هزینه خرید کابینت چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

شنبه ، 5 آذر 1401 ، 12:08



یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون داخلی آشپزخانه، کابینت است. کابینت ها در انواع و اقسام گوناگونی تولید می شوند و کیفیت، مدل، طرح، رنگ، سبک و قیمت متفاوتی دارند. افرادی که می خواهند کابینت مورد نظر خود را خریداری کنند به قیمت آن توجه ویژه ای دارند زیرا هر فرد بودجه مشخصی را به کابینت ها اختصاص می دهد. هزینه خرید کابینت به عوامل گوناگونی بستگی دارد و تغییر در هر یک از این عوامل می تواند سبب افزایش و یا کاهش قیمت کابینت شود. در این مطلب به بررسی هزینه لازم برای خرید کابینت و عوامل موثر بر آن می پردازیم. با ما همراه باشید.


عوامل موثر بر قیمت کابینت
عوامل مختلفی بر قیمت کابینت اثر دارند و مهم ترین آن جنس متریال به کار رفته در ساخت کابینت است. بعضی از مواد اولیه قیمت گران تری دارند و این باعث بالارفتن هزینه تولید کابینت می شود. نوع روکش کابینت به طور مستقیم با زیبایی و ماندگاری کابینت در ارتباط است و به همین دلیل روکش های مستحکم، دارای قیمت بیشتری هستند. طرح و سبک انتخابی برای کابینت نیز قیمت آن را دستخوش تغییر می کند.
کابینت های مدرن به دلیل نداشتن طرح و نقش پیچیده از قیمت کمتری نسبت به کابینت های کلاسیک برخوردار می باشند. هر چه کابینت انتخابی ساده تر باشد پس هزینه تولید آن نیز کمتر خواهد بود. نوع رنگ های پردازش شده بر روی روکش کابینت، یراق آلات، تزئینات، ابعاد کابینت و نصب آن از دیگر مواردی هستند که بر هزینه تولید کابینت تاثیر دارند. انتخاب هر یک از این عوامل به سلیقه، نیاز و بودجه مشتری بستگی دارد.
قیمت کابینت های گلاس
کابینت های گلاس از مغزی ام دی اف و روکش پلاستیکی براق ساخته شده است. این کابینت پوششی شیشه ای و شفاف بر روی سطح خود دارد که مقاوم و مستحکم می باشد. پوشش شیشه ای، زیبایی کابینت های گلاس را افزایش و وزن آن را کاهش می دهد. این نوع کابینت در برابر حرارت، رطوبت و گرد غبار مقاوم است ماندگاری بالایی دارد.قیمت کابینت های گلاسبه نوع روکش گلاس و کیفیت آن وابسته است.
معمولا کابینت های گلاس ترک از دیگر مدل ها گران تر می باشد. کابینت پلکسی گلاس نیز قیمت بالاتری نسبت به های گلاس معمولی دارد. به طور کلی هر اندازه که لایه پردازش شده بر روی مغزی ام دی اف از شفافیت، کیفیت و دوام بیشتری برخوردار باشد، قیمت نهایی کابینت نیز افزایش خواهد یافت.
قیمت کابینت ممبران
کابینت ممبران متشکل از مغزی ام دی اف و روکشی از جنس پی وی سی است که به روش خاصی تولید می گردد. این نوع کابینت طرح پذیری خوبی دارد و می توان انواع طرح مدرن و یا کلاسیک را بر روی آن پیاده سازی کرد. ممبران نسبت به دیگر کابینت ها مقاومت بهتری در برابر رطوبت دارد و از نفوذ آب و مایعات به داخل کابینت جلوگیری می کند. چسب به کار رفته در روکش ممبران و کیفیت آن تا حد زیادی بر قیمت این نوع کابینت تاثیر می گذارد.
اگر این چسب از کیفیت خوبی برخوردار نباشد پس از مدتی زیبایی و ماندگاری خود را از دست خواهد داد. ضخامت روکش، درجه کیفی ام دی اف مغزی و اسکلت کابینت، دستگاه وکیوم، طرح انتخابی و یراق آلات به کار رفته در کابینت ممبران قیمت آن را تغییر خواهد داد.قیمت کابینت ممبرانبه علت شیوه تولید خاص خود دارای قیمت بالاتری نسبت به کابینت های گلاس است.
قیمت کابینت مدرن
هزینه خرید کابینت مدرن نسبت به دیگر مدل ها کمتر است. این موضوع به این دلیل است که کابینت مدرن دارای طرح های پیچیده و پر نقش و نگار نمی باشد. سطح صاف و یکپارچه کابینت مدرن عاری از طرح های سنتی و کلاسیک است و همین امر تولید آن را تسریع می کند. کابینت مدرن با انواع دکوراسیون ها همخوانی دارد و به راحتی می توان آن را نصب نمود.
این کابینت ها فضای کمی را اشغال می کنند و وسایل بسیاری را در خود جای می دهند. از این رو در خانه هایی با آشپزخانه کوچک نیز کاربرد دارند. بسیاری از کابینت های مدرن، بدون دستگیره هستند و همین موضوع قیمت کابینت را کاهش می دهد. مناسب بودنقیمت کابینت مدرنسبب شده تا افرادی که بودجه محدودی دارند نیز بتوانند کابینت مناسب و ماندگاری را خریداری نمایند.



قیمت کابینت کلاسیک
کابینت کلاسیک نمایی اشرافی و سلطنتی دارد و با طرح های پیچیده و پر نقش و نگار دیده می شود. این کابینت در آشپزخانه های بزرگ بیشترین کاربرد را دارد زیرا به کار بردن آن در فضای کوچک منجر به تاریک نشان دادن محیط می گردد. در کابینت های کلاسیک قرینه بودن اجزا بسیار حائز اهمیت است و باید تمامی عناصر به کار رفته در یک سمت کابینت در بخش مقابل نیز وجود داشته باشند.
قیمت کابینت کلاسیک به دلیل داشتن طرح های پیچیده از دیگر سبک های کابینت بیشتر است. دلیل این افزایش قیمت سختی پردازش طرح بر روی کابینت می باشد. متریال گوناگونی برای تولید کابینت کلاسیک به کار می رود و قیمت کابینت با توجه به مواد اولیه و جنس آن تغییر می کند. در کابینت های کلاسیک از تزئینات و یراق آلات متعددی استفاده می شود و این عناصر نیز قیمت کابینت کلاسیک را بیشتر می کنند.
قیمت کابینت نئوکلاسیک
کابینت نئوکلاسیک سبکی تلفیقی است که از ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک به وجود آمده است. در این نوع کابینت یکپارچگی کابینت های مدرن قابل مشاهده است و در عین حال نقوش مختلفی بر روی کابینت پردازش می گردد. از این کابینت می توان در انواع خانه ها با متراژ و سبک دکوراسیون مختلف استفاده کرد. افرادی که سیلقه سخت پسندی دارند می توانند با انتخاب کابینت نئوکلاسیک، طرح منحصر به فرد خود را بر روی کابینت پیاده سازی کنند.
هر چه پیچیدگی طرح های انتخاب شده توسط مشتری بیشتر باشد، هزینه خرید کابینت نئوکلاسیک افزایش خواهد یافت. با در نظر داشتن درجه کیفی متریال، مرغوبیت روکش انتخابی، طرح، مدل، یراق آلات و ابعاد کابینت می توان قیمت آن را تعیین کرد. این نوع کابینت از کابینت های سبک کلاسیک ارزان تر است و نسبت به کابینت مدرن قیمت بیشتری دارد.

► الیمپ ترید چیست
چرا بانک‌های مرکزی نرخ بهره را افزایش می‌دهند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر