معیارهای مهم انتخاب صرافی آنلاین برای خرید ارز دیجیتال

چهارشنبه ، 30 فروردين 1402 ، 09:29





اگر سابقه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مثل خرید بیت کوین را داشته باشد، به احتمال زیاد امنیت و اطمینان از سرمایه‌گذاری برای شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دواقع نمی‌توان سرمایه خود را بدون بررسی و تحقیق یا اطمینان نسبت به یک پلتفرم در آن قرار داد. درواقع گاهی تعریف یک دوست یا سایر کاربران از یک صرافی سبب می‌شود تا ما بتوانیم به آن اعتماد کنیم. اما گاهی در شرایطی قرار می‌گیریم که باید خودمان این موضوع را تشخیص دهیم. بنابراین اگر شما نیز برای انجام سرمایه‌گذاری امن و مطمئن در یک صرافی دغدغه دارید، با ما همراه شوید تا به بررسی ویژگی‌های یک صرافی امن بپردازیم و بتوانیم ضمن دریافت قیمت ارز دیجیتال، با خیال راحت در آن معامله کنیم.

در زمان انتخاب صرافی خرید ارز دیجیتال، چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟!
صرافی‌های رمزارزی بسیاری در سطح جهان وجود دارند. در کشور خودمان نیز صرافی‌های داخلی بسیاری شروع به کار کرده‌اند. با توجه به موضوع تحریم‌ها، فعالیت در صرافی‌های رمزارزی خارجی برای کاربران ایرانی با محدودیت‌های بسیاری همراه است. به همین خاطر بیشتر فعالین حوزه ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند تا ارزهای دیجیتال موردنظر خود را از طریق صرافی‌های داخلی و با استفاده از پرداخت ریالی مستقیم انجام دهند. اما برای این که بدانیم در بین صرافی‌های داخلی کدامیک امکان سرمایه‌گذاری امن و مطمئن‌تر را برای ما فراهم می‌کند، باید به معیارهای زیر توجه داشته باشیم:

سهولت در استفاده
بیشتر افرادی که به دنبال انتخاب صرافی امن برای خردی و فروش ارزهای دیجیتال هستند را افراد مبتدی تشکیل می‌دهد که به تازگی می‌خواهند معامله ارزهای دیجیتال را آغاز کنند. یک صرافی امن صرافی است که فضای ساده و مناسبی را برای فعالیت افراد مبتدی فراهم کرده باشد. درواقع صرافی‌های برتر، محیط معاملاتی خود را به دو بخش «ساده» و «پیشرفته» تقسیم می‌کنند که افراد مبتدی می‌توانند از امکانات و منوهای ساده استفاده کرده و افراد حرفه‌ای نیز با مراجعه به بخش پیشرفته از امکانات پیچیده، نمودارهای متعدد و دیگر امکانات صرافی بهرره بگیرند. بنابراین یکی از معیارهای انتخاب صرافی امن برای معامله ارزهای دیجیتال، صرافی است که هم محیط ساده معاملاتی و هم محیط پیشرفته معاملاتی داشته باشد.

خوشبختانه این امکان در بیشتر صرافی‌های ایرانی وجود دارد. برای مثال، در صفحه نخست صرافی بیت پین می‌توان بخش «خرید آسان» یا «بخش حرفه‌ای» را برای معامله انتخاب کرد!

امکانات امنیتی
صرافی نیز یک محیط آنلاین است که مانند هر محیط آنلاین دیگر ممکن است در معرض حملات سایبری قرار داشته باشد. بنابراین کاربران انتظار دارند که صرافی بتواند در برابر هر نوع آسیبی از سرمایه آن‌ها محافظت کند. این امر در صرافی‌های غیرمتمرکز چندان مطرح نیست و کاربر ریسک معامله خود را می‌پذیرد، اما در صرافی‌های متمرکز، صرافی با اجباری کردن مراحل احراز هویت برای کاربران، تمام کاربران خود را شناسایی کرده و مسئولیت هر نوع خطری را برعهده می‌گیرد. همچنین صرافی با امکان فعالسازی تأیید دومرحله‌ای برای کاربرام کمک می‌کند تا آن‌ها نیز بتوانند از حساب کاربری خود در برابر سوء استفاده سایر افراد محافظت کنند. بنابراین دیگر معیار انتخاب صرافی امن، داشتن مراحل منظم احراز هویت پس از ثبت‌نام و امکان فعالسازی تأیید دومرحله‌ای است که خوشبختانه بسیاری از صرافی‌ها ایرانی مانند نوبیتکس، آبان‌تتر، بیت پین، والکس و .... این امکانات را دارند!

محبوبیت و اعتبار
ممکن است وقتی یک دوست صرافی را به ما معرفی می‌کند، بسیار راحت‌تر آن را برای سرمایه‌گذاری رمزارزی خود انتخاب می‌کنید. چراکه دوست شما آن را تأیید کرده است. تأیید سایر کاربران یک صرافی می‌تواند نشانه محبوبیت و اعتبار آن باشد. بنابراین اگر نام یک صرافی را در سایر وبسایت‌ها یا از سایر کاربران و دوستان خود می‌شنوید و می‌بینید، می‌توانید آن را معیاری برای صرافی امن در نظر بگیرید و سپس معامله در آن صرافی را امتحان کنید.

