بهترین تبلت هایی که در ابتدای سال 1401 می‌توانید بخرید

يكشنبه ، 8 خرداد 1401 ، 13:03





چه تفاوتی بین تبلت ۷ اینچی سامسونگ و ۸ اینچی سامسونگ وجود دارد؟ آیا تبلت ۳۲ گیگ سامسونگ می‌تواند نیاز شما را برطرف کنند یا بهتر است به سراغ تبلت لنوو بروید؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی است که باید قبل از خرید تبلت و پیدا کردن بهترین قیمت تبلت به آن پاسخ بدهید.
در سال جدید شاهد حضور انواع مختلف تبلت در بازار هستیم. قیمت انواع مدل های تبلت در سال 1401 تا حدودی تغییر پیدا کرده‌اند. تبلت های سامسونگ به یکی از تبلت‌های پرطرفدار بازار تبدیل شده‌اند.
تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 10.4 SM-T505
گلکسی تب آ 7 سامسونگ جزو تبلت‌های نسبتاً قدیمی به حساب می‌آید. این تبلت در سال 2020 رونمایی شد. در همان روزهای اول عرضه گلکسی تب A7، این تبلت فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. این تبلت از پردازنده Snapdragon 662 به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند. این پردازنده سرعت عملکرد مناسبی دارد و جزو پردازنده‌های عالی به حساب می‌آید. گلکسی تب A7 با کمک رم 3 گیگابایتی و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای، سرعت عملکرد مناسبی دارد. به همین خاطر کاربران از تجربه استفاده از این تبلت بسیار راضی هستند. این تبلت باتری 7 هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد که برای یک تبلت 10.4 اینچی گزینه مناسبی به حساب می‌آید. گلکسی تب A7 یک تبلت عالی برای انجام امور روزانه به حساب می‌آید. همچنین با کمک شارژر سریع 15 واتی، می‌توانید سریعاً گلکسی تب A7 را شارژ کنید.
گلکسی Tab A7 Lite
همانطور که می‌دانید، وقتی که واژه lite جلوی نام یک تبلت یا گوشی موبایل بیاید، یعنی کمی از امکانات نسخه اصلی آن را کاهش داده‌اند تا قیمت آن ارزان‌تر شود. گلکسی Tab A7 Lite نیز یکی از محبوب‌ترین انواع تبلت‌های حال حاضر بازار ایران به حساب می‌آید. وقتی که قیمت انواع مدل های تبلت را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که گلکسی Tab A7 Lite در بین تبلت های سامسونگ بهترین قیمت را دارد. این تبلت از پردازنده مدیاتک Helio P22T به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند. پردازنده هشت هسته‌ای در کنار رم 3 گیگابایتی باعث می‌شود تا سرعت عملکرد مطلوبی داشته باشد. در مقایسه با نسخه گلکسی Tab A7، این تبلت باتری ضعیف‌تری دارد و دارای 5 هزار میلی‌آمپر ساعت ظرفیت است. این تبلت را می‌توان گزینه بسیار عالی برای دانش‌آموزانی دانست که به دنبال تبلتی برای کلاس‌های مجازی خود می‌گردند.
تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 Fe
تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 Fe جزو برترین تبلت‌های 12.4 اینچی سامسونگ به حساب می‌آید. این تبلت با رنج قیمتی بین 13 الی 14 میلیون تومان، یکی از بهترین انواع تبلت های سامسونگ به حساب می‌آید. اگر به دنبال یک تبلت حرفه‌ای با سرعت عملکرد بسیار بالا و کیفیت بی‌نظیر هستید، تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 Fe برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. این تبلت با کمک پردازنده اسنپ دراگون G750 سرعت عملکرد بسیار مناسبی دارد. همچنین با کمک رم 4 و پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 Fe از پس اجرای انواع برنامه گرافیکی و بازی سنگین بر می‌آید. تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 Fe دارای باتری قدرتمندی با ظرفیت 10090 هزار میلی‌آمپر ساعت است. این یعنی می‌توانید با خیال راحت برای مدت طولانی از این تبلت استفاده کنید. تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 Fe را می‌توان از نظر کیفیت با انواع تبلت های اپل مقایسه کرد.
تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X
لنوو یکی از برندهای نسبتاً جوان در بازار ایران است. این برند یکی از برندهای چینی باکیفیت است که توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران پیدا کند. محصولات مختلف لنوو از جمله انواع لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و لوازم جانبی از قبیل هندزفری در بازار ایران به وفور یافت می‌شوند. تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X یکی از تبلت‌های اقتصادی با کیفیت مناسب است که می‌توانید از آن برای مصارف روزمره استفاده کنید. این تبلت 8 اینچی دارای چیپست مدیاتک هلیو A22 است که سرعت عملکرد مناسبی دارد. در تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X از پردازنده 4 هسته‌ای در کنار رم 2 گیگ استفاده کرده‌اند. پس نمی‌توانید انتظار سرعت عملکرد بسیار عالی در برنامه‌های سنگین را از این تبلت داشته باشید. با این حال به خاطر قیمت تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X، این تبلت طرفداران مخصوص به خود را دارد. در حقیقت می‌توان گفت که تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزان به حساب می‌آید.
گلکسی تب S6 لایت
گلکسی تب S6 لایت نسخه سبک‌تر و ارزان‌تر گلکسی تب S6 به حساب می‌آید. اگر از گلکسی تب S6 استفاده کرده باشید، حتماً عاشق آن می‌شوید. البته از نظر تجربه کاربری، گلکسی تب S6 لایت هم گزینه مناسبی برای افراد سخت‌پسند به حساب می‌آید. گلکسی تب S6 لایت دارای چیپ‌ست اصلی Exynos 961 است که یک پردازنده قدرتمند به حساب می‌آید. گلکسی تب S6 لایت 4 گیگ رم دارد که در ترکیب با پردازنده هشت هسته‌ای، تجربه کاربری کاربران را به شدت افزایش می‌دهد. این تبلت 10.4 اینچی باتری 7 هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد. با توجه به مصرف باتری پردازنده و صفحه‌نمایش 10.4 اینچی، این باتری کمی ضعیف به نظر می‌رسد که خوب طبیعتاً این به خاطر لایت بودن این تبلت است. به صورت کلی می‌توان گفت که گلکسی تب S6 لایت برای طراحانی که طراحی خیلی سنگین انجام نمی‌دهند، گزینه بسیار عالی و مناسب محسوب می‌شود.
تبلت لنوو مدل Tab 4 8 4G
تبلت لنوو مدل Tab 4 8 4G از دیگر تبلت‌های ارزان قیمت و اقتصادی حال حاضر بازار به حساب می‌آید. در بازاری که تبلت‌ها بالای 10 میلیون تومان قیمت دارند، لنوو محصول تبلت لنوو مدل Tab 4 8 4G را به بازار عرضه کرد. این تبلت ظاهری زیبا دارد و دارای چیپست اسنپدراگون 425 است. این چیپست را اصلاً نمی‌توان با مدل‌های اسنپدراگون 888 و ... مقایسه کرد؛ اما به هر صورت برای یک تبلت اقتصادی اینکه از چیپست اسنپدراگون استفاده کند یک مزیت به حساب می‌آید. این تبلت 8 اینچی باتری 4850 میلی‌آمپر ساعتی دارد. با توجه به عملکرد تبلت، این باتری برای آن مناسب خواهد بود. تبلت لنوو مدل Tab 4 8 4G دارای رم 2 گیگ و پردازنده مرکزی 4 هسته‌ای است. پس فقط برای مصارف روزمره سبک گزینه مناسبی محسوب می‌شود.


تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021
وقتی که قیمت انواع مدل های تبلت را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که گران‌ترین تبلت‌ها مربوط به تبلت های آیپد هستند. تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 یکی از بهترین تبلت های اپل است که می‌توانید در ابتدای سال 1401 تهیه کنید. همانطور که از نام این تبلت مشخص است، این آیپد ابعاد کوچکتری در مقایسه با انواع دیگر آیپد دارد. پردازنده Apple A15 Bionic 5nm قلب تپنده این تبلت است. تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 با رم 4 گیگ و پردازنده قدرتمند اپل، سرعت عملکرد بسیار عالی و بی‌نظیری دارد. این تبلت 8.3 اینچی دارای باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی است که می‌توان گفت ظرفیت چندان مناسبی برای یک تبلت با این ابعاد نیست. با این حال حافظه 256 گیگی، دوربین 12 مگاپیکسلی و رابط کاربری عالی اپل، کاربران این تبلت را همواره راضی نگه می‌دارد. این تبلت برای بازی، انجام امور روزمره و کاربری گرافیکی سبک گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

► گفت‌وگوی رييس اداره كل روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛
افزایش لایک در چند دقیقه تنها با خرید لایک ایرانی ارزان صورت میگیرد! ◄

مطالب مرتبط
بنر