بررسی بروکر لایت فارکس

دوشنبه ، 3 مرداد 1401 ، 10:34





بروکر لایت فارکس یا بهتر است بگویم litefinance، از سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرد و تا به اکنون به فعالیت خود در بازارهای مالی ادامه داده است و حتی پس از معروفیت بازار کریپتوکارنسی، این بازار را در پلتفرم خود جای داد.
لایت فایننس نماد‌هایی همچون جفت ارز‌ها، سهام، کالا‌ها، شاخص‌ها و ارز‌های دیجیتال را برای معامله به کاربران خود ارائه می‌دهد.
در این مطلب بررسی می‌کنیم که آیا بروکر لایت فارکس برای انتخاب به عنوان کارگزاری در فارکس مناسب است یا خیر؟


ویژگی های بروکر لایت فارکس چیست؟
بروکر لایت فارکس مدتی قبل نام خود را به لایت فایننس تغییر داد. دفتر مرکزی لایت فایننس در جزایر مارشال واقع شده است که عمده خدمات این بروکر برای اروپاییان است. لایت فارکس علاوه بر کاربران اروپایی خود به کاربران کشورهایی همچون ایران، اندونزی، ویتنام، نیجریه، نیکاراگوئه، هند، قرقیزستان و فیلیپین نیز خدمات ارائه می‌دهد. این وب سایت به 15 زبان موجود است که وبسایت لایت فارکس فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند.
لایت فایننس به معامله‌گران خود قابلیت استفاده از ابزارهای معاملاتی متنوعی از جمله تمامی جفت ارزهای اصلی و نرخ متقابل، شاخص‌ سهام های معتبر دنیا، منابع انرژی از قبیل نفت و گاز، فلزات گران‌بها مثل طلا و نقره، و تعداد زیادی از کریپتوکارنسی‌ها را می‌دهد که شما می‌توانید در تمامی آنها به خرید و فروش بپردازید.
بروکر لایت فارکس در ارائه حساب های معاملاتی، تنوع زیادی را به وجود نیاورده است و به طور کل دو حساب معاملاتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.
یکی از دغدغه های معامله‌گران، بخصوص معامله‌گران تازه کار عدم وجود منابع آموزشی معتبر است. لایت فارکس در وبسایت خود منابع و مقالات گسترده‌ای از آموزش های فارکس قرار داده است که می‌تواند راهنمای جامعی برای شروع کار افراد تازه‌کار باشد.



مزایا و معایب کارگزاری لایت فایننس
مزایا
همانطور که اشاره شد وجود منابع مطالعاتی و آموزشی یک مزیت بسیار مهم و فوق العاده است که بروکر لایت فارکس دسترسی به این امکان را برای کاربران فراهم کرده است. این اطلاعات شامل تجزیه و تحلیل انواع آموزش‌ها، خلاصه کتاب‌های مشهور در زمینه سرمایه‌گذاری، اقتصاد، بازارهای مالی و غیره می‌باشد. همچنین امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل تخصصی بازار فارکس در وبسایت این بروکر موجود است.
درصورتی که معامله‌گران برای مطالعه این آموزش ها وقت بگذارند و به رشد شخصی خود اهمیت دهند، می‌توانند مسیر سریع تری را به سمت سودآوری طی کنند.
بروکر لایت فارکس همانند دیگر بروکرها از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 استفاده می‌کند. هر دو پلتفرم طراحی کاربر پسند دارند و حتی پس از توسعه یافتن این دو پلتفرم در سال های 2005 و 2010 تبدیل به بهترین پلتفرم های معاملاتی شدند. به دلیل کاربرپسند بودن شما می‌توانید به راحتی نمادهای معاملاتی را تحلیل کنید. نسخه متاتریدر 5 ابزار‌های تجزیه و تحلیل پیشرفته و بیشتری نسبت به نسخه 4 دارد. با این حال، متاتریدر 4 همچنان محبوب‌ترین پلتفرم است
واریز و برداشت
ایرانیان برای انتقال پول خود به پلتفرم هایی همچون وبمانی علاقه مندند. بروکر لایت فایننس از وبمانی نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از فارسی زبانان
پشتیبانی از افراد یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب بروکر است. کارگزاری لایت فایننس برای کاربران فارسی زبان خود پشتیبانی فارسی قرار داده است.


معایب
بروکر لایت فارکس در کنار مزایا، معایبی دارد که نمی‌توان از آنها چشم پوشید. اساسی ترین مشکل این بروکر قطع شدن مداوم سرورها است که اکثر کاربران از این مشکل ناراضی اند.
بازار فارکس در کنار جذابیت و هیجان، برای شما چالش های بسیاری را ایجاد می‌کند و دارای ریسک های بسیاری است. بروکر لایت فارکس بهترین بروکر نیست، اما از محبوبیت برخوردار است.
چرا بروکر لایت فارکس محبوب است؟
یکی از مشکلات عمده علاقه‌مندان به معامله‌گری تهیه سرمایه اولیه بود، بروکر لایت فارکس با ایجاد حساب های سنتی و قرار دادن حداقل سرمایه مورد نیاز برای افتتاح حساب در این حساب مشکل عمده کاربران را حل کرد و باعث شد در بین معامله‌گران معروف و دارای محبوبیت شود. می‌توان بروکر لایت فارکس را موسس حساب های سنتی دانست که دیگر بروکر ها به مرور از او تقلید کرده و حساب های سنتی 1 دلاری را به مجموعه حساب های معاملاتی خود اضافه کردند. این قابلیت سبب شد تا تعداد کاربران بیشتری به بازار فارکس دسترسی پیدا کنند.
از آنجایی که رفع مشکل کاربران، راهی برای جلب توجه علاقه‌مندان توسط کلاهبرداران نیز هست، بسیاری از بروکرهای متقلب یا بهتر است بگوییم بروکر نماها از این حساب های سنتی به جهت جلب توجه و کلاهبرداری از معامله‌گران استفاده کردند.
وجود پشتیبانی فارسی برای ما ایرانیان یک فاکتور مهم در انتخاب بروکر است. از این رو باید توجه کرد که لایت فارکس برای فارسی زبانان پشتیبانی فارسی قرارداده است.
افتتاح حساب
افتتاح حساب در لایت فارکس آسان است و شما می‌توانید با توجه به هدف خودتان حساب معاملاتی مدنظرتان را پیدا کنید.
انواع حساب‌های معاملاتی بروکر لایت فارکس
این بروکر دو حساب اصلی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. حساب ECN و حساب کلاسیک.
حساب ECN
حساب ECN به معامله‌گران حرفه ای پیشنهاد می‌شود. اما این حساب فقط بر روی متاتریدر چهار قابل استفاده است.
حساب کلاسیک
حساب کلاسیک برای تازه‌کاران مناسب است، البته افراد حرفه ای نیز از این حساب استفاده می‌کنند. مزیت این حساب این است که اسپرد و کمیسیون ندارد. همچنین هم بر روی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 قابل استفاده است.
حساب اسلامی
حساب اسلامی نیز در لایت فایننس موجود است و کاربران می‌توانند با پیام دادن به پشتیبانی، حساب اسلامی را فعال کنند. حساب اسلامی برای افرادی است که به دلایل اعتقادات مذهبی علاقه به معاملات با بهره را ندارند.
آیا بروکر لایت فارکس برای ایرانیان مناسب است؟
بازار فارکس با محبوبیتی که بین کاربران دارد، با فراهم کردن بستری جذاب در زمینه تجارت بین المللی، می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب درآمد دلاری برای ایرانیان باشد. اما همانطور که می‌دانید فارکس بازاری پر ریسک است و فعالیت در آن نیازمند آموزش و تجربه کافی می‌باشد.
.اشاره شد که این بروکر به ایرانیان خدمات می‌دهد و و پشتیبانی فارسی نیز دارد. اما پاسخ دادن به این سوال که آیا بروکر لایت فارکس مناسب است یا خیر، کار سختی است. زیرا هر بروکر با توجه به استراتژی شما باید هماهنگ باشد.
انتخاب اینکه کدام بروکر مناسب شما است، به عهده شما است، زیرا باید با توجه به نیاز استراتژی‌ خود آن را انتخاب کنید.

► BNPL اقیانوس آبی به گستره ایران
اهداف بانک‌ها در حمایت از جشنواره «بانک محبوب من» ◄

مطالب مرتبط
بنر