واحد پشتیبانی آنلاین
حتی اگر در یک پلتفرم بسیار ایده‌آل هم به فعالیت بپردازیم، باز هم ممکن است در ابتدا کار با آن برای ما چالش‌برانگیز باشد. بنابراین مهم است که در صورت مواجه شدن با مشکل بتوانیم سؤال خود را مطرحکرده و در اسرع وقت هم پاسخ بگیریم. با توجه به اینکه بازارهای مالی مانند بازار ارزهای دیجیتال بسیار پویا هستند و به‌صورت لحظه‌ای قیمت ارز دیجیتال در آن‌ها تغییر می‌کند، مهم است که کاربر نیز پاسخ مشکل و سؤال خود را به‌صورت فوری دریافت کند. بنابراین یکی دیگر از معیارهای صرافی امن برای سرمایه‌گذاری و معامله، داشتن واحد پشتیبانی آنلاین قوی و پاسخگویی آنی و لحظه‌ای به کاربران است.



تعداد ارزهای دیجیتال
هزاران ارز دیجیتال مختلف در بازار وجود دارند که ممکن است در بین آن‌ها بتوانیم ارز دیجیتال موردنظر خود برای معامله یا سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم. اما ممکن است پس از انتخاب متوجه شدیم که صرافی موردنظر ما از آن ارز دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. در این صورت مجبور می‌شویم به دنبال صرافی جایگزین بگردیم. متأسفانه برخی از صرافی‌های بسیار محبوب و معتبر ایرانی، اگرچه محیط معاملاتی بسیار ایده‌آلی دارند، اما از تعداد کمی از ارزهای دیجیتال برای معامله پشتیبانی می‌کنند. البته ارزهای بیشتر در طول زمان به پلتفرم آن‌ها اضافه خواهد شد. اما برخی دیگر از صرافی‌ها مانند بیت پین از بیش از 150 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید برای خرید ارزهایی مثل خرید ارز دیجیتال گراف اقدام کنید.

حداقل مبلغ خرید
سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک بازار با امکان سرمایه‌گذاری با سرمایه‌های اندک شناخته شده است. یعنی هرکسی با هر مقدار درآمد یا سرمایه اولیه می‌تواند به این بازار ورود کند. بنابراین مهم است که صرافی موردنظر شما بتواند امکان خرید ارز دیجیتال با کمترین مقدار سرمایه را پشتیبانی کند. این مقدار اولیه در برخی از صرافی‌های ایرانی برابر با 500 یا 300 هزار تومان است. اما صرافی بیت پین امکان خرید ارز دیجیتال با 100 هزار تومان سرمایه اولیه را نیز برای کاربران فراهم کرده است. بنابراین حتی با داشتن 100 هزار تومان هم می‌توان در این صرافی ارز دیجیتال موردعلاقه خود را خریداری کرد.

می‌بینید که معیارهای بسیاری برای انتخاب صرافی امن وجود دارد. اگرچه مشاهده قیمت ارز دیجیتال در تمام صرافی‌ها، بدون ثبت‌نام در آن‌ها امکان‌پذیر است، اما اگر به امنیت اهمیت می‌دهید، برای فعالیت در یک صرافی، مراحل ثبت‌نام واحراز هویت آن را به خوبی و باحوصله پشت سر بگذارید، چون این موضوع به نفع خود شماست و اعتبار و امنیت صرافی را نیز نشان می‌دهد!

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی «بیت پین»

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی «بیت پین»همانطور که گفته شد، با حداقل مبلغ 100 هزار تومان می‌توان بیش از 150 ارز دیجیتال مختلف را از طریق صرافی بیت پین https://bitpin.ir/ خریداری کرد. این موضوع سبب محبوبیت بیت پین در کنار سایر صرافی‌های مشهور ایرانی شده است. پشتیبانی آنلاین این صرافی که از طریق گفت‌وگوی آنلاین در سایت بیت پین صورت می‌گیرد نیز پاسخگویی مناسب و سریعی به کاربران دارد. شما می‌توانید همین حالا برای رصد کردن قیمت ارز دیجیتال موردنظر خود به صرافی بیت پین وارد شوید، سپس برای خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن، می‌توانید پس از ثبت‌نام، مراحل پنجگانه احراز هویت آن را طی نمایید. برای سهولت در ثبت‌نام، احراز هویت یا هر موضوع دیگری نیز می‌توانید از راهنمایی ویدئویی صرافی کمک بگیرید.

► ورود چیتاپست به بازار لجستیک و حمل و نقل ایران
پارامترهای موثر در طراحی بهینه سیستم های خنک کننده و تهویه دیتاسنتر بانک ◄

مطالب مرتبط
بنر