مشکلات کاربران ایرانی برای خرید ویباکس فورتنایت

يكشنبه ، 18 دی 1401 ، 15:49





رسما ما را بخاطر تحریم ها و وضع بد کشورمان، تحریم کرده اند و ما اجازه تجربه بازی های این شرکت ها را نداریم. شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده بازی فورتنایت (Fortnite) و صاحب امتیاز چندین بازی دیگر و خود بخش استور، یکی از همین شرکت هاست که روز به روز حساسیت خود را نسبت حضور ایرانی ها در فروشگاه خود و یا حتی بازی فورتنایت بیشتر می کند.

مشکل بازی فورتنایت با ایرانی ها چیست؟
کشور ایران و 3-4 کشور دیگر طبق قوانین بین المللی و آمریکا در لیست سیاه قرار دارند و حتی به عنوان یک کشور تروریستی معرفی شده اند. اپیک گیمز هم درحال پیروی از قوانین آمریکا است. البته این شرکت تا حدودی با تجربه بازی توسط ایرانی ها کنار آمده است و فقط وقتی که حساس شود اقدام به بن کردن ایرانی ها می کند. ضمن اینکه خود اپیک گیمز آگاه است که چه تعداد ایرانی در Fortnite فعال هستند و روزانه این بازی را تجربه می کنند.
از سوی دیگر کاربران زیادی، احتمالا بنا به دلایلی چون سرعت دانلود بالاتر یا دسترسی‌ پذیری ساده‌ تر، برای تجربه بازی ‌های آنلاین وابسته به اینترنت ‌های همراه هستند و طبیعی است که مشکلات چند وقت اخیر تاثیر زیادی هم روی تجربه آن‌ ها گذاشته باشد. اما قسمت مهم‌ تر نظرسنجی، مشکلاتی می باشد که کاربران در تجربه بازی ‌های آنلاین گزارش کرده‌ اند. حدود ۷۳.۴ درصد از کل کاربران شرکت‌ کننده در نظرسنجی ها، با مشکل پینگ بسیار بالا یا پکت ‌لاس روبه‌رو می شوند که تاثیر زیادی روی کیفیت تجربه بازی ‌ها گذاشته و گاهی حتی تجربه بازی را عملا غیر ممکن می‌کند.
همچنین حدود ۶۱.۸ درصد از کل کاربران، وضعیت بدتری دارند که در تجربه بازی ‌های مختلف با مشکل دسترسی نداشتن به سرور ‌ها و دریافت خطای نداشتن دسترسی اینترنت روبه‌رو می‌شوند. و همینطور موارد دیگری مثل نت‌ تایپ محدود که در نتیجه آن کاربران با مشکلاتی مثل نبود امکان برقراری ارتباط صوتی روبه‌رو خواهند شد یا متغیر بودن وضعیت دسترسی و کیفیت پینگ در زمان ‌های مختلف روز هم از دیگر مسائلی هستند که کاربران زیادی به آن اشاره می کنند. مشکلات اشاره‌ شده، نشان می‌دهند که در مجموع کاربران با مشکلات زیاد و مختلفی در تجربه بازی‌ های آنلاین روبه‌رو هستند.
ویباکس مخفی فورتنایت چیست؟
شاید برای بسیاری از کاربران پیش آید که بسته های ویباکسی و یا باندل هایی که شامل ویباکس هستند (مثلاً استارترپک) را برای خود خریداری کرده باشند ولی قادر به دیدن ویباکس ها نباشند. ما قصد داریم در این پست آموزشی بطور کامل علت این موضوع را بررسی کنیم و راه حل های آن را به شما ارائه دهیم.
ابتدا حتماً حداقل یکبار وارد بخش بسته های ویباکسی در اکانت فورتنایت خود شوید، در این بخش شما بسته های 1000 تایی ، 2800 تایی ، 5000 تایی و 13500 تایی را مشاهده خواهید کرد، این بسته ها جهت خرید ویباکس فورتنایت برای شما عزیزان در دسترس خواهد بود. اما نکته ای  مهم که شاید شما قبلاً به آن توجه نکرده اید آن است که با کلیک بر روی هر کدام از بسته های ویباکسی، با جمله ی "All V-bucks purchased on one platform may not be redeemable on other platforms. " معنی: ویباکس های خریداری شده روی یک پلتفرم ممکن است در پلتفرم های دیگر قابل مشاهده نباشند، روبه رو شوید.



آیا راه قطعی بابت جلوگیری از بن شدن اکانت اپیک گیمز و یا فورتنایت وجود دارد؟
متاسفانه هیچ راه قطعی بابت این موضوع وجود ندارد و راه حل هایی که وجود دارند می توانند تا حدودی به شما کمک کنند. همچنین با توجه به اتفاقات سیاسی و ... در ایران، سیاست های این شرکت می تواند هر لحظه تغییر کند، به طور مثال می تواند در یک روز دسترسی تمام ایرانی ها را به بازی مسدود کند یا فردای آن روز اجازه بازی را به همه کاربران بدهد. همچنین لازم به ذکر است که این قوانین نه تنها برای اپیک گیمز، بلکه برای تمامی فروشگاه ها و پلتفرم هایی که از قوانین بین المللی پیروی می کنند صدق خواهد کرد. در این پست ما راه حل هایی برای جلوگیری از این موضوع را به شما پیشنهاد می دهیم:
در ابتدا تا جایی که امکان دارد از وی پی ان های رایگان استفاده نکنید.
سعی کنید کشور (VPN) خود را مطابق با ریجن اکانت اپیک گیمز خود قرار دهید.
از بات های تلگرامی خرید از آیتم شاپ استفاده نکنید.
سعی کنید دو مرحله ای اکانت اپیک گیمز خود را خیلی فعال و غیر فعال نکنید (به جز مواردی که سفارش ثبت میکنید)
خیلی اقدام به تغییر رمز عبور اکانت اپیک گیمز نکنید، چرا که با این کار اپیک گیمز به اکانت شما مشکوک خواهد شد.
به هیچ عنوان پشت سر هم اقدام به لینک یا آنلینک کردن اکانت اپیک گیمز نکنید چون با این کار اپیک گیمز فکر می کند اکانت شما هک شده است.
به جز هنگام خرید از فروشگاه های فورتنایت، به هیچ عنوان دسترسی اکانت خود را به هر کسی ندهید، در صورت زیاد شدن افرادی که به اکانت شما وارد شده اند، اپیک گیمز شک می کند
محصولات فورتنایت را حتما از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا این طور ریسک بن شدن شما کاهش پیدا کند.

► مشکلات کاربران ایرانی برای خرید ویباکس فورتنایت
ارمنستان یا ترکیه؟ کدام مقصد برای سفر نوروزی ارزان تر است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر