لیست فوربس / ثروتمندترین های جهان (30 - 1 )

دوشنبه ، 18 مرداد 1389 ، 14:13

لیست فوربس / ثروتمندترین افراد دنیا / قسمت نخست (30 - 1)



#1 Oprah Winfrey

 


رتبه اول  اپرا وینفری
اخبار منتشر شده در این باره که فصل جدید برنامه The Oprah Winfray Show آخرین سری از این مجموعه خواهد بود به این بیلیونر خودساخته کمک کرد تا توجه مطبوعات را بیش از دیگر اعضای لیست 100چهره نامدار (Celebrity 100) به خود جلب کند. کمپانی تولیدی او،هارپ Harp)  ) که به ساخت چهره هایی نظیر دکتر فیل، ریشل ری  و دکتر اوز پرداخت، پاییز امسال به معرفی طراح داخلی، نیت برکس خواهد پرداخت. پس ازچند ماه لیست برترین های کسب ثروت، شبکه اپرا وینفری با موضوعیت سبک زندگی را با مشارکت شرکت اتباطات اکتشافی به امپراطوری رسانه ای او خواهد افزود.      



#2 Beyoncé Knowles


رتبه دوم  بیونسه
بیونسه که یک نیمه ی معروفترین زوج هیپ هاپ است ، به توسعه کارش در کنار موسیقی ادامه میدهد. امضای قراردادها با شرکتهایی نظیر نینتندو تا او رئال و رشد روزافزون سبک شرکت خانه دراون (house of dereon) او سالانه میلیونها دلار برای او درامدزایی میکند .البته این مبلغ بیش از 86 میلیون دلاری است که  او از اجرای 93 کنسرت در تور دور دنیا کسب کرده است.




#3 James Cameron


رتبه سوم:  جیمز کامرون
از آنجائیکه کامرون همیشه کارگردان پرفروش¬ترین فیلمها بوده، به طور قطع او " پادشاه جهان " است. فیلم آواتار (Avatar) در گیشه های بلیط فروشی به تنهایی 7/2 میلیون دلار فروش کرده است و نحوه فیلمسازی هالیوود را تحت تاثیر خود قرار داده است. در آینده نزدیک تقریبا همه کارهای موفق استودیو به شکل سه بعدی پخش خواهد شد. کامرون از چندی پیش ساخت (Avatav 2)  را آغاز کرده است. 





#4 Lady Gaga


رتبه چهارم   لیدی گاگا
لیدی گاگا که در لیست 100 چهره نامدار تازه وارد است، در شهرت را با پوشش¬ها و ویدئوهای عجیب و غریب به سمت خود گشوده است. نمونه آن میتواند کاری باشد که در آن به همراه بیونسه دوست پسر ناسپاسش را مسموم میکند. لیدی گاگا در تور 106 روزه خود 95 میلیون دلار کسب کرد،  او همچنین به رویای بازاریابان تبدیل شده است و با کمپانی¬های  Polaroid, Virgin Mobile, Monster Cable  و  Viva Glamهمکاری می¬کند.






#5 Tiger Woods


رتبه پنجم   تایگر وودز
سقوط تایگر وودز از نماد ورزشی جهانی به موضوع روزنامه های زرد حیرت آور بود. بد شانسی او این بود که  AT&T و Pepsi اورا به عنوان pitchman  قرار دادند اما او به واسطه معاملات عظیم با Nike ، Electronic Arts و Upper Deck همچنان بالاترین درآمد را در میان ورزشکاران دنیا دارد. Nike در کار گلف به واسطه خراش تبلیغاتی که پشت وودز ایجاد کرده بود، 650میلیون دلار فروش کرد. کار نوپای طراحی زمین گلف وودز متحت تاثیرمشکلات اقتصادی آسیب دیده است. تا انجائیکه هر سه زمینی که او روی آنها کار کرده است دچار تعلل اساسی شده اند. 



#6 Britney Spears

چندی پیش بود که دنیای سرگرمی و تفریح نوشت: بریتنی اسپیرز از عنوان چهره نامداران سقوط کرده است. اما طی سال اخیر اسپیرز به آرامی مشغول انجام پنجمین تور پر درآمد دنیا بود که با اجرای  98 برنامه  در گیشه های بلیط فروشی 130 میلیون دلار فروش کرد. امضای قراردادهایی با  Elizabeth Arden و  Candies' که مورد توجه عموم قرار گرفت نشان داد که  مردم انتطار دارند اسپیرز با خوبی در مرکز توجه باشد.

 

 

#7 U2


بزرگترین گروه راک دنیا، U2 طی سال 2009 تور دور دنیای گسترده ای را انجام داده است که در گیشه های بلیط فروشی 311 میلیون دلار فروش کرده است. هر برنامه 10 میلیون دلار در فروش بلیط سود اوری کرده است. این گروه با فروش کالای سودآور، اجرای رادیوئی وزین و فروش ثابت کاتالوگ توانسته است پردرآمدترین گروه دنیا باشد.

 


#8 Sandra Bullock


رتبه هشتم    سندرا بولاک
با بازی در دو فیلم سینمایی The Proposal و The Blind Side  و یک جایزه اسکار بولاک باید در صدر دنیا می¬بود. از لحاظ مالی او با 56میلیون دلار پردرامدترین هنرپیشه زن دنیاست. اما جدایی او از همسر هوس¬بازش جس جیمز باعث شد او موضوع روزنامه های زرد شود. بولاک توانست با اخبار فرزندخواندگی و بازگشت عمومی به جوایز MTV Movie  مشکلاتش را پشت سر بگذارد.

 

#9 Johnny Depp


رتبه نهم   جانی دپ
دپ به واسطه بازی اش در نقش Mad Hatter در فیلم سه بعدی تیم برتون ،             Alice in Wonderland به صدر لیست ما نزدیک است. این فیلم دیزنی (Disney) در گیشه های بلیط فروشی دنیا یک بیلیون دلار فروش کرد و دپ را تنها بازیگری ساخت که به سمت فیلمهای یک بیلیون دلاری حرکت میکند. دپ همچنین برای فیلم The Tourist پیش¬پرداخت بزرگی دریافت کرد. این فیلم با درخشش همزمان آنجلینا جولی جز معدود فیلمهایی است که با حضور دو ستاره فروش زیادی خواهد کرد.



#10 Madonna


رتبه دهم  مدونا
این دختر ماتریال هنوز آماده نیست تا جایگاه درخشانش در پلکان موسیقی پاپ را به لیدی گاگا یا بریتنی اسپیرزبدهد. این خواننده 52 ساله چهارمین تور سودآور 2009 را داشت، 6میلیون دلار برای هر شب و در مجموع 138 میلیون دلار. پخش اجرای چندین آهنگ او توسط بازیگران سریال پربیننده Glee  در کانال Fox  به توجه عمومی او افزود  و درآمد خاص او را از حق انتشار تسهیل کرد.


#11 Simon Cowell


رتبه یازدهم   سایمون کوئل
شاید کوئل امسال بزرگترین تصمیم زندگی¬اش را گرفت. او به اجرای Idol پایان داد تا به تولید برنامه نمایش استعداد خود ( talent show)  The X Factor، درآمریکا بپردازد.  کوئل که همچنین برنامه  America's Got Talent را میسازد، میگوید فرمت The X Factor مورد علاقه اوست.این برنامه خلاف Idol رقابت نمیکند.




#12 Taylor Swift


رتبه 12   تیلور سوئیفت
سوئیفت، هنرمندی که  آهنگهایش بیش از دیگران در سال 2009 در رادیو پخش شد طی 100 اجرای زنده در سال گذشته 54میلیون دلار درآمد کرد. او از معدود هنرمندانی است که که میتواند طرفدارانش را به خرید قانونی البومهایش متقاعد کند. آلبوم Fearless او در سال 2009 با فروش 3.2میلیونی در صدرجدول قرار گرفت، ای در حالی بود که  طرفداران 12میلیون عدد از آهنگها را از سایتهای iTunes و Amazon میگیرند. امضای قرارداد با Sony و Cover Girl نیز به روند موفقیت او کمک کرد.






#13 Miley Cyrus


میلی سایروس  رتبه 13
این ستاره نوجوان به دنبال گرفتن مجوز سودآور از Hannah Montana  به جاذبه واقعی در دنیای سرگرمی تبدیل شده است.  او به طور متوسط در تور 57روزه خود به ازای هر شب 1.2میلیون دلار در بلیط فروشی ها درامد کرد. بازی در نقش ستاره¬ای در فیلم        the last song و اجرای وزین رادیویی در برنامه  party in the U.S.A و همینطور بلوزهای دیزنی با تصویر او  به افزایش درامدش در سال گذشته کمک کرد.




#14 Kobe Bryant


رتبه 14  کوب بریانت
قرارداد سه ساله¬ی  83.5میلیون دلاری  او با  لوس¬انجلس لیکرز در آپریل او را پردرامدترین بازیکن NBA  ساخت. او در تاریخ NBA پس از مایکل جردن دومین بازیکن با حقوق 30میلیون دلار خواهد بود. حقوق او در سال گذشته 23میلیون دلار بود. بریانت ، لیکرزرا از سال 2000 به پنجمین درجه رساند. همه او را دوست دارند. پیراهن ورزشی بریانت پرفروشترین محصول NBA در امریکا، چین و اروپاست. 





#15 Jay-Z


رتبه 15  جی-زد
جی-زد علاقه ندارد که به او تاجرگفته شود، او میگوید من مرد تجارت هستم و این خودستایی بیراهی نیست. این رپر که به شخص با نفوذی تبدیل شده تاج و تخت خود به عنوان پادشاه هیپ هاپ را به واسطه البوم جدید، سرمایه گذاری در کلوپهای شبانه زنجیره¬ای 40/40 و برادوی شو Fela  و تیم بسکتبال نیوجرسی حفظ میکند.  بزرگترین عامل ترقی جی-زد از تور Blueprint 3 اوناشی میشود که برای هر کنسرت یک میلیون دلار دریافت میکند. اما هنوز درامد او از همسرش بیونسه پایینتر است.



#16 Black Eyed Peas


رتبه 16  بلک آید پیز
گروه بلک آید پیز که از اوایل دهه سال 2000 وارد جریان اصلی شهرت شد تقریبا همه جا حضور داشته است. از گیم شوی Super Bowl گرفته تا مباحثات سیاسی  شبکه CNN. تور دور دنیای آنها که از سوئیس شروع و به مکزیک ختم شد هر شب مبلغ 800000 دلار برایشان درامد داشت.  همزمان گشودگی آنها به امضای قراردادها منجر به  توافقاتی با  Target، Honda، Bacardi و Appleشد.



#17 Bruce Springsteen


رتبه 17  بروس اسپرینگستین
اسپرینگستین شاعر برجسته نیو جرسی همچنان به ارتباط با طرفدارانش در سراسر دنیا میپردازد. او با حمایت گروه  E Street توانست بیش از 2 میلیون بلیط در تور دور دنیایش بفروشد که درامدی بالغ بر 167میلیون دلار برایش دربر داشت که این تور را سومین تور پرسود دنیا ساخت. اجرای رادیویی وزین در ایستگاههای راک کلاسیک و فروش مداوم لیست کتابهایی که اخیرا چاپ شده اند به  میزان سود آوری او می¬افزاید.



#18 Angelina Jolie


رتبه 18   آنجلینا جولی
جولی، مادر شش فرزند ، حضور همیشگی خود درمطبوعات  را با چاپ شدن عکش درجلد  38 مجله هکچنان حفظ میکند.  او امسال کمی عرصه را خالی گذاشت چون در چارچوب زمانی ما فیلم جدیدی نداشت. اما او با فیلمهای هیجان انگیزش مانند Salt  و  The Tourist با بازی همراه جانی دپ پایه های درامدزایی خود را مستحکم میکند.



#19 Rush Limbaugh


رتبه 19   راش لیمباو
لیمباو، پرشنونده¬ترین مجری رادیویی کشور طی 12 ماه اخیر به کسب درآمدی به مبلغ 58.5میلیون دلار نائل شد. رادیو 52میلیون دلار از این مبلغ را موجب شد ، همزمان وب سایت پرترافیک او و انتشاراتش به ترتیب 5میلیون و 1.5میلیون دلار در آن درآمد سهم  داشتند. مشکلات سلامتی در طول تعطیلات او را به سرتیترها برد موجب شد مردی که درباره اخبار حرف می¬زد ،این بار اخبار در مورد او حرف بزنند.



#20 Michael Jordan

جردن بزرگترین بسکتبالیست دنیا امسال متوجه آرزویش برای مالکیت NBA شد. این اتفاق زمانی افتاد که او سهامدار بخش اعظم  Charlotte Bobcats شد. جردن همچنان با  Gatorade، Hanes و Upper Deck تعاملاتی دارد اما Nike منبع دامد بدون زحمت اوست. مارک جردن در تجارت برای Nike فروش یک بیلیونی دارد.



#21 Dr. Phil McGraw

رتبه 21   دکتر فیل مک گرو


برنامه تلویزیونی سندیکای ملی او به نام Dr. Phil هنوز میلیونها بیننده طرفدار دارد. در هشتمین فصل پخش، این برنامه عنوان پرطرفدارترین شو روز هنگام را به خود اختصاص داد. رقیب جدید تازه وارد  او، Dr. Oz به پشتیبانی Oprah  رقابت سختی برای کسب مقام اول مستند تلویزیونی ایجاد خواهد کرد. وجهه و پرداخت های تولید کننده به حجیم تر شدن کیف پول او کمک میکند.





#22 Steven Spielberg


رتبه 22   استیون اسپیلبرگ


با پناه بردن  DreamWorks  به  Disney اسپیلبرگ میتواند توطئه شرکت را فراموش کرده و به کار ساخت فیلم خود مانند کمدی کلاسیکش  Tintin بازگردد. این کارگردان از کارهای بزرگش مانند Jaws و Jurassic Park همچنان درحال کسب درامد است و سهمی از فروش همه بلیطها درپارکهای تفریحی دنیا به دست می¬آورد.



#23 Ellen DeGeneres


رتبه 23    الن دیجنرس


علاوه بر برنامه جدید قضاوت در مهارت خنداندن  American Idol, ، دیجنرس  همچنان مجری برنامه محبوب خود، The Ellen DeGeneres Show ، باقی مانده است و با چهره¬اش در American Express، CoverGirl و Vitamin Water به این برنامه ها اعتبار می¬بخشد. اخیرا او اعلام کرد که record label خود به نام eleven eleven را تاسیس کرده و به فوریت نام  Greyson Chance 12ساله YouTubeرا به عنوان اولین هنرمندش ثبت کرده است.





#24 David Letterman


رتبه 24  دیوید لترمن



وقتی رقیب برنامه¬های دیرهنگام، جی لنو به ساعت 10 شب رفت، لترمن از جایگاه فرعی¬اش بالاخره توانست به عنوان رهبر برنامه های دیرهنگام جای بگیرد. وقتی لنو برگشت، لترمن به جایگاه فرعی¬اش بازگشت. این مجری CBS مالک شوء خود است، و شرکت تولیدی قدیمی او از نمایش مجدد فیلمهای Everybody Loves Raymond و King of Queens به همراه  برنامه                                           The Late Late Show with Craig Ferguson درامدهای میلیونی کسب میکند. رسوایی اخلاقی و اخاذی¬های متقاعب در پائیز گذشته بیش از مهمانهایش او را در صندلی داغ نشاند.




#25 Tyler Perry


رتبه 25    تیلور پرری 


این مالک استودیوی مستقر در جرجیا یک سال دیگر را به record books اختصاص داد. پرری این میلیونر خود ساخته، دو فیلم دیگر ،   I Can Do Bad All By Myself و Why Did I Get Married Too? را ارائه کرد که در مجموع 112 میلیون دلار در گیشه¬های محلی فروش کرد. پرری همچنین دهها قسمت دیگر از سریالهای TBS اش، House of Payne و Meet the Browns و تور بین شهری شوء سر صحنه Madea's Big Happy Family را ساخته است. او همچنین اعتبار تولیدکنندگی برای فیلم نامزد جایزه اسکار Precious که بر اساس رمانی از Sapphire میباشد، دریافت کرد.

#26 Jennifer Aniston


رتبه 26    جنیفر آنیستون


فیلمهای ضعیف بلیط فروشی ها، Love Happens و The Bounty Hunter یارای متوقف کردن چهره محبوب آمریکا نمی¬شود. آنیستن همچنان توجهات مطبوعاتی خیلی زیاد و پیش¬پرداختهای برازنده¬ای برای کمدی¬های رمانتیکش مانند  Just Go With It به همراه بازی آدام سندلر دریافت میکند. آنیستن همچنین از پخش مجدد  Friends و قرارداد سودآور با Glaceau Smartwater  کسب درآمد می¬کند.



#27 Pink


رتبه 27  پینک


ممکن است بینندگان آمریکایی پینک را به عنوان خوانندهای که در روز جوائز Grammy معلق از سقف آهنگ میخواند ، اما این خواننده پاپ 30ساله خارج از مرزها نیز بسیار محبوب است. تور دور دنیای 133 روزه سال 2009 او- هفتمین تور سودآور دنیا- با چند کنسرت داخل آمریکا و کنسرتهای مهم در استرالیا که همه بلیطها به فروش رسید بیش از بیونسه در گیشه ها فروش داشت.




#28 LeBron James


رتبه 28  لبرون جیمز


لبورن جیمزامسال دومین جایزه MVP  خود را به عنوان برترین بازیکن NBA دریافت کرد ، درعین حال تیمش Cleveland Cavaliers با تساوی هایی که در مقابل Boston Celtics بدست آورده است خوشنود است. جیمز از Cavs، 15.8 میلیون دلار و تقریبا دو برابر این مقدا از قراردادهایش کسب کرده است. بزرگترین قرارداد او با Nike است و او برای امضای تمدید قرارداد هر سال 10میلیون دلار دریافت خواهد کرد. جیمز در ژانویه  McDonald را به سبد پروژه خود افزود  که این قرارداد سالانه 4میلیون دلار درامد برای او خواهد داشت.



#29 Roger Federer

رتبه 29    راجر فدرر


یکسال میشود که راجر فدرر با رسیدن به فینال هر چهار مسابقه  Grand Slam در 2009 و کسب عناوین مهم در French Open ( که حرفه Grand Slam او را تکمیل کرد) و Wimbledon (که به او رکورد بیشترین عنوان Grand Slam را داد) به یاد آورده میشود. فدرر پرابهت¬ترین سبد قراردادهای ورزشی را جمع کرده است که شامل Credit Suisse, Gillette, Mercedes-Benz, Nike, Rolex و Wilson میباشد. او مبلغ رکورد 56میلیون دلار از جوایز دریافت کرده است.



#30 Brad Pitt


رتبه 30    برد پیت


با کمک قدرت ستاره¬ای پیت، فیلم سال گذشته  Inglourious Basterds  در گیشه های جهانی 314میلیون دلار فروش کرد که درامد عالی برای پیت بود. او همچنین به دلیل رابطه¬اش با آنجلیناجولی و شش فرزند خوش عکسش شهرت عمومی دارد. او همچنین به تازگی کار تولید کنندگی را با فیلم  Eat Pray Love با درخشش جولیا رابرتز، آغاز کرده است.

 

 

► 10 شغل خطرناک دنیا + عکس
وزیر اقتصاد: قطعنامه‌ها را موریانه ها می‌‌خورند ◄

مطالب مرتبط
بنر