اختلاف ساعت ایران و تایلند چقدر است؟

دوشنبه ، 30 آبان 1401 ، 12:15



اختلاف ساعتی که بین ایران و تایلند وجود دارد حدود 2 ساعت و نیم است که این به معنی این است که زمانی که ساعت رسمی تایلند حدود 2:30 دقیقه را نشان می‌دهد در تهران ساعت 9 صبح است. فاصله تهران تا بانکوک 3387 مایل است که معادل 5450 کیلومتر می‌شود.
با هواپیما چقدر در مسیر هستیم تا به بانکوک برسیم؟
برای رفتن از تهران به بانکوک حدود 5 الی 6 ساعت زمان لازم است که سوار شدن به هواپیماهای این مسیر می‌توانید در طول 5-6 ساعت به بانکوک بروید.




اختلاف ساعت ایران با گرینویچ چقدر است؟
گرینویچ منطقه‌ای در جنوب شرقی لندن است که معادل ساعت گرینویچ جهانی است. کشورهای وابسته به بریتانیا مانند استرالیا، آفریقای جنوبی و هنrdljد و پاکستان از ساعت گرینویچ استفاده می‌کنند. برای محاسبه تفاوت ساعت با ساعت گرینویچ لازم است تا نقشه و طول و عرض جغرافیایی منطقه موردنظر را بدانیم. اگر می‌خواهید تفاوت ساعت مکان خودتان را با گرینویچ بدانید لازم است تا لوکیشن خودتان را ابتدا روی نقشه پیدا کنید و سپس خطوطی که بین لوکیشن شما و نصف النهار مبدا وجود دارد را بشمارید. برای سفر به تایلند می‌توانید قیمت تور تایلند را با کلیک بر روی این لینک مطلع شوید.
منطقه زمانی چیست؟
زمین به بخش های 15 درجه‌ای کره زمین یا قاچ‌های 15 درجه‌ای تقسیم می‌شود که به هر یک از این بخش‌ها time zone یا منطقه زمانی گفته می‌شود. فاصله متوسط نصف النهاری این بخش‌ها ساعت رسمی کشورها را تعیین می‌کند. اگر کشوری وسعت زیادی داشته باشد و از یک منطقه زمانی بیشتر باشد، یعنی طول جغرافیایی آن بیشتر از 30 درجه دارد و بیشتر از یک ساعت رسمی خواهند داشت. زمانی که راه آهن گسترش یافت نیاز مردم به زمان‌بندی دقیق بیشتر شد و بعد از آن نصف النهار گرینویچ به عنوان نصف النهار مبدا در نظر گرفته شد تا اختلاف زمان هر کشور را بتوان نسبت به نصف النهار مبدا در لندن در نظر گرفت و فاصله زمانی را به طور دقیق تعیین کرد.



اختلاف ساعت کشورهای مختلف مانند ایران و ایتالیا چگونه تعیین می‌شود؟
برای آنکه اختلاف ساعت بین ایران و ایتالیا را تعیین کنیم باید نحوه درجه‌بندی کره زمین و نصف النهار مبدا را بدانیم. برای آنکه بدانیم که دو کشوری که می‌خواهیم اختلاف ساعتشان را تعیین کنیم باید بدانیم که هرکدام در کدام منطقه زمانی قرار گرفته‌اند.
اختلاف زمانی ایران با بقیه کشورها و ایتالیا چگونه است؟
اختلاف ساعت بین ایران و بقیه کشورها به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌های زمانی مختلف است که در بخش قبلی توضیح دادیم و برای محاسبه اختلاف ساعت زمانی دو کشور مانند ایران و ایتالیا مهم‌ترین نکته دانستن منطقه زمانی است. ایران در منطقه زمانی یوتی سی مثبت سه و نیم قرار گرفته است که با توجه به منطقه زمانی ایتالیا چیزی حدود 2:30 دقیقه اختلاف ساعت دارند.

► پنجره آفتاب نمایندگی پنجره وین تک در کرج
فروش انواع اتصالات گالوانیزه ◄

مطالب مرتبط
بنر