عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

شنبه ، 5 فروردين 1402 ، 13:30




عوامل مختلفی بر قیمت طراحی سایت و طراحی سایت تاثیرگذار هستند. از طرفی، نمونه سایت های طراحی شده می توانند مانند نقشه راهی برای وب سایت شما باشند.

قیمت طراحی سایت
طراحی وب سایت بخش مهمی از حضور آنلاین هر تجارت است، اما می تواند گران باشد. عوامل زیادی وجود دارد که بر هزینه طراحی یک وب سایت تأثیر می گذارد، از جمله پیچیدگی طراحی، تعداد صفحات، میزان محتوا و نوع میزبانی. در این مقاله، ما به هر عامل و چگونگی تأثیر آن بر هزینه طراحی یک وب سایت نگاهی خواهیم انداخت.



پیچیدگی
پیچیدگی طراحی یکی از عواملی است که بر هزینه طراحی یک وب سایت تأثیر می گذارد. هرچه طراحی پیچیده تر باشد، زمان و تلاش بیشتری برای ایجاد آن بیشتر است. این بدان معناست که طراحان با تجربه تر نرخ های بالاتری را برای خدمات خود شارژ می کنند. علاوه بر این، اگر به ویژگی های سفارشی یا انیمیشن در وب سایت خود نیاز دارید، این امر به هزینه نیز اضافه می شود.

تعداد صفحات
تعداد صفحات عامل دیگری است که بر هزینه طراحی یک وب سایت تأثیر می گذارد. هرچه صفحات بیشتری در سایت خود داشته باشید ، زمان بیشتری برای ایجاد آنها و اضافه کردن محتوا به آنها بیشتر خواهد بود. این بدان معنی است که وب سایت هایی با صفحات زیادی نسبت به صفحه های کمتری گران تر خواهند بود. علاوه بر این ، اگر به عملکرد اضافی مانند تجارت الکترونیکی یا حساب کاربری در سایت خود نیاز دارید، این امر به هزینه نیز می افزاید.

میزان محتوا
میزان محتوا عامل دیگری است که بر هزینه طراحی یک وب سایت تأثیر می گذارد. اگر متن یا تصاویر زیادی در سایت خود دارید ، ایجاد و افزودن بیشتر از آن است که در سایت خود عناصر کمتری داشته باشید. علاوه بر این ، اگر برای سایت خود به گرافیک یا تصاویر سفارشی نیاز دارید ، این امر به هزینه نیز می افزاید.

هاست
نوع میزبانی عامل دیگری است که بر هزینه طراحی یک وب سایت تأثیر می گذارد. اگر میزبانی مشترک را برای سایت خود انتخاب کنید ، این کار ارزان تر از آن است که میزبان اختصاصی یا میزبانی ابری را برای سایت انتخاب کنید. علاوه بر این ، اگر به ویژگی های اضافی مانند گواهینامه های SSL یا پشتیبانی از پایگاه داده نیاز دارید ، این امر به هزینه نیز می افزاید.

طراحي سايت
انواع طراحی وب سایت: تطبیقی در مقابل پاسخگو
درک جوانب مثبت و منفی وب سایتهای تطبیقی و پاسخگو به شما کمک می کند تا تعیین کنید که سازنده وب سایت برای نیازهای طراحی وب سایت شما بهترین کار را خواهد کرد. ممکن است مقالاتی را به صورت آنلاین مشاهده کنید که در مورد مجموعه ای از سبک های مختلف طراحی وب سایت (ثابت ، استاتیک ، سیال و غیره) صحبت می کنند. با این حال ، در دنیای موبایل امروز ، فقط دو سبک وب سایت برای طراحی صحیح یک وب سایت وجود دارد: تطبیقی و پاسخگو.



وب سایت های تطبیقی
طراحی وب تطبیقی از دو یا چند نسخه از یک وب سایت استفاده می کند که برای اندازه های خاص صفحه سفارشی شده است. وب سایت های تطبیقی می توانند بر اساس نحوه تشخیص سایت چه اندازه ای که باید نمایش داده شود ، به دو دسته اصلی تقسیم شوند:

1. بر اساس نوع دستگاه سازگار است
هنگامی که مرورگر شما به یک وب سایت متصل می شود ، درخواست HTTP شامل فیلدی به نام "کاربر-عامل" خواهد بود که سرور را در مورد نوع دستگاهی که سعی در مشاهده صفحه دارد ، به سرور اطلاع می دهد. وب سایت Adaptive می داند که چه نسخه ای از سایت را برای نمایش بر اساس چه دستگاهی برای دستیابی به آن (یعنی دسک تاپ ، موبایل ، رایانه لوحی) نمایش می دهد. اگر پنجره مرورگر را روی یک دسک تاپ کوچک کنید ، مسائل ایجاد می شود زیرا این صفحه به جای کوچک شدن به اندازه جدید ، "نسخه دسک تاپ" را به نمایش می گذارد.

2. بر اساس عرض مرورگر سازگار است
وب سایت به جای استفاده از "کاربر عامل" ، از نمایش داده های رسانه ای (یک ویژگی CSS که یک صفحه وب را قادر می سازد با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار شود) و نقاط شکست (اندازه های عرض خاص) برای جابجایی بین نسخه ها استفاده می کند. بنابراین به جای داشتن نسخه دسک تاپ ، رایانه لوحی و موبایل ، نسخه های عرض 1080px ، 768px و 480px را خواهید داشت. این انعطاف پذیری بیشتری را هنگام
طراحی ارائه می دهد و یک تجربه مشاهده بهتر به عنوان وب سایت شما بر اساس عرض صفحه سازگار خواهد شد.

نکات مثبت
طرح های سفارشی بدون کد سریعتر و آسان تر هستند

مرورگر متقاطع و سازگاری متقابل

صفحات بارگذاری سریع

نکات منفی
وب سایت هایی که از "نوع دستگاه" استفاده می کنند می توانند هنگام مشاهده در یک پنجره مرورگر کوچکتر روی یک دسک تاپ شکسته به نظر برسند

محدودیت در برخی از اثرات که فقط سایتهای پاسخگو می توانند انجام دهند

وب سایت های پاسخگو
وب سایتهای پاسخگو می توانند از طرح های شبکه انعطاف پذیر استفاده کنند که براساس درصد هر عنصر در ظرف خود قرار می گیرد: اگر یک عنصر (به عنوان مثال یک هدر) 25 ٪ از ظرف خود باشد ، این عنصر بدون توجه به تغییر در اندازه صفحه نمایش در 25 ٪ باقی می ماند بشر وب سایت های پاسخگو همچنین می توانند از نقاط شکست برای ایجاد یک نگاه سفارشی در هر اندازه صفحه استفاده کنند ، اما بر خلاف سایت های تطبیقی که فقط در هنگام برخورد به یک نقطه شکست سازگار هستند ، وب سایت های پاسخگو با توجه به اندازه صفحه ، دائماً در حال تغییر هستند.

نکات مثبت
تجربه عالی در هر اندازه صفحه ، صرف نظر از نوع دستگاه

سازندگان وب سایت پاسخگو معمولاً سفت و سخت هستند که باعث می شود طرح "شکستن" سخت باشد

تن الگوهای موجود برای شروع

نکات منفی
برای اطمینان از کیفیت (هنگام شروع از ابتدا) نیاز به طراحی و آزمایش گسترده دارد

بدون دسترسی به کد ، طرح های سفارشی می توانند چالش برانگیز باشند

توجه به این نکته حائز اهمیت است که سازندگان وب سایت می توانند شامل ویژگی های تطبیقی و پاسخگو باشند.



نمونه سایت های طراحی شده
اگر به دنبال مشاهده نمونه سایت های طراحی شده متفاوت در زمینه های متفاوت هستید، بهتر است به وب سایت iransite.com مراجعه نمایید و نمونه وب سایت های متفاوت آنها را مشاهده نمایید.

► تکنولوژی جدید تله پورت پلاک آدرس یا TPA چیست ؟
طراحی حرفه ای سایت و قیمت طراحی سایت در cms-iran.com ◄

مطالب مرتبط
بنر