداد 1389 ، 14:04

آخرین خبرها از چین حاکی از جان باختن بیست و یک نفر در یک روستا و مجروح شدن بیش از صد نفر در یک کارخانه است.
به گزارش بانکی دات آی آر، امروز در صدر اخبار حوادث دنیا ناپدید شدن بخشی از یک روستا در شانگ های چین بود که به موجب آن بیست ویک نفر مفقود شدند.اما این حادثه از بلایای طبیعی در این  کشور محسوب می شود. هنوز چند ی از مخابره این خبر نگذشته  بود که شاهد خبر دیگری  از زخمی شدن صد نفر در انفجار یک کارخانه در چین بودیم.

 

" انفجاری در یک کارخانه پلاستیک در شرق چین ، چهارشنبه صبح بیش از 100 زخمی بر جای گذاشت. این حادثه به نظر می رسد بر اثر نشت گاز بوده است! شدت انفجار باعث لرزش ساختمان های اطراف و زخمی شدن رهگذران می شود. اطلاعاتی دیگری در دسترس نیست." در واقع آمار کشته شدگان این حادثه هنوز معلوم نشده است.

 

آیا تا پایان امروز ممکن است حادثه ای دیگر از چین مخابره شود؟ احتمال آن نه تنها هست بلکه شنیدن این دست حوادث کم کم به امری متعارف و معمول تبدیل شده است و این بسیار جای تاسف دارد.

 

10 روز پیش 30 نفر در حادثه یک معدن در چین جان باختند. دوم آپریل سال میلادی جاری 32 نفر دیگر در حادثه ای مشابه جان باختند.آمار این اخبار بسیار زیاد است و تنها این دو، نمونه ای از حوادث متدوال در چین است که آن ها را از حوادث طبیعی در این منطقه می بایست مستثنی کرد.

 

در پایان خبر مخابره شده از حادثه امروز در کارخانه پلاستیک این جمله خودنمایی می کرد:
" حوادث در کارخانه های چین که بر اثر آتش و انفجار به وقوع می پیوندند متدوال است و سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می کشاند."

 

اخبار انفجار های عراق و پاکستان و افغانستان هم هر روزه درگرفتن جان مردم بی گناه کم نمی گذراند.و این درحالی است که درهمین خاورمیانه اسرائیل هم مردم مظلوم فلسطینی را زیر سایه مرگ نشانده است. جان هزاران هزار  انسان بی گناه در سال بر اثر این حوادث تلخ از دست می رود و خبر آن در چند خط خلاصه و در یک تاسف کوتاه ویا  یک اعلام انزجار خلاصه می شود.

 

جالب است بدانید از آغاز اشغال افغانستان ، بالغ بر 5560 نیروی خارجی در این کشور کشته شده اند ، آمار دیگری از عراق حاکی است ، طی 9 سال اشغال این کشور به دست نیروهای امریکایی ، 655 هزار نفر از مردم بیگناه جان خود را از دست داده اند.

 

جان هر انسان واقعا چه قدر می ارزد؟در کشورهای عراق و فلسطین و افغانستان و پاکستان قیمت جان انسان ها را چقدر بر آورد کردند که چنین آسان جان مردم بی گناه را میگیرند؟ کشوری مثل چین آن را چقدر بر آورد می کند؟

 

البته از این مسئله هم نباید گذشت که آمار تلفات تصادفات جاده ای و هوایی در کشور خودمان نیز بسیار بالاست به طوری که از این حیث ایران در زمره ی پر حادثه ترین کشور های جهان قرار گرفته است.

 

آمار تصادفات جاده ای در چین حاکی از کشته شدن 600 نفر در هر روز است. آنچه مایه تاسف بیشتر می شود ایران در آمار تصادفات جاده ای از این حیث و به نسبت جمعیت چین را پشت سر گذاشته و در هر سال 20 هزار قربانی این دست حوادث را به نام خود ثبت می کند.
جا دارد مسئولان امر برای این آمار بالا – که هزینه های هنگفتی را نیز به کشور تحمیل می کند – چاره ای  بیندیشند.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

775 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

حاشیه های نمایشگاه شانگهای

فناوری / دوچرخه های بدون رکاب به بازار می آیند

تصویر/ بلندترین بانک جهان

نمایشگاه اکسپو یا نمایشگاه شانگهای ؟ مسئله این است !

10 اشتباه بزرگ در هنگام تاسیس شرکت تجاری-2

گزارش تصویری / افتتاح نمایشگاه شانگهای 2010

تصویر/ روش جدید خرید وفروش وام

تصاویری دیدنی از دنیای اطراف ما

استراحت در هنگام کار + عکس

10 شغل پردرآمد برای خانمها

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

خلاقیت یک عاشق مرسدس بنز!

جدیدترین مدیر چندشغله ی کشور شناسایی شد

 

 

► ده دولت اول ورشکسته دنیا
ماجرای تبلیغاتی که سرسام آور شده!! ◄

مطالب مرتبط
بنر