معرفی برترین صرافی های حوزه ارز دیجیتال + پارامترهای انتخاب آنها

چهارشنبه ، 3 خرداد 1402 ، 13:27





این موضوع برای ما ایرانی‌ها که از اینجا رانده و از آنجا مانده‌ایم و هر کسی به نوبه خودش برای کوتاه کردن دست ما از درآمد دلاری، نهایت تلاشش را می‌کند، با چالشی عمیق‌تر روبه‌رو است.
ولی ما هم نشان دادیم که کم نمی‌آوریم و تمام راه‌های تازه را برای باز کردن مسیرمان به سمت درآمد دلاری باز می‌کنیم! در این مقاله، شما را با برترین صرافی‌های حوزه ارز دیجیتال که می‌توانیم به عنوان یک ایرانی به روش‌های مستقیم یا غیر مستقیم از خدماتشان استفاده کنیم آشنا خواهیم کرد. در این ماجرا ما را همراهی کنید.
آیا در ایران هم می‌توان بیت کوین خرید؟
بله. مسیر خرید بیت کوین در ایران هم باز است و شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید تومان خودتان را به بیت کوین تبدیل کنید. برای خرید بیت کوین در ایران دو راه وجود دارد. اول اینکه تومان خودتان را با استفاده از صرافی ایرانی به تتر یا دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید.

سپس وارد یکی از صرافی‌های خارجی معتبر شوید، ارز دیجیتال خودتان را به حساب صرافی ریخته و با آن بیت کوین بخرید. روش دوم برای خرید بیت کوین در ایران، خرید مستقیم از صرافی ایرانی است.
پارامترهای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب چیست؟
«بهترین» یک واژه بسیار کلی است. برای آنکه بتوانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال را بیابیم باید ابتدا تکلیفمان را با این واژه روشن کنیم تا بفهمیم که دقیقا داشتن چه ویژگی‌هایی در یک صرافی آن را به لیست بهترین‌های ما اضافه می‌کند. در ادامه، معیارهای انتخاب بهترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال را پشت سر هم ردیف می‌کنیم:
امنیت بالا
وقتی از امنیت در صرافی‌های ارز دیجیتال حرف می‌زنیم، منظورمان در بخش‌های زیر خلاصه می‌شود:
آیا این صرافی می‌تواند در مقابل حمله هکرها از خودش و دارایی‌های دیجیتالی ما محافظت کند؟
صرافی از چه شیوه‌ای برای ذخیره دارایی‌های ما استفاده می‌کند؟ سرد یا گرم؟
آیا این صرافی مواردی مثل احراز هویت دو عاملی و .. را برای بالا بردن امنیت کاربران مورد استفاده قرار می‌دهد؟
و ....
نکته: با وجود اینکه صرافی‌های خارجی از راه احراز هویت متوجه هویت ایرانی ما می‌شوند و به احتمال زیاد، تمام دارایی ما را بلوکه می‌کنند ولی هرگز در یک صرافی که فرایند احراز هویت ندارد دست به معامله نزنید. هر چند ما مجبوریم از راه‌های مختلف مثل واریز و برداشت در حداقل مقدار ممکن، وارد فرایند احراز هویت نشویم ولی دست‌کم می‌دانیم که این صرافی، کلاهبردار نیست.
معتبر بودن صرافی
منظور از معتبر بودن یک صرافی ارز دیجیتال، تعداد کاربرانی است که توانسته به سمت خود جذب کند، مسئولیت پذیری صرافی هنگام رخ دادن مشکلات، اعتباری که از سوی سازمان‌های مختلف به او داده شده، فعال بودن صرافی در تمام لحظه‌ها، نظرهایی که عموم مردم راجع به خدمات این صرافی در فضای آنلاین منتشر می‌کنند و ... در شمار مواردی هستند که درباره یک صرافی معتبر بررسی می‌کنیم.
میزان نقدینگی صرافی
وقتی نقدینگی یک صرافی بالا باشد و حجم معاملات زیادی در یک بازه زمانی مشخص در آن انجام شود می‌توانید به راحتی هر زمان که اراده کردید دارایی خودتان را به پول نقد تبدیل کنید. ولی اگر یک صرافی، کاربران کمی را به سمت خود جلب کرده باشد، کار به این سادگی‌ها نخواهد بود.
کیفیت پشتیبانی صرافی
پشتیبانی یکی از ویژگی‌هایی است که صرافی‌ها باید برای جلب رضایت کاربرانشان به آن اهمیت زیادی بدهند. موقع انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال به این دقت کنید که صرافی مورد نظرتان چقدر در زمینه پشتیبانی خوب عمل می‌کند. می‌توانید با سر زدن به شبکه‌های اجتماعی و خواندن نظرات کاربران این صرافی به حدس‌هایی در مورد کیفیت خدمات پشتیبانی آن دست پیدا کنید.
معرفی دو صرافی معتبر ایرانی و خارجی
پیشنهاد می‌کنیم که هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال نگاهی به دو مورد زیر هم بیندازید:
صرافی بینگ ایکس
از صرافی‌های بین‌المللی و معتبر بازار ارزهای دیجیتال می‌توانیم به صرافی بینگ ایکس اشاره کنیم. این صرافی که در سال 2018 راه‌اندازی شد و در سنگاپور قرار دارد به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد تا با هویت اصلی خودشان دست به معامله بزنند. ولی در نهایت، چون هیچ صرافی بین‌المللی نمی‌تواند برای مدت طولانی قوانین بین‌المللی را دور بزند بهتر است شما هم میخ اولتان را محکم بکوبید و هویت خودتان را در این صرافی، مخفی نگه دارید. در این صورت، شاید نتوانید به سقف برداشت و واریز دست پیدا کنید ولی دست‌کم اگر یک روز صبح بلند شدید و دیدید که این صرافی هم قوانین سفت و سختی را برای ایرانی‌ها در نظر گرفته و حتی تمام دارایی‌شان را بلوکه کرده، نفس راحتی می‌کشید که خودتان را لو نداده بودید. از ویژگی‌های مثبت این صرافی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
بینگ ایکس یک صرافی متمرکز است و به جز ارزهای دیجیتال، دارایی‌های دیگری مثل سهام شرکت‌های بزرگ را هم پوشش می‌دهد
کارمزد خرید و فروش آن چیزی حدود 0.04% است
می‌توانید تا سقف مجاز، بدون احراز هویت در آن دست به معامله بزنید
در صرافی بینگ ایکس می‌توانید «معاملات اسپات»، «فیوچرز» و «NFT» را انجام دهید
این صرافی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند
پشتیبانی آن به زبان فارسی به کاربران ایرانی پاسخگو است
اپلیکیشن آن در دو نسخه «اندروید» و «IOS» منتشر شده است
صرافی آبان تتر
صرافی ایرانی آبان تتر از سال 1397 تا امروز در حال خدمت‌رسانی به معامله‌گران ایرانی ارزهای دیجیتال است. از ویژگی‌های صرافی آبان تتر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
این صرافی بیش از 50 هزار کاربران ایرانی دارد
احراز هویت در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود
می‌توانید بیش از 200 نوع ارز دیجیتال را در این صرافی معامله کنید
این صرافی، اپلیکیشن خود را در دو نسخه «اندروید» و «IOS» منتشر کرده است
برداشت ریالی از صرافی آبان تتر هیچ کارمزدی ندارد
یادتان باشد، انتخاب یک صرافی، ارتباط مستقیمی با کیفیت موفقیت شما در آینده دارد. بنابراین، زمان بگذارید و برای پیدا کردن صرافی مناسب خودتان ویژگی‌های مختلف صرافی‌های داخلی و خارجی را با هم مقایسه کنید تا به گزینه‌ای که نیازهای شما را پاسخ می‌دهد برسید.

► 4 راز شگفت انگیز گوگل که در آموزش های سئو به شما نمی گویند
عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت قوطی آهن ◄

مطالب مرتبط
بنر