اهمیت سرمایه گذاری در ساخت شهرک های ویلایی بجای آپارتمان سازی

چهارشنبه ، 25 اسفند 1400 ، 16:29





همان‌طور که در شهرهای بزرگ به دلیل کمبود جا و فضا برای ساخت‌وساز و ایجاد ویلا، بسیاری از افراد به آپارتمان‌ها و حتی شهرک‌های آپارتمانی مجتمع روی آوردند، این سبک در ویلاسازی نیز به همین دلیل شکل‌ گرفته است و اتفاقاً با استقبال بسیاری از مشتریان مواجه شده‌اند.
اگرچه مقایسه ویلاها با ساختمان‌­های آپارتمانی کار اشتباهی است، اما تقریباً می‌توان آن‌ها را شبیه به هم دانست. مهم‌ترین شباهت بین ساختمان‌های آپارتمانی و شهرک‌های ویلایی این است که ساکنین هریک از آن‌ها باهم در ارتباط هستند و باید مواردی ارتباطی را رعایت کنند.
اگرچه مقایسه ویلاها با ساختمان‌­های آپارتمانی کار اشتباهی است، اما تقریباً می‌توان آن‌ها را شبیه به هم دانست. مهم‌ترین شباهت بین ساختمان‌های آپارتمانی و شهرک‌های ویلایی این است که ساکنین هریک از آن‌ها باهم در ارتباط هستند و باید مواردی ارتباطی را رعایت کنند.

مزایای سرمایه‌گذاری در شهرک­ ویلایی
اگر دقت کرده باشید، امروزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون ساخت‌وساز، دستخوش تغییراتی وسیع شده است و افراد زیادی به دلیل نداشتن تجربه کافی در این حوزه در این بین سرمایه زیادی را ازدست‌ داده‌اند. یکی از راه‌­های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌ گذاری در املاک و مسکن است که به‌عنوان یک بخش مهم در تبدیل سرمایه نقدی به کار می­‌رود. خرید ملک و ساختمان از روش‌هایی است که در تمام دوران توانسته است پیشرفت کند و همچنین سود خوبی را به ارمغان بیاورد و حتی در بدترین شرایط نیز سرمایه فرد تغییر چندانی را به خود نمی‌بیند؛اما در این بازار نیز باید افراد حرفه­‌ای عمل کنند. البته نکات مهم و ویژه سرمایه ‌گذاری ملکی و انجام معاملات املاک و مسنغلات را هم باید افراد به‌طور کامل یاد بگیرند و به آن عمل کنند تا خریدی مطمئن‌تر داشته باشند.

شهرک ویلایی مخصوصاً در نواحی شمال کشور به دلیل داشتن آب‌وهوای بسیار مناسب و امنیت کافی، یکی از گزینه­‌های بسیار مناسب سرمایه‌گذاری است که از طریق سایت بسپار می‌­توانید این عمل را با سوددهی هرچه بیشتر انجام دهید. هرچند ساخت‌وساز ویلا و سرمایه‌گذاری در این حوزه طی سالیان اخیر نیز شدت گرفته است، ولی باز هم تقاضای افراد برای خرید ویلا و شهرک‌­های ویلایی روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ تا جایی که در بعضی مواقع خرید ویلا در مناطق گوناگون به‌سختی انجام می‌گیرد. ازاین‌رو قیمت ویلا هرروزه رو به افزایش است. همین امر سبب می‌شود تا افرادی که در این مناطق روی املاک به‌خصوص ساختمان­‌های ویلایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، رشد قابل‌ملاحظه‌ای را در مدت‌زمانی بسیار کوتاهی روی ملک خود ببینند.


نکات مهم در سرمایه‌ گذاری در شهرک ویلایی
برای خرید ساختمان در شهرک ویلایی لازم است که به نکات مهم آن توجه داشته باشید. اولین نکته در خرید مسکن این است که هنگام خرید، موقعیت آب‌وهوایی و جغرافیایی منطقه را مدنظر قرار دهید. آب‌وهوای منطقه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌­ها در خرید است. پس بهتر است منطقه‌ای را انتخاب کنید که آب‌وهوا و موقعیت مناسبی داشته باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن به بازدهی برسد.

دومین نکته این است که به امکانات رفاهی موجود در منطقه توجه ویژه‌­ای داشته باشید؛ مثلاً املاکی که در مناطق جنگلی هستند به دلیل دور بودن از مراکز رفاهی همچون فروشگاه‌ها و مغازه‌­ها، قیمت آن‌ها ارزان‌تر است. اگر قصد سرمایه‌گذاری کردن در ویلاهای قدیمی را دارید، هزینه‌های مربوط به بازسازی کردن آن را هم در نظر بگیرید. اگرچه برای خریدن ویلاهای قدیمی بودجه کمتری نیاز دارید، اما هزینه بازسازی و نوسازی آن‌ها ممکن است برای شما به‌صرفه نباشد.

نکته بعدی در خرید یا سرمایه­‌گذاری کردن ویلا وضعیت سند آن است که قبل از خرید با دقت وضعیت سند ملک و منطقه را بررسی کنید و به پرس‌وجوهای کم اکتفا نکنید. همچنین امکاناتی که در خود ملک وجود دارد همچون برق، گاز و آب و ... را نیز در نظر داشته باشید.

سرمایه معقول برای خرید در شهرک ویلایی
طبق آگهی های املاک که در سایت­‌های گوناگون و همچنین درآگهی های سایت بسپار برای شما ارائه می‌شود، خرید ویلا و مسکن در مناطقی همچون شهرک ویلایی سرمایه متفاوتی می‌­خواهد. در این مواقع اگر به افراد حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید، به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌­توانید ویلای موردنظر خود را با کمترین و معقول‌ترین سرمایه‌ای که در دست دارید انتخاب کنید.

اگر در مورد سرمایه موردنظرتان برای خرید ویلا و ملک دچار مشکل و سردرگمی شده‌اید، می­‌توانید با مشاوران املاک صحبت کنید و از بین مواردی که با توجه به سلیقه و نیازها و سرمایه‌­تان عنوان می‌کنند، بهترین گزینه را انتخاب کنید. قطعاً هزینه نیز در این بین می‌تواند محدودکننده باشد.

بهتر است آگاه باشید که هرچه سرمایه ‌گذاری در املاک را با افراد متخصص و خبره در این حوزه انجام دهید، نگرانی‌تان از بابت سرمایه نیز کم خواهد شد و یک خرید منطقی با سود بالا خواهید داشت. شما می‌توانید در صورت لزوم چند مسکن یا ویلا را در شهرهای گوناگونی خریداری کنید و از مزایا و سود آن‌ها بهره ببرید.


قوانین مهم در خرید شهرک ویلایی
کسانی که اقدام به خرید ویلا از شهرک ویلایی در مناطقی همچون شمال می‌کنند، باید بدانند که سرمایه‌گذاری کردن در این مناطق با خرید یک ملک یا ساختمان عادی متفاوت است و افرادی که آشنایی و تخصص کافی در خصوص این سازه‌ها نداشته باشند، مطمئناً پس از مدتی به مشکل برمی‌خورند. این‌گونه املاک یک سبک خاص در صنعت ویلا سازی هستند که شرکت‌های سازنده این‌گونه املاک توانسته‌اند در زمین­‌های کوچک با وسعت کم ویلاهای بسیار زیادی احداث کنند که همین امر موجب شده است هر ویلا در این منطقه باقیمت بسیار مناسبی برای فروش به خریداران از شهرک ویلایی عرضه شود. این منطقه در مقایسه با مناطق دیگر دارای قوانین خاص و ویژه‌ای است که ساکنین این املاک باید با این قوانین آشنایی داشته باشند.

یکی از نکاتی که از خریداران این‌گونه ویلاها در مناطق شمال خواسته می‌شود که حتماً آن را رعایت کنند احترام گذاشتن به قوانین شهرک است؛ ازاین‌رو شرکت‌های سازنده این ویلاها برای برقراری آرامش در شهرک‌های ویلایی یکسری قوانین عمومی برای ساکنین وضع کرده‌اند که همه خریداران باید به این قوانین احترام بگذارند و آن‌ها را رعایت کنند.

از جمله قوانین این شهرک‌­ها به شرح زیر است:

پرداخت کردن هزینه‌های مربوطه به صورت ماهانه و سالانه
احترام گذاشتن به حریم خصوصی یکدیگر به خصوص همسایه‌ها
هماهنگ بودن با تیم حراست شهرک

► مایکت انتخاب کرد: همراه‌کارت بهترین اپلیکیشن صنعت فین‌تک در سال ۱۴۰۰ شد!
نمایشگاه آثار هنری «استعدادهای گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه» ◄

مطالب مرتبط
بنر