5 اشتباه بزرگ خانم ها در امور مالی

پنجشنبه ، 14 مرداد 1389 ، 11:11


در شرایط متزلزل اقتصاد امروز دنیا، شاید بیش از هر زمان دیگر نیاز باشد تا هزینه های خود را بادقت نظربیشتری کنترل و مدیریت کنیم. مدیریت صحیح امور مالی بدون شک به آینده هر فرد کمک می کند و به او این قدرت را می دهد تا آنچه را که دوست دارد حفظ کند.برای انتخاب راه کار صحیح ما باید قطعا با اشتباهاتی که به مسیر درست آسیب می زند آشنا شویم.

 

 


به گزارش بانکی دات آی آر، در این میان زنان که در کنار مردان به عنوان عضوی تاثیرگذار از اعضای خانواده در صرف هزینه ها نقش مهمی را ایفا می کنند با مدیریت در آن حتما به خود و خانواده شان کمک شایانی خواهد کرد. حتی برای زنانی که متاهل هم نباشند، آشنایی با اشتباهاتی که در زمینه مدیریت پولشان از سوی آن ها  ممکن است سر بزند، خالی از لطف نبوده و اطلاع از آن می تواند به اقتصاد کلی جامعه کمک کند.

 

در این جا به چند اشتباه عمده ای که خانمها در مدیریت امور مالی خود مرتکب می شوند اشاره خواهیم کرد ،باشد تا هر یک ازخوانندگان به نحوی با آشنایی با آن ها به برنامه آینده مالی خود بهتر بیاندیشند.


1.    قرض دادن احساسی به بدحساب ها


قرض دادن خیلی کار خوبی است ، شاید بتوان گفت حتی در شرایطی که شما برای یک برنامه ی تفریحی و یا خرید لوازم جدید به پولتان احتیاج دارید ، قرض دادن به افراد نیازمند آثار معنوی بسیاری برای شما خواهد داشت ، اما فراموش نکنید دچار احساسات یا حتی رو در بایستی نشوید و نسبت به نحوه ی بازپرداخت اطمیان حاصل کنید.

دوستی داشتم که یک روز ضمن تماس با من از دزدیده شدن لپ تاپی که از یکی از دوستانش به امانت گرفته بوده خبر داد و از من خواست تا جایی که می توانم کمکش کنم تا معادل پول لپ تاپ را به دوستش بدهد ، مقداری به او قرض دادم و درخواست کردم با هم به پلیس مراجعه کنیم او چندین بار سر باز زد ، حتی دوستش را هم اصلا ندیدم ، چند وقت بعد از من دعوت کرد در یک شرکت هرمی سرمایه گذاری کنم و من آنجا متوجه شدم داستان دزدیده شدن لپ تاپ از اساس دروغ بود است.

 

2.    پس انداز پول برای فرزندتان پیش از آن که خود بازنشسته شوید


اغلب فکر و اندیشه والدین و مادران برای آینده فرزندانشان به ویژه آینده تحصیلی آنان معطوف می گردد در حالی که فردای خود را در نظر نمی گیرند. زمانی که به بازنشستگی رسیده و خود در شرایطی می باشند که به پول نیاز دارند رو به  گذشته که داشته باشند می بینند، پولشان صرف چیزهایی شده که تامین آن چندان مهم و حیاتی نبوده است.

 

در مورد فرزندانتان هر چند نباید خست به خرج دهید ولی توجه بیش از حد و تامین تمامی خواسته های آنها نیز نتیجه ی جالبی به همراه ندارد ، توصیه می شود از همان کودکی ، حرفه ای را به فرزند خود آموخته و سعی کنید او را خوساخته باربیاورید.

 


3.    استفاده و به کارگیری بیمه های متعدد از جمله بیمه عمر


این مسئله نیز که به آینده فرزندان ما باز می گردد یعنی دریافت مبالغی تحت عنوان بیمه عمر که به فرزندان پرداخت می شود. این پرداخت ها که با لیستی از شرایط همراه است چنین می نماید که حتی ممکن است پس از شما پولی حقیقتا به فرزاندتان نرسد. به طور مثال محدودیت سنی ، شرایط فوت شخص و بسیاری مسائل دیگر. در این جا به نظر می رسد پس انداز مبلغی برای آینده برای فرزندتان در حسابی مطمئن بهتر از واریز مبلغ به حساب ثالثی باشد که امکان برداشت آن مشروط به بسیاری مسائل است.

 

از این مسئله هم نباید گذشت که نگرانی بیش از حد در مورد آینده از نظر فرهنگ دینی ما پذیرفته نیست ، پس بهتر است به جای استفاده از بیمه های متعدد و پس اندازها و نگرانی های بیش از حد ، به خدا اعتماد کنید و از زندگی خود لذت ببرید.

 


4.    عدم ایجاد استقلال کافی و وابستگی بیش از حد به حقوق و بیمه همسرتان

 

در صورتی که به هر دلیلی این حقوق و بیمه نباشد، نمی توان آینده مطلوبی را برای خود متصور بود. با در نظر گرفتن بیمه درست برای خود صرف نظر از اینکه بتوانید درآمدی برای خود داشته باشید یا نه یکی از بهترین آینده نگری ها ست که شاید بیش از هر چیز باید به آن توجه داشته باشید.

البته معنی این حرف این نیست که از هم اکنون تمام دارایی های همسرتان را به نام خودتان بزنید ، و یا نسبت به وی بدبین شوید ، چرا که این نگرانی و بدبینی به رابطه ی شما آسیب جدی وارد می کند ، به جای احساسی عمل کردن بهتر است کم کم به فکر کار و درآمدزایی برای خودتان باشید ان هم در حدی که سایر وظایف شما را تحت الشعاع قرار ندهد.

 


5.    عدم توانایی در گفتن نه به دیگران


بخشی از این نه گفتن به اشتباه اول باز می گردد. اما در مسائل کاری و محیط کاری چنان خود را صرف کار می کنید در حالی که مسئولیت نگهداری از خانواده و ایجاد فضای پرنشاط برای آنان را نباید فراموش کنید. در این حین است که در برابر افزایش فشار کار و میزان آن در موقع لازم مخالفت نمی کنید.  آیا زمانی که تمام انرژی شما صرف کار شد می توانید آن را به خانواده منتقل کنید و یا در برابر فرسایش بدنی و روحی شما به عنوان مرکز محبت و ثقل عاطفی خانواده کسی پاسخگو خواهد بود در حالی که خود مقصر اول هستید.


آنچه در کل می توان گفت، رعایت حد اعتدال در آینده نگری و ایجاد استقلال و صرف عواطف هر زن باز می گردد. زنان امروز گاه در عرصه ایجاد استقلال برای خود و با دید آینده نگری برای فرزندانشان، نیاز امروز آنان و خانواده را تحت شعاع قرار داده و درعین حال آتیه خود را به دست فراموشی می سپارند.


نیاز امروز زنان در ایجاد استقلال می بایست توامان با ایجاد فضای عاطفی مناسب برای خانواده باشد. آینده آنان تنها در بیمه کردن و پس انداز در یک زمینه خلاصه نمی شود و هر یک باید در جای خود انجام شود. در غیر اینصورت آنچه که انجامش به ظاهر درست است ، آینده ای درست را برای ما رقم نخواهد زد.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

835 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارشی خواندنی از "عشق دوربین" انگلیسی + عکسهای جالب

15 نکته ی جالب در مورد اینترنت که نمی دانید!

عکسهای جالب / کشف جدید ترین روش تهویه شرکت واحد

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

گزارشی از وضعیت کار زنان در عربستان سعودی + عکسهای جالب

عکسهای جالب از استیو جابز ، مدیر اجرایی اپل

عکسهایی جالب از گشت ارشاد چین !

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

کاریکاتورهایی جالب پیرامون تحریم ایران

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

گزارش تصویری / کور شدن یک دختر جوان دره راه آزادی

اقدام جالب پلیس سوئیس برای کاهش تصادفات + عکسهای جالب

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

 

 

► تحریم های جدید ؛ چین بی پروا ، روسیه جنون آمیز !
طنز/ به چند نفر بیکار باحال نیازمندیم ! ◄

مطالب مرتبط
بنر