جایزه تقدیر ویژه بین‌المللی‌ اروپا به یک بانوی کارآفرین ایرانی اهدا شد

سه شنبه ، 4 بهمن 1401 ، 15:09






دنیای امروز نیاز به استفاده از خلاقیت زنان در مدیریت و نوآوری در بخش‌های مختلف دارد. زنان مبتکر با دیدگاه استراتژیک خود در کسب‌وکار‌ها، مسائل محلی و بین‌المللی، می‌توانند در تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه مؤثر باشند. در حال حاضر، زنان کارآفرین درسراسر دنیا خالق برندهای بزرگی هستند.
شبکه جهانی مخترعان و نوآوران زنان(GLOBALWIIN)؛ که یک سازمان غیر‌انتفاعی مستقل است، به کمک زنان متعهد شده تا به اختراعات و نوآوری‌های درخشانشان در راستای پیشرفت و موفقیتشان در بازار جهانی خدمات لازم را ارائه کند.
شبکه جهانی اختراع و نوآوری زنان یا GlobalWIIN که به طور رسمی با نام GWIIN شناخته می شود، از اعضای مختلفی مانند مخترعان ، نوآوران، شرکت های کوچک و متوسط و چند ملیتی، دانشگاه‌ها و ... تشکیل شده است. شبکه جهانی مخترعان و نوآوران زنان جایی است که بر توسعه اختراعات و نوآوری‌های ارزشمند از سوی افراد، مشاغل، شرکت‌ها و... تمرکز دارد. از طرفی همواره در تلاش است با توانمندسازی زنان، و مشارکت آنها در عرصه‌های بین‌المللی همکاری کند، زیرا در راستای اهداف مشترک، فرآیندها، خدمات و محصولات جدید که به نفع بهبود کیفیت زندگی تمام افراد در سراسر دنیا است، فعالیت می‌نماید.
تیم متخصصان این سازمان تا به امروز توانسته به صدها زن کارآفرین در آفریقا، اروپا، آسیا و آمریکای شمالی و ... کمک کند تا توانمندی‌های خود را در پیشبرد کسب‌وکار خود، اختراعات و نوآوری‌هایشان در عرصه جهانی به صورت شایسته‌تری دیده شود.
این سازمان با همکاری دولت‌ها، کارشناسان برجسته صنعت، سازمان‌های داوطلبانه، مؤسسات آموزشی، و بخش خصوصی، رویدادهای جایزه محور، میزگردها و سمینارها را برگزار می‌نماید و آموزش‌ها و راهنمایی‌هایی در راستای حمایت از زنان برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر ارائه می‌کند.
هدف کلی شبکه جهانی اختراع و نوآوری زنان یا GlobalWIIN :
کمک به افزایش نرخ موفقیت زنان در سراسر جهان در ارائه محصولات و خدمات
کمک به دسترسی بیشتر به فرصت‌های سرمایه‌گذاری، پشتیبانی، با همکاری دولت‌ها، دانشگاه‌ها و...
ایجاد شرکای استراتژیک، تبادل دانش در زمینه‌هایی مانند استفاده از فناوری، علم، مهندسی، حقوق مالکیت معنوی، دسترسی به امور مالی، تجارت بین المللی، سهام و تجاری‌سازی
کمک به راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار‌هایی که به کمک اختراعات، استانداردهای صنعت را بهبود می‌دهند.
تلاش برای بهبود بخشدین به استراتژی‌ها، سیاست‌ها و پروژه‌های نوآوری رسمی و تنوع جنسیتی را، که با توجه به نیازهای توسعه اهداف مؤثر و طیف وسیعی از خدمات کاربردی طراحی شده، برای کمک به رشد اجتماعی و اقتصادی برنامه‌ریزی می‌کند.

درواقع، GWIIN در پاسخ به مشکلاتی که زنان هنگام تلاش برای ارائه یک محصول تجاری مناسب به بازار با آن مواجه هستند، راه اندازی شده است، از این رو با فعالیت جهانی خود برای یافتن، و کمک به زنان بیشتری با آموزش و ارائه راهکارهایی کاربردی به آنها در قالب دوره‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها و جوایز سالانه، فعالیت خود را گسترش می‌دهد. از این‌رو بسیاری از بانوان مخترعی که توانسته‌اند جوایز این سازمان را به دست‌آورند، به افرادی سرشناس در جامعه جهانی تبدیل شده‌‌اند و در این سفر به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای دست‌یافته‌اند.



کارآفرین برتر ایرانی فاطمه (بهاره) شریفیون، در زمان تحصیل در رشته مدیریت MBA در دانشگاه امیرکبیر تهران و برلین آلمان، با یک شرکت خارجی فعال در حوزه ERP آشنا شد و با پذیرش چالش‌های بزرگ این حوزه و روحیه خستگی‌ناپذیر و با عطش یادگیری فراوان، از پس این چالش‌ها برآمد و در مدت کوتاهی به عنوان مدیر پیاده سازی ERP در شرکتی که در زمینه کارت‌های الکترونیکی فعال بود توانست موفقیت‌های فراوانی کسب نماید.
ایشان در سال 1390 این شانس را پیدا کرد که وارد شرکت «راهبر»، شرکتی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و بازرگانی شود که در آن زمان چندین پروژه بزرگ ملی را بر عهده داشت. در آن شرکت بهاره شریفیون نیز به عنوان مدیر محصول در پروژه تامین الکترونیک کالاهای صنعت نفت فعالیت داشت. ایشان سامانه عرصه محصول را در این شرکت راه‌اندازی کرد.
در سال 1393 با پشتکار فراوان خود و پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرد. «بیمه دات کام» بستری بود که توانست هم خدمات B2B را در صنعت بیمه ارائه دهد و هم فضایی مناسب برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در قالب B2C باشد. از این رو «بیمه دات کام» به عنوان بستری تسهیل کننده در حوزه بیمه در ایران تبدیل شد. شناخت نیازها این صنعت فرصتی بود تا ایشان به دنبال نوآوری در این حوزه شود پس با همکاری تیم حرفه‌ای خود به فکر تغییر مدل‌های ارائه محصول افتاد. علاوه بر این، از روش‌های بازاریابی منحصربفرد، بسته‌بندی محصولات و ایجاد جذابیت در زمینه‌های بیمه استفاده کردند که تا آن زمان چندان مورد توجه مخاطبان ایرانی نبود. رویکردی که تأثیر آن را می‌توان به طور ملموس در صنعت بیمه ایران دید.
تمام تجربیاتی که بهاره شریفیون در مسیر ساخت «بیمه دات کام» به دست آورده بود، در قالب مجموعه‌ای از شرکت‌ها به نام «هلدینگ سپاس» در سه صنعت بیمه، گردشگری و پرداخت استفاده تجمیع شد. این هلدینگ به این دلیل به وجود آمد که چشم‌انداز بهاره شریفیون جدا از صنعت، تولید زیرساخت‌هایی بود که خدمات بی‌نظیری را به تمام ارکان یک کسب‌وکار ارائه می‌کند.
کارآفرین نمونه فاطمه (بهاره) شریفیون؛ بانوی موفق ایرانی در عرصه داخلی و جهانی و مدیرعامل شرکت «بیمه دات کام»، به عنوان یک زن مبتکر و خلاق با دست‌آوردهای مثال زدنی و استثنایی در بخش‌های مختلف کسب‌وکار و نوآوری این فرصت را به دست آورد تا جایزه تقدیر ویژه بین‌المللی اروپا، انگلستان در سال 2022 را از شبکه مخترعان و نوآوران زنان جهانی (GLOBALWIIN)، در بخش راه‌بری کسب‌وکار برای زنان کارآفرین دنیا را دریافت نماید.
پلتفرم GWIIN امیدوار است، تا به مبتکران، و کارآفرینان زن در سراسر دنیا مانند فاطمه (بهاره) شریفیون کمک کند تا توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و ارائه خدمات و محصولات کاربردی در اکوسیستم نوآوری نشان دهند، و با حضور در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات بین‌اللملی، ایده‌ها و نوآوری‌های خود را ارائه کنند و موفقیت کسب نمایند.

► صبا فاندز پلتفرم معتبر سرمایه گذاری امن و بین المللی ارز دیجیتال
بهترین جاهای دیدنی تهران از نگاه گردشگران ◄

مطالب مرتبط
بنر