عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت قوطی آهن

دوشنبه ، 8 خرداد 1402 ، 09:33





توجه داشته باشید که قیمت انواع آهن‌آلات می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت قوطی آهن داشته باشد. در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت قوطی‌های آهن می‌پردازیم تا شما بتوانید پیش از خرید تمامی موارد را در نظر داشته باشید.
پیش از خرید قوطی آهن باید از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن مطلع باشید.
اهمیت توجه به عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی آهن
قیمت آهن نیز مانند محصولات دیگر در بازار عرضه و تقاضا تغییر می‌کند. به عنوان مثال تقاضا بالا و عرضه پایین سبب افزایش قیمت قوطی آهن می‌شود. آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی آهن سبب می‌شود که شما تغییرات بازار را شناسایی کرده و پیش از گران شدن این محصول اقدام به خرید آن کنید و بتوانید سود مناسبی کسب کنید.
تاثیر تقاضا و عرضه بر قیمت قوطی آهن
قیمت قوطی آهن یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از خرید محصول از آن اطلاع داشته باشید. یکی از عواملی که بر قیمت قوطی آهن تاثیرگذار است، بحث عرضه و تقاضا است. درصورتیکه تقاضا بالایی برای
قوطی آهنی وجود داشته باشد ولی عرضه آن پایین باشد، قیمت محصول افزایش خواهد یافت. درصورتیکه اگر تقاضا برای این محصول کاهش یابد، قیمت آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

تورم جهانی تاثیری مستقیم بر قیمت قوطی آهنی دارد.
تاثیر تورم جهانی بر قیمت قوطی آهن
از دیگر عواملی که بر قیمت قوطی آهن تاثیرگذار است، می‌توان به تورم جهانی اشاره کرد. بنابراین با نوسانات قیمت ارز و دلار قیمت فولاد تغییر پیدا کرده و در نتیجه قیمت قوطی آهنی نیز تغییراتی خواهد یافت. کشورهای توسعه یافته به دلایلی نظیر کاهش هزینه‌های تولید و وجود نیروی کار ارزان کارخانه‌های تولید فولاد را به کشورهای در حال توسعه انتقال می‌دهند. همین موضوع سبب می‌شود که قیمت آهن‌آلات و درنتیجه قوطی آهنی تحت تاثیر تورم جهانی قرار گیرد.
شرایط صنعتی کشور
از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی آهن که معمولا نادیده گرفته می‌شود، شرایط تولید و صنعت در کشور است. درصورتی‌که در حوزه پروفیل‌های صنعتی کارخانه‌های اتومبیل‌سازی توسعه یابند، تقاضا بالا رفته و در نتیجه قیمت این محصولات نیز بالا می‌رود. همچنین در زمینه ساختمان‌سازی اگر ساخت‌وساز رونق داشته باشد، شاهد افزایش قیمت این محصولات خواهیم بود. علاوه‌بر موارد اشاره شده اگر فعالیت صنایع وابسته نظیر خودروسازی ساختمان‌سازی و... کاهش یابد، تقاضا کاهش یافته و با کاهش قیمت آهن و قوطی آهن مواجه خواهیم شد.
تاثیر قیمت مواد اولیه بر قیمت قوطی آهن
کشور چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد خام در صنایع فولادی و همچنین بزرگ‌ترین واردکننده سنگ آهن دنیا شناخته می‌شود. از طرفی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن‌آلات می‌توان به قیمت مواد اولیه‌ای نظیر نیکل، کروم و سنگ آهن اشاره کرد. به همین دلیل است که میزان تولید سنگ در چین، میزان مصرف داخلی و همچنین موجودی انبارهای این کشور در قیمت قوطی آهنی بسیار تاثیرگذار است. عدم دسترسی به منابع و استخراج کم آهن سبب می‌شود که دست تولیدکنندگان برای تولید قوطی آهن بسته شود. به همین دلیل در چنین شرایطی با افزایش قیمت قوطی آهن مواجه خواهیم شد.
نوع پروفیل به کار رفته در قوطی آهنی در قیمت این محصول تاثیر بسیاری دارد. در ساخت قوطی آهن می‌توان از پروفیل‌های معمولی استفاده کرد. این پروفیل‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. همچنین در ساخت پروفیل‌های معمولی ضخامت‌های مختلف محصول سبب تفاوت در وزن قوطی‌ها و درنتیجه تفاوت در قیمت آن‌ها می‌شود. همچنین در ساخت قوطی آهنی از پروفیل زد نیز استفاده می‌شود. قیمت پروفیل زد تحت تاثیر عواملی نظیر ضخامت قرار دارد. البته به طور کلی قیمت پروفیلzنسبت به سایر پروفیل‌ها مناسب‌تر است.
تاثیر سیاست بر قیمت قوطی آهن
یکی دیگر از عواملی که بر قیمت قوطی آهن به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد، سیاست داخلی و خارجی کشورها است. سیاست‌های خارجی نظیر تحریم‌های اقتصادی، همکاری چندجانبه میان قدرت‌های اقتصادی، تنش‌های نظامی میان کشورها و سایر رفتارهای سیاسی تاثیر مستقیمی بر نوسانات ارز در بازار آهن خواهد داشت. از طرف دیگر سیاست‌های داخلی کشورها نظیر بودجه‌های اقتصادی، بهبود زیرساخت‌های تولید و تصمیمات اخذ شده با هدف کنترل تورم و... نیز بر قیمت فولاد، آهن و درنتیجه قیمت قوطی آهن تاثیرگذار است. همچنین درصورتی‌که ارزش پول ملی کشوری کاهش یابد، خریداران باید مبلغ بیش‌تری را برای تهیه قوطی آهن و لوازم این‌چنینی پرداخت کنند.

قوطی‌های آهنی به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات شناخته می‌شوند.
حمل و نقل و قیمت قوطی آهن
هزینه حمل‌ونقل مسئله مهمی در تعیین قیمت قوطی آهن است که در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود. میان بازارهای جهانی صادرات گسترده و جابه‌جایی مواد اولیه و نهایی وجود دارد. به همین دلیل هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن‌آلات و و قوطی‌های آهنی است. آهن‌آلات معمولا در حجم بالایی خریدوفروش می‌شوند. بنابراین برای خرید این محصولات باید از کشتی و کامیون استفاده شود. ازآنجایی‌که تجهیزاتی مانند کشتی و کامیون به سوخت نیاز دارند، با افزایش قیمت سوخت، قیمت آهن‌آلات نیز افزایش می‌یابد.
تاثیر آب بر قیمت قوطی‌های آهنی
آب به عنوان اصلی‌ترین خنک‌کننده در صنایع آهن و فولاد شناخته می‌شود. به همین دلیل است که توجه به وضعیت آبی مناطقی که کارخانه‌های آهن در آن وجود دارد، امری بسیار ضروری است. شرایط آب می‌تواند بر میزان عرضه قوطی‌های آهنی تاثیرگذار باشد. همچنین میزان هزینه انرژی نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی‌های آهنی است. هرچه تولیدکننده برای تولید قوطی‌های آهنی و سایر محصولات این‌چنینی انرژی بیشتری مصرف کند، قیمت نهایی محصول نیز افزایش خواهد یافت.
نقش تغییرات آب و هوایی بر قیمت قوطی آهنی
در برخی از ماه‌های سال کشورها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت محدودیت‌هایی را در نظر می‌گیرند. به همین دلیل ممکن است تولیدکنندگان قوطی آهنی دچار کمبود منابع انرژی شوند. درنتیجه در چنین ماه‌هایی کارخانه‌ها نمی‌توانند به طور کامل و به میزان مورد نیاز به تولید قوطی‌های آهنی بپردازند. در چنین شرایطی عرضه محصول کم می‌شود و قیمت قوطی آهنی با افزایش قیمت مواجه خواهد شد‌.
سخن پایانی
اگر قصد خرید قوطی آهن را دارید، باید به عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت این محصول آشنا باشید. در این صورت می‌توانید در شرایط زمانی مناسب این محصول را خریداری کنید. اگر قوطی آهنی را در شرایط مناسبی که در مقاله به آن اشاره شد خریداری کنید، قیمت پایین‌تری برای خرید این محصول پرداخت خواهید کرد. شاهین فلز سپاهان، یکی از پیشروان صنعت فلزات در ایران می‌باشد. این شرکت با بهره گیری از تجربه و دانش فنی خود، توانسته است به عنوان یکی از برترین و معتبرترین تولیدکنندگان در این صنعت شناخته شود.

► معرفی برترین صرافی های حوزه ارز دیجیتال + پارامترهای انتخاب آنها
چرا امروزه برای انجام امور بانکی شماره شبا اهمیت دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر