طنز/اندر باب مسافرتهای درون شهری

دوشنبه ، 18 مرداد 1389 ، 07:59

 

تابستان که فرا می رسد بسیاری از مردم  فرصت را غنیمت می شمارند و به نقاط دور ونزدیک کشور سری میزنند بلکه آب و هوایی عوض کنند و بتوانند با انرژی بیشتر به محل کار وزندگی خود باز گردند در این میان اهالی تهران که تمام امکانات رفاهی کشور را از آن خود کرده اند وصد البته حق مردم سایر نقاط کشور را ضایع کرده اند در این مورد هم از امکانات ویژه ای بهره مندند به نام مسافرت درون شهری!!

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر در این نوع ویژه از سفرها نیازی نیست هزینه زیادی برای تهیه بلیط بین شهری خرج کنی فقط کافی است برای انجام یک کار اداری ساده اندکی در شهر سفر بنمایی ساده و کم هزینه!

شهر من انقدر بزرگ شده که اگر بخواهی از یک نقطه آن به محل دیگری بروی بعضی وقت ها به اندازه مسافت تهران تا قم طول می کشد به این ترتیب در مسیر راه می توانی از مناظر زیبای شهری به همراه اندکی غبار صبح گاهی (البته بعضی انسان های بی ذوق آن را دود متصاعد شده از اتومبیل های بی نوا می دانند!!!) لذت ببری.

 

یکی از سرگرمی های مورد علاقه اهالی پایتخت خرید از دستفروشان است که معمولاخیابان های تهران را دربست اجاره کرده اند و هر کاری دلشان بخواهد می کنند از بستن خیابان ها گرفته تاتصرف پیاده رو ها .اگر هم اعتراضی بکنی به شدت ناراحت می شوند که به حق طبیعی و ملک پدری شان تعرض شده!

اما آنچه بیش از همه مورد علاقه من است(فراموش نکیند که این مطلب طنز است) و در مسافرت های هر روزه درون شهری ام از آن لذت می برم مسابقه محبوب صندلی بازی است که از دوران کودکی از آن لذت می برم و هر چه سنم بیشتر می شود علاقه بیشتری برای برنده شدن در من پدید می آید .به نظر می رسد بعضی از همشهریانم هم همین حس را دارند برای اینکه هر وقت می خواهم سوار مترو یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی بشوم برق شوق بردن یک صندلی را درچشمان سایر همسفرانم می بینم.

برای دوستانی که ساکن شهر های کم جمعیت کشور اند باید توضیح بدهم که این مسابقه برای خودش قوانین نا نوشته بسیاری دارد:

1.اصلا مهم نیست که چه زمانی وارد صف شدی فقط تلاش کن خودت را به در نزدیک کنی.

2.اگر صبحانه نخورده باشی یا یک هفته ای حمام نرفته باشی شانس موفقیت بیشتری داری.

3.اگر کفش وکیف مهمانی ات را پوشیدی و چروک شدن لباس های مهمانی برایت مهم است از خیر مسابقه بگذر وفورا تاکسی بگیر.

4. در هنگام مسابقه به هیچ یک از اطرافیانت توجه نکن. (تبصره: مهم نیست کنار تو یک پیرزن یا پیرمرد محترم باشد یا حتی مادری که فرزند کوچکش را در آغوش گرفته وگرنه مسابقه را خواهی باخت)

5. هدف تصاحب صندلی است به این که چه قدر از مسیر را از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنی یا حتی چند ایستگاه دیگر پیاده خواهی شد فکر نکن.

6. برای این که موفقیتت را تضمین کنی بقیه را حل بده بعد مدام فریاد بزن که چرا انقدر هل می دهید لطفا رعایت کنید!

اگر تمامی قوانین نانوشته ای که گفتم رعایت کنی حتما موفق می شوی در این مسابقه هیجان انگیز برنده شوی اما برنده شدن همیشه کافی نیست به محض اینکه نشستی خودت را به خواب بزن یاحتی بی هدف به بیرون خیره شو در غیر این صورت شاید مجبور شوی جای خود را به یک فرد مسن یا بیمار بدهی!!

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

830 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

زندگی بيش از 54000 ميليونر در امارات

گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها

حقوق ماهانه رئیس جمهور های دنیا چقدر است ؟+تصویر

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

گزارشی جالب از جام جهانی و کارمندان ایرانی !

فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

گزارش تصویری / رونمایی از خودروی ملی عربستان سعودی

75 متر زیرزمین، دفتر پستی در فرانسه

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت

خریدن سوغات بلای جان توریست شد

 

 

► آمریکا : نمی توانیم جلوی کشورها را بگیریم
7 اشتباه که شما را از استخدام شدن دور می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر