کلاهبردار پیامکی ، پول پارو کرد!

يكشنبه ، 10 مرداد 1389 ، 13:45

 

مرد شیاد که با ارسال پیامک و آگهی‌های تبلیغاتی، یک‌روزه ده‌ها میلیون تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از  ایران، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران چندی قبل به دنبال دریافت چند شکایت از کلاهبرداری‌های میلیونی در یک شرکت خصوصی به بهانه اعطای وام یک روزه مطلع شدند.

مالباختگان در این‌باره گفتند: چندی قبل پیامک‌هایی دریافت کردند که یک شرکت از پرداخت وام‌های 5، 10 و 20 میلیون تومانی یک روزه و بدون نیاز به ضامن خبر داده بود! وقتی با شماره تلفن‌های مورد نظر تماس گرفتیم مردی از آن سوی خط مدعی شد تنها شرط پرداخت وام واریز مبالغی بین 600 تا 800 هزار تومان به حساب شرکت «آینده‌سازان» است. بعد هم از متقاضیان خواسته شد چند روز بعد با در دست داشتن اصل رسید بانکی به دفتر شرکت در خیابان شریعتی مراجعه کنند. اما به محض مراجعه، راز کلاهبرداری‌ها فاش شد.

 

 

بدین‌ترتیب کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شمیرانات مسئول رسیدگی به شکایت‌ها شده و با شروع تحقیقات دریافتند مرد کلاهبردار با چاپ آگهی‌های مختلف به نام شرکت «آینده‌سازان» و به بهانه پرداخت وام از ده‌ها تن دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.

بنابراین کارآگاهان در نخستین گام به سراغ مسئول ارسال پیامک‌ها در دفتر خدمات تلفن همراه رفتند. او در حالی که از هویت اصلی سفارش‌دهنده پیامک‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد، گفت: «ما طبق مقررات و در مقابل دریافت هزینه به درخواست مشتری پیامک‌هایش را ارسال می‌کنیم و برای این کار نیازی به حضور مشتری در دفتر خدمات تلفن همراه نداریم!»

در ادامه، کارآگاهان به سراغ صاحب حساب‌های بانکی رفته و دریافتند مرد کلاهبردار با مشخصات جعلی افراد مختلف برای خودش حدود 50 حساب بانکی گشوده است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان – رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ – با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر، تنها یک عکس به عنوان سرنخ اصلی برای شناسایی متهم در اختیار پلیس قرار دارد. بازپرس پرونده نیز با درخواست چاپ عکس بدون پوشش مرد کلاهبردار از مردم خواسته در صورت شناسایی یا اطلاع از مخفیگاهش، موضوع را به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران با شماره تلفن 51055514 اطلاع دهند.

وی همچنین ضمن هشدار به شهروندان گفت: ارسال پیامک یا انتشار آگهی‌های تبلیغاتی نمی‌تواند سند مطمئنی برای اعتماد مردم به آگهی‌ها و پیام‌های تبلیغاتی باشد و افراد باید قبل از هرگونه اقدامی بویژه در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها یا مسائل مالی و اقتصادی از صحت آگهی‌ اطمینان بیابند تا از سوی کلاهبرداران و شیادان نقره داغ نشوند.

► اخراج یک کارمند زن به دلیل زیبایی ؟! (+عکس)
استخدام بانک تات ◄

مطالب مرتبط
بنر