شیب نزولی قیمت آهن آلات در اتمام هفته سوم اردیبهشت 1402

يكشنبه ، 24 ارديبهشت 1402 ، 10:33





به گزارش گرفت، اردیبهشت ماه، ماه شیب‌های نزولی در بازار آهن بود، اما این شیب‌ها در هفته سوم به اوج خود رسیدند و قیمت انواع مقاطع فولادی را به شدت کاهش دادند. این مسئله بیشتر از اینکه فعالان بازار آهن را خوشحال کند، باعث سردرگمی آن‌ها شد، تا جایی که بسیاری از آن‌ها دست از خرید کشیدند و منتظر ثبات قیمت ماندند. در نتیجه میزان تقاضا در بازار کاهش پیدا کرد و این مسئله هم به کاهش قیمت دامن زد.
یکی از علت‌های نزول بازار آهن، افت قیمت دلار بود. نرخ این ارز در یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت به ۵۲ هزار و ۵۴۳ تومان رسید. با وجود اینکه در روزهای بعدی قیمت تاحدودی اصلاح شد، اما باز هم بالاتر از ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان نرفت.
روند قیمت مقاطع فولادی در هفته سوم اردیبهشت
قیمت میلگرد برندهای گوناگون در هفته گذشته بین هفتصد تا دو هزارتومان کاهش داشت. نمودار قیمت بعضی از محصولات در روزهای ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت، فقط روند نزولی داشتند. اما بعضی از آن‌ها در اواسط هفته، شیب صعودی محدودی را هم تجربه کردند.



قیمت تیرآهن هم روندی مشابه میلگرد را طی کرد. زوند نزولی بعضی از محصولات مانند تیرآهن‌های ذوب آهن اصفهان از ۱۴ اردیبهشت آغاز شد، تاجایی که بعضی از آن‌ها از پنجشنبه تا شنبه حدود ۳ هزارتومان افت قیمت داشتند. اما بعضی از مقاطع مانند تیرآهن اهواز، روند نزولی ملایم‌تری داشتند و حدود هزار تومان افت قیمت را تجربه کردند. از وسط هفته سوم اردیبهشت، بازار تیرآهن به ثبات نسبی رسید و قیمت بسیاری از این مقاطع ثابت باقی ماند یا نوسان‌های محدودی را تجربه کرد.





سایر مقاطع فولادی هم روندهای مشابه میلگرد و تیرآهن را تجربه کردند؛ شیب نزولی بعضی از مقاطع تخت و طویل فولادی کم‌تر بود و نمودار بعضی دیگر با شیب تندی به سمت پایین حرکت کرد. اما وجه مشترک روند قیمت مقاطع مختلف این بود که از سه‌شنبه، وارد ثبات نسبی شدند.
وضعیت قیمت مقاطع فولادی در بازار بورس
بازار بورس هم تفاوت چندانی با بازار فولاد نداشت. محصولات ارائه شده در این بازار افت قیمت و تقاضا را به صورت همزمان تجربه کردند؛ تا جایی که گفته می‌شود میزان فروش مقاطع فولادی در بازار بورس تنها ۳۵ درصد از مقدار عرضه این مقاطع در بازار بود! هنوز به صورت دقیق نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا هفته آخر اردیبهشت هم روند نزولی ادامه دارد یا اصلاح قیمت در بازار آغاز می‌شود. اکثر پیش‌بینی‌کنندگان بر سر تداوم روند نزولی اتفاق نظر دارند، اما تاکنون بسیار پیش آمده که بازار فولاد بر خلاف انتظار عمل کرده و واقعه‌ای غیرمنتظره باعث تغییر روندها شده است. ما در گرفت آخرین قیمت‌های مقاطع فولادی را در به محض تغییر ثبت می‌کنیم تا بتوانید با توجه به آخرین نرخ محصولات استراتژی معاملاتی بچینید و حتی از بازار نزولی هم سود به دست آورید.

► اجزای جعبه آتش نشانی شامل چه وسایلی می‌باشد؟
بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه یک شرکت ایرانی در اتوبان‌های تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر