برای دریافت شماره شبا بانک ملت چه باید کرد؟

چهارشنبه ، 10 اسفند 1401 ، 09:19






این شماره برای انجام عملیات انتقال وجه با استفاده از سامانه پایا و ساتنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به کاربرد شماره شبا، آشنایی با روش دریافت شماره شبا بانک ملت، برای کاربران این بانک ضروری است. چراکه با استفاده از شماره شبا می‌توانند تراکنش‌های بین‌المللی و بین‌بانکی را با سرعت و امنیت بالا انجام دهند.

اجزای تشکیل دهنده شماره شبا بانک ملت
شماره شبا در تمام بانک‌های ایرانی ازجمله بانک ملت دارای ۲۶ کاراکتر است که برای یکپارچه سازی حساب های بانکی و قراردادهای مالی تعریف و تبیین شده است. ممکن است به نظر بیاید که ساختار شماره شبا بسیار پیچیده است، اما باید بدانید که اجزای تشکیل دهنده شماره شبا شامل چند بخش می شوند که هر یک از ارقام گوناگونی تشکیل شده اند.
بخش اول: اولین بخش از شناسه شبا از دو حرف انگلیسی IR تشکیل می‌شود که برای شناسه شبا بانک های ایرانی نشان دهنده کد کشور است. این کد برای شناسه شبا کشور های دیگر متفاوت است.
بخش دوم: ارقام کنترلی که پس از حروف انگلیسی قرار می گیرند، دو عدد هستند و با توجه به الگوریتم های صحت ساختار و اعتبار سنجی در ساختار شبا قرار می گیرند. محاسبه این اعداد بر اساس فرمول خاص و پیچیده‌ای انجام می‌شود و برای تأیید صحت ساختار شبا ضروری هستند.
بخش سوم: این بخش با توجه به هر بانک متفاوت است. برای بانک ملت این کد عدد 012 است.
بخش چهارم: در بخش چهارم شماره حساب قرار می‌گیرد که دارای ۱۸ کاراکتر است. در صورتی که شماره حساب ۱۸ رقمی نباشد، برای تکمیل این بخش به تعداد لازم صفر اضافه می شود.



روش دریافت شماره شبا بانک ملت
با توجه به اینکه در سال های اخیر استفاده از شماره شبا به دلیل مزایایی که دارد رواج پیدا کرده، روش های گوناگونی برای محاسبه و استعلام آن وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم.

دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک
بانک ملت که در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی و اینترنتی همیشه پیشگام بوده است، یک سامانه پیامکی برای رفاه حال مشتریان خود ایجاد کرده است؛ بنابراین مشتریان بانک ملت برای دریافت شماره شبا می توانند به شماره 30003405 پیامک ارسال کنند و شماره شبا را دریافت نمایند.
نکته: دسترسی به شماره حساب برای استفاده از این خدمات ضروری است. چراکه بدون داشتن شماره حساب نمی توانید شماره شبا را استعلام بگیرید.
دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد USSD
یکی از روش های دریافت شماره شبا که کمی پیچیده است استفاده از کد بانک USSD است. در این روش شما باید کارت بانکی خود را داشته باشید و به رمز اینترنتی آن نیز دسترسی داشته باشید. مراحل انجام این روش به شرح زیر است.
ابتدا باید کد ستاره 712# * را شماره گیری نمایید.
حالا باید گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
در مرحله بعد گزینه ثبت کارت را انتخاب نمایید.
در این مرحله شماره کارت را وارد می کنید.
از طریق منوی اصلی کد بانک را انتخاب می کنید.
در نهایت می توانید گزینه دریافت کد شبا را انتخاب کرده و شماره حساب خودتان را وارد کنید.

توجه: این روش کمی پیچیده و زمانبر است و ممکن است مشتریان بانک ملت توانند به راحتی از این کد استفاده کنند. چراکه سامانه های کد USSD همیشه پاسخگو نیستند؛ بنابراین توصیه می کنیم از روش های سریع تر برای دریافت شماره شبا استفاده کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
دریافت شماره شبا از طریق سایت های معتبر
این روزها که نیاز به شماره شبا برای انتقال وجه افزایش پیدا کرده است، بسیاری از سایت های معتبر اینترنتی خدمات ویژه ای را در زمینه استعلام شماره شبا برای مشتریان بانک های ایرانی انجام می دهند.
روش حضوری و مراجعه به شعب بانک یا دستگاه‌های خودپرداز برای دریافت شماره شبا یک پروسه زمانبر است. همه افراد هم شرایط مراجعه حضوری به بانک را ندارند. همانطور که می دانید اکثر بانک‌ها شلوغ هستند و برای دریافت شماره شبای ساده باید زمان زیادی را در صف های طولانی منتظر باشید یا برای پیدا کردن عابر بانک ملت باید مسافت زیادی را طی کنید.
خدمات ارائه شده توسط این سایت ها کار مشتریان بانک را راحت کرده است. چراکه به راحتی می توانند از طریق تلفن همراه یا رایانه شخصی در کمتر از یک دقیقه شماره شبا خود را استعلام بگیرند. برای دریافت شماره شبا از طریق وب سایت های اینترنتی دارا بودن شماره کارت یا شماره حساب ضروری است. در ادامه به مراحل دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق شماره حساب و شماره کارت اشاره می کنیم.



تبدیل شماره کارت به شماره شبا اینترنتی
یکی از راه های ساده و کم دردسر، تبدیل شماره کارت به شماره شبا است. وب سایت های اینترنتی با دریافت مجوز از بانک های معتبر مانند بانک ملت، این امکان را فراهم آورده اند تا مشتریان بانک بتوانند از طریق وارد کردن شماره کارت و تبدیل کردن آن به شبا به راحتی شماره شبا کارت خود را استعلام بگیرند.
همه ما در هر مکانی که باشیم کارت بانکی خودمان را همراه داریم. حتی اگر کارت همراه ما نباشد اغلب ما شماره کارت خودمان را حفظ هستیم. به همین خاطر تبدیل آن به شماره شبا بسیار ساده و سریع است، اگر از خدمات سایت های اینترنتی معتبر استفاده کنیم!
تبدیل شماره حساب به شبا اینترنتی
شماره حساب جزو اولین اطلاعاتی است که هنگام افتتاح حساب توسط بانک در اختیار ما قرار می‌گیرد. البته اغلب ما شماره حساب خودمان را نمی دانیم، مگر افرادی که برای انتقال وجه بین بانکی مرتب از شماره حساب خودشان استفاده می کنند. در نهایت با استفاده از خدمات وب سایت های اینترنتی معتبر امکان تبدیل شماره حساب به شبا نیز فراهم شده است. برای انجام این کار باید بر اساس منوی این سایت ها پیش بروید و با پرداخت هزینه های بسیار اندک شماره شبا خود را استعلام بگیرید.
کلام پایانی
به منظور دریافت شماره شبا بانک ملت و سایر بانک‌های ایرانی می توانید از خدمات سریع ارزان و مطمئن سایت شبایاب استفاده کنید. در این وبسایت با استفاده از نرم افزار آنلاین دریافت شماره شبا، مشتریان بانک ملت می توانند به راحتی شماره حساب یا شماره کارت خود را در سایت وارد کنند.
پس از پرداخت هزینه استعلام که مبلغ بسیار کمی است، شماره شبا خود را دریافت نمایند. در سایت شبایاب خدمات دیگری نیز به مشتریان ارائه می شود که از جمله آن ها می‌توان به تبدیل شماره کارت به حساب اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر درباره خدمات ارائه شده در این وب سایت و هزینه انجام تراکنش، می توانید به سایت شبایاب مراجعه نمایید.

► قیمت سولانا تا چه سقفی رشد خواهد کرد؟
افزایش سرمایه بانک آینده از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ◄

مطالب مرتبط
بنر