بررسی دلایل محبوبیت سفر به آلمان

پنجشنبه ، 1 ارديبهشت 1401 ، 09:09



آلمان یکی از کشورهای پرطرفدار در میان ایرانی‌ها است که یک مقصد تفریحی و گردشگری محبوب نیز محسوب می‌شود. اما دلایل محبوبیت سفر به آلمان چیست؟ آیا آلمان در میان کشورهای اروپایی، جاذبه توریستی و گردشگری دارد؟ یا این کشور برای سفر مناسب نیست؟ برای پاسخ به تمام این سوالات، ادامه مقاله را از دست ندهید.

آلمان کشوری چهار فصل
برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که بیشتر روزهای سال بسیار سرد یا بسیار گرم هستند، آلمان نیز همچون ایران، کشوری چهار فصل است. این کشور زمستانی بسیار سرد، بهاری معتدل و دلپذیز، تابستانی گرم و پاییزی معتدل و خنک دارد.

با این حال بسیاری از گردشگران، فصل بهار را برای هوای تمیز و معتدل آلمان و فصل تابستان را برای شنا و تفریح در این کشور انتخاب می‌کنند. بنابراین ممکن است قیمت بلیط هواپیما به آلمان فرانکفورت در نزدیک آغاز سال نو و تعطیلات کریسمس کمی بیشتر باشد. چرا که در فصل زمستان، بازارچه‌های فروش محصولات کریسمس در آلمان طرفداران بسیاری دارد. بنابراین هزینه اقامت در آلمان، نزدیک روزهای کریسمس و تعطیلات آخر سال میلادی، کمی بیشتر خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در آلمان
هزینه سفر به این کشور، با توجه به هزینه خورد و خوراک در آلمان، کمتر خواهد بود. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه غذا در آلمان بسیار مناسب است و معمولا بین 5 تا 15 یورو قیمت دارند. همچنین غذاهای خیابانی آلمانی یکی از جاذبه‌های توریستی نیز محسوب می‌شوند.

پاستای اشپتزله، سوسیس برت وارست، سوسیس کاری، سیب زمینی برتکارتوفن، گوشت لیبرکازه و خوراک گولاش، از معروف‌ترین غذاهای آلمانی هستند. جالب است بدانید که سیب زمینی و سوسیس آلمانی نیز جزء جاذبه‌های توریستی در اروپا محسوب می‌شوند.

هزینه حمل و نقل در آلمان
هزینه حمل و نقل در شهرهای آلمان بسیار مقرون به‌صرفه است. به عبارتی، قیمت بلیط هواپیما به آلمان فرانکفورت به همراه هزینه سفر بین شهری و سفر داخل شهری، نسبت به قیمت سفر به کشورهای اروپایی دیگر، بسیار کمتر است.




برای مثال اگر شما می‌خواهید با یک قطار درجه یک، از شهری به شهر دیگر در آلمان سفر کنید، تنها 40 تا 70 یورو هزینه سفر شما خواهد بود. همچنین هزینه رفت و آمد داخل شهر از 1 تا 3 یورو است. با این حال شما می‌توانید با کرایه دوچرخه، هزینه رفت و آمدتان را کاهش دهید و خاطرات خوشی در سفر رقم بزنید.

از مزیت دیگر سفر به آلمان این است که اگر در این کشور یا حتی در دیگر کشورهای اروپایی، بلیط سفرتان را زودتر رزرو کنید، از تخفیف هم بهره‌مند می‌شوید. در واقع برخلاف سفرهای ایران که بلیط لحظه آخر همراه با تخفیف است، بلیط سفر بین شهری و داخل شهری کشورهای اروپایی را هر چه زودتر رزرو کنید، از تخفیف خوبی برخوردار خواهید شد.

فستیوال و تورهای گردشگری آلمان
آلمان هر سال، فستیوال‌های بسیاری همچون موسیقی و غذا برگزار می‌کند. این فستیوال‌ها باعث جذب توریست از سراسر دنیا می‌شود. در واقع اهمیتی ندارد که شما به موسیقی کلاسیک بتهوون، باخ، شومان، هاندل یا موسیقی‌های مدرن علاقه دارید. چرا که این کشور شما را از لذت موسیقی غنی می‌کند.

اگر می‌خواهید هزینه سفر به آلمان را کاهش دهید، تورهای گردشگری رایگان و فستیوال‌های رایگان آلمان را از دست ندهید. این کشور برای توریست‌های خود، تورهای رایگان گردشگری و بازدید از شهر و مکان‌های تاریخی برگزار می‌کند. بنابراین این مسئله نیز می‌توانید یکی دیگر از دلیل محبوبیت سفر به آلمان باشد.

جاهای دیدنی آلمان
همان‌طور که می‌دانید، آلمان مهد موسیقی کلاسیک و اصیل است. بنابراین هنر موسیقی و معماری آلمان، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از جاهای دیدنی آلمان می‌توان به دروازه براندنبورگ اشاره کرد. این دروازه در سال 1791 ساخته شده و با ارتفاع 26 متری، شباهت زیادی به دروازه شهر آتن دارد.

از دیگر جاهای دیدنی آلمان، کلیسای جامع کلن است. این کلیسا هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. کلیسای کلن یک شاهکار معماری به سبک گوتیگ است که طبق شواهد تاریخی، ساخت این کلیسا به سال 1248 میلادی باز می‌گردد.

اگر به تاریخ علاقه دارید، آلمان بهترین مقصد برای یک سفر پر از قصه، تاریخ و خاطره خواهد بود. دیوار برلین یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این کشور است. این دیوار با طول 155 کیلومتر، در سال 1961 آلمان را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرد و در سال 1990 فروریخته شد. این دیوار به یکی از یادبودهای جنگ سرد پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شد.

با این حال هر شهر آلمان، مکان‌های دیدنی و تاریخی مخصوص به خود را دارد. از شهرهای گردشگری آلمان می‌توان به برلین، مونیخ، هانوفر، کلن، درسدن، هامبورگ، فرانکفورت و برمن اشاره کرد که به هر یک را می‌توانید با قطار سفر کنید.

برخورد با گردشگران
شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما مردم آلمان با ایرانی‌ها بسیار خوش برخورد هستند. آلمانی‌ها برخورد خوبی با گردشگران دارند. همچنین این کشور امنیت بسیار بالایی دارد. طبق آمار ارائه شده، کشور آلمان یکی از بالاترین شاخص امنیت را به خود اختصاص داده است. بنابراین نیازی نیست که به طور مداوم نگران پول و وسایل شخصیتان باشید. شما می‌توانید با خیال راحت به شهرهای این کشور سفر کنید و خاطرات خوشی بسازید.

► خیریه مهر امام هادی (ماه)؛ گزارش عملکرد سال 1400 خود را منتشر کرد
بررسی دلایل محبوبیت سفر به آلمان ◄

مطالب مرتبط
بنر