تاریخچه و خرید ارزدیجیتال شیبا

چهارشنبه ، 24 فروردين 1401 ، 11:18





شیبا اینو یک میم کوین است که آن را به‌اختصار SHIB می‌نامند. بعضی از افراد به دلایلی مثل نداشتن وایت پیپر، سرمایه‌گذاری درازمدت در این رمز ارز را عاقلانه نمی‌دانند. بااین‌حال علاقه‌مندی به این توکن غیر متمرکز در حال افزایش است. در سال ۲۰۲۱ اسم شیبا به یکباره بر سر زبان‌ها افتاد و با نام قاتل دوج کوین معروف شد. این ارزدیجیتال بی‌توجه به کسانی که این رمز ارز را شت کوین خطاب می‌کنند به رشد خیره‌کننده خود ادامه می‌دهد! آشنایی با تاریخچه پیدایش شیبا به شما اطلاعات دقیق‌تری درباره پیدایش ارزدیجیتال شیبا خواهد داد. اگر نمی‌دانید شیبا چیست یا از روش‌های خرید این رمز ارز خوش‌قیمت خبر ندارید، با ما همراه باشید.

شیبا چیست؟
Shiba Inu Coin یک ارز دیجیتال غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم است و نام خود را از یک نژاد سگ ژاپنی گرفته است. برخلاف دوج کوین که از بلاکچین اختصاصی استفاده می‌کند، شیبا را بر بلاکچین اتریوم ساخته‌اند. شیبا به این دلیل که بر بلاکچین اتریوم ساخته شده است می تواند قرارداد‌های هوشمند را اجرا و با برنامه‌های غیر متمرکز کار کند. این ارز دیجیتال قابلیت استخراج ندارد و به میزان محدودی برای خرید و فروش در اختیار است.

تاریخچه پیدایش شیبا چیست؟
در بحبوحه تب داغ کریپتوکارنسی در سراسر جهان، شیبا به بازار ارز‌های دیجیتال معرفی شد. دقیق‌تر بخواهیم به تاریخچه پیدایش شیبا اشاره کنیم، باید گفت این رمز ارز غیر متمرکز در آگوست سال ۲۰۲۰ بود که توسط یک فرد یا گروهی ناشناس به نام «ریوشی» ایجاد شد. شاید بتوان مهمترین لحظه تاریخی شیبا را ماه مه ۲۰۲۱ دانست که ریوشی نیمی از عرضه شیبا را به ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، فرستاد. این حرکت ترفندی برای افزایش محبوبیت و موفقیت شیبا بود. بوترین در نهایت ۱۰ درصد از توکن‌ها را اهدا کرد و ۹۰ درصد دیگر را سوزاند. در حال حاضر، شیبا اینو ۵۴۹ تریلیون توکن در گردش دارد.
این حرکت ریوشی و واکنش بوترین را می‌توان نقطه‌ای مهم در تاریخچه پیدایش شیبا به حساب آورد. شیبا اینو که ابتدا به دلیل سرگرمی و رقابت با دوج کوین به بازار عرضه شده بود، در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ارزش بازار فعلی شیبا ۲۶ میلیارد دلار است. این در حالی است که دوج کوین بالای ۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد


دلیل افزایش قیمت شیبا چیست؟
عموم مردم توان ریسک و سرمایه‌گذاری برای خرید شیبا را دارند. این رمز ارز برای کسانی مناسب است که ازیک‌طرف می‌خواهند در این بازار حضور داشته باشند، از طرف دیگر دارایی کافی برای ورود پرقدرت به آن را ندارند. کسانی که با قیمت ناچیزی این رمز ارز خریده بودند، با افزایش قیمت شیبا سود خوبی کسب کردند. احتمالات زیادی درباره افزایش قیمت ناگهانی شیبا اینو عنوان می‌شود. شاید بتوان عوامل زیر را عمده دلایل افزایش نرخ این توکن غیر متمرکز دانست:
راه‌اندازی صرافی غیر متمرکز ShibaSwap
توییت‌های ایلان ماسک
طرفداران شیبا اینو در فضای توییتر
این سه عامل را به‌عنوان دلایلی اصلی افزایش قیمت شیبا بیان می‌کنند.
اولین عامل افزایش قیمت شیبا راه‌اندازی ShibaSwap بود. شیبا سواپ به کاربران اجازه مبادله بدون واسطه رمز ارز شیبا را می‌دهد. وجود این صرافی افراد را به سرمایه‌گذاری در این رمز ارز تشویق می‌کند. دومین عامل را شاید بتوان به جرات مهمترین دلیل پرش قیمت شیبا عنوان کرد. در حال حاضر هر توییتی از ایلان ماسک در بزرگترین خبرگزاری‌ها عنوان می‌شود و از کوچکترین واکنش‌های این سرمایه‌دار بزرگ راحت نمی‌گذرند. یک توجه یا بی‌توجهی ایلان ماسک کافی است تا اعتماد مردم به چیزی را جلب کند یا از بین ببرد. توییت‌های ایلان ماسک حاوی توجهاتی به شیبا بود. بعد از آن توییت ارزش شیبا چندین برابر شد. عامل سوم از همه جالب‌تر است. گروهی از طرفداران شیبا که خود را ارتش شیبا خطاب می‌کنند، با توییت‌های بی‌وقفه در حال تبلیغ این ارزدیجیتال و جلب‌توجه عموم مردم هستند.

قیمت ارز دیجیتال شیبا چیست؟
از اواخر سال ۲۰۲۱ تا ابتدای سال ۲۰۲۲ رمز ارز‌ها بازار پر فراز و نشیب و نوسانات زیادی را تجربه کرده‌اند. نگاهی به چارت قیمت شیبا در صرافی والکس شما را با نوسانات قیمت این رمز ارز بیشتر آشنا می‌کند. قیمت شیبا از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا اکتبر ۲۰۲۱ بیش از ۷۴ میلیون درصد رشد کرد، اما در انتهای ۲۰۲۱ با کاهش بیش از ۷۵ درصدی مواجه شد. اگرچه هنوز افراد زیادی نمی‌دانند شیبا چیست، اما این میم کوین از زمان تولدش سروصدا زیاد به پا کرده است.

خرید ارزدیجیتال شیبا در والکس


ارزدیجیتال شیبا را می‌توان از صرافی‌ها خارجی و داخلی خریداری کرد. صرافی‌های Binance، Atomic Wallet، Crypto.com و Kucoin از صرافی‌های خارجی برای خرید شیبا هستند، اما چه طور در ایران شیبا بخریم؟ مراحل خرید شیبا در والکس به شرح زیر است:
۱ - در والکس ثبت نام کنید و حساب کاربری بسازید.
۲ - دو مرحله احراز هویت را طی کنید.
۳ - کیف پول ریالی خود را از طریق حساب بانکی زمان ثبت نام شارژ کنید.
۴ - به میزان دارایی خود خرید شیبا را انجام دهید.
شاید این سوال به وجود بیاید که مراحل فروش شیبا چیست؟ مراحل فروش شیبا در والکس نیز مانند خرید شیبا است. باید مراحل اولیه و احراز هویت را طی کنید تا واجد شرایط معامله شوید.

آیا سال ۲۰۲۲ برای سرمایه گذاری در شیبا مناسب است؟
در سال ۲۰۲۲ شیبا را یک سرمایه‌گذاری پر ریسک می‌دانند و فرض بر این است که این توکن اوج خود را گذرانده است. اگرچه خریداران اولیه شیبا به دلیل تبلیغات و سروصدایی که توسط ایلان ماسک ایجاد شد، سود خوبی کسب کردند، اما به نظر نمی‌رسد این روند ادامه داشته باشد. خواندن تاریخچه پیدایش شیبا اطلاعات خوبی در این زمینه به شما می‌دهد. شیبا هنوز یک رمز ارز پر طرفدار در بستر اتریوم است و افراد زیادی می‌خواهند بدانند شیبا چیست.

► 8 ویژگی منحصر به‌فرد و کاربردی در جدیدترین نسخه تاپ
خیریه مهر امام هادی (ماه)؛ گزارش عملکرد سال 1400 خود را منتشر کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر