10 زن برتر اقتصادی + عکس

سه شنبه ، 19 مرداد 1389 ، 13:51

 


الیزابت وارن، سوز اورمان، ماریا شریور و شیلا بیر و دیگر شش زن در لیست 10 زن برتر در حیطه مالی هرکدام به نوعی در اقتصاد تاثیرگذار بوده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، نقش برجسته آنها در حالیکه  ما در حال سپری کردن بدترین رکود طی دهه های اخیر هستیم ، اهمیت بیشتری مییابد.






مبارزه علیه زیاده روی وال استریت
شیلا بیر، رئیس شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال
مری شایپرو، رئیس کميسيون اوراق بهادار و مبادلات سهم


بیر رئیس مصمم و سخنور شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال(تصویر سمت چپ) یکی از معدود افرادی بود که مشکلاتی که منجر به رکود بازار اعتبارات شد و  در سیستم مالی دنیا گسترش پیدا کرد را پیش بینی کرد. درحالیکه واشنگتن درحال وضع قوانین جهت جلوگیری از یک بحران مالی دیگر است، او به همراه الیزلبت وارن و  مری شایپرو (تصویر سمت راست) رئیس کمیسیون اوراق بهادار و سهم که مدت بیست سال است که جز طلایه داران نظام نامه های مالی بوده و پیش از این منصب ریاست در چهار دوره ریاست جمهوری خدمت نموده است در حال تلاش برای بهبود این اوضاع نابه سامان هستند. آنها همچنین می کوشند تا از تکرار یک بحران جلوگیری کرده و راهی را که دولت برای نسل آینده پشتیبانی میکند را شکل دهند. در جلد مجله ماه می تایم به این سه زن لقب کلانترهای جدید وال استریت داده شد.





حمایت از مصرف کننده
الیزابت وارن، رئیس هیئت کنگره ای نظارت بر برنامه کمک به سرمایه های در حال خطر


یکی از مولفه های قانون اصلاح وال استریت و حمایت مصرف کننده دیوان حمایت مالی مصرف کننده است، که استاد حقوق دانشگاه هاروارد، الیزابت وارن به هدایت آن خواهد پرداخت که البته این طرح ایده خود اوست. این گروه حافظ مصرف کننده علاقمند به حمایت از آمریکایی ها در برابر اقدامات مالی ناعادلانه و سودجویانه میباشد و درصدد است تا اطلاعات دقیق و روشن برای خانواده ها و مشاغل کوچک ارائه دهد تا مطمئن شوند که وامهای بانکها، رهن ها و کارتهای اعتباری منصفانه و قابل پرداخت هستند. به بیان دیگر این دیوان درصدد است تا مصرف کنندگان را در اولویت قرار دهد.





سواد مالی
موریل سیبرت، مدیر اجرایی موریل سیبرت و همکاران


شاید شما سیبرت را بشناسید  اولین زن در حوزه مالی علاقمند به موضوع زنان و تجارت. او اولین زنی است که در بورس نیویورک صاحب کرسی شد(1967)، اولین زن در سمت ناظر در بانکداری ایالت نیویورک(1977) ، و شرکتی که او تاسیس کرد، موریل سیبرت و همکاران اولین بورسی است که با حضور ملی منحصرا در اختیار زنان است. او همچنین شبکه ی Women's Financial را تاسیس کرد تا به زنان کمک کند تا سرمایه گذاریهای مطمئنی انجام دهند. و اما چیزیکه شاید شما در مورد او ندانید: او می خواهد سواد مالی را از خود به ارث بگذارد. او با تلاش بی وقفه درصدد است تا برنامه سواد مالی اش ملی اش شود( این برنامه اکنون در دبیرستانها حضور دارد). آمار نشان می دهد که 92میلیون آمریکایی به دانش شخصی مالی خود نمره C، D یا F داده¬اند.






رهایی از قرض
سوزان کیتینگ، رئیس و مدیر اجرایی سرمایه¬گذاری ملی برای مشاوره اعتبارات


شاید لزوما شما او را نشناسید اما سازمانی که او مدیریت میکند را میشناسید   سرمایه گذاری ملی برای مشاوره  اعتبارات. بزرگترین و قدیمی ترین سازمان غیر تجاری مشاوره اعتبارات. آژانسهای این سازمان به حدود 4میلیون نفر آمریکایی درسال 2009 با وجود آشفتگی در بازار بورس و رکود اقتصادی ارائه خدمت کردند.









قدرت بخشی و الهام دهی
ماریا شریور: "قومیت یک زن همه چیز را تغییر میدهد."


ماریا شریور،میزبان کنفرانس ملی زنان، زن شماره یک کالیفرنیا، در تلاش است تا به زنان تلقین کند تا به نحوی خود را عوض کنند که "معمار تغییر" خود باشند.  گزارش او این دستاوردها را شرح می دهد: زنان 50% نیروی کار امروز را تشکیل می دهند، 40% زنان شاغل در منصب مدیر و کارشناس هستند، زنان صاحب 50% ثروت شخصی هستند و بیش از 80% خرید مصرف کنندگان را تشکیل می دهند. از هر 10 خانواده آمریکایی  در 4 خانواده مادران نان¬آوران خانه هستند.










اندرز مالی
سوز اورمان (تصویر سمت چپ)، مجری برنامه  " "Suze Orman Show در شبکه CNBC
جین چتزکی(تصویر سمت راست) ویراستار مالی برنامه "Today Show"

سالهاست که اورمان و چتزکی در حال آموزش آمریکاییها و دادن اندرزهای مالی از بودجه ریزی تا بازنشستگی هستند. هرکدام از این کارشناسان مالی رویکرد خود را دارند ( چتزکی  بیشتر روشمند است؛ اورمان حلال مشکلات مالی). اما راهنمایی آنها همیشه مورد علاقه میلیونها بیننده و خواننده است. اورمان و چتزکی هردو مولفان پرفروشی هستند و هر کدام هفت کتاب نوشته اند.







پس¬انداز پول
کاترین فینی
استفانی نلسون

از آنجائیکه آمریکاییهاهمیشه به دنبال معاملات در هر چیزی از لباس تا غذا هستند، این معاملات را با کمک دو پس انداز کننده موفق،  کاترین فینی اولین وبلاگ نویس برای دریافت کتاب از یک انتشارات معتبر( چگونه طراح بودجه باشیم) و استفانی نلسون نویسنده نیویورک تایمز ، پیدا میکنند. فینی بیش از 10000دنباله رو در توئیتر دارد؛ سایت نلسون   couponmom.com با افتخار 2.5 میلیون کاربر دارد.



با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

835 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارشی خواندنی از "عشق دوربین" انگلیسی + عکسهای جالب

15 نکته ی جالب در مورد اینترنت که نمی دانید!

عکسهای جالب / کشف جدید ترین روش تهویه شرکت واحد

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

گزارشی از وضعیت کار زنان در عربستان سعودی + عکسهای جالب

عکسهای جالب از استیو جابز ، مدیر اجرایی اپل

عکسهایی جالب از گشت ارشاد چین !

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

کاریکاتورهایی جالب پیرامون تحریم ایران

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

گزارش تصویری / کور شدن یک دختر جوان دره راه آزادی

اقدام جالب پلیس سوئیس برای کاهش تصادفات + عکسهای جالب

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

 

 

► برگزاری نخستین جشنواره بین المللی ایران بانک2010
گزارش تصویری/ مقایسه غذاهای یک دلاری در کشورهای جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر