آمارهایی جالب که تاکنون به آن توجه نکرده اید

شنبه ، 23 مرداد 1389 ، 16:01


همیشه اعداد و ارقام برای ما حرفهای زیادی برای گفتن دارند ،  بسیاری در سراسر دنیا به جمع آوری آن مبادرت می کنند و برخی از کنار آن به سادگی می گذرند.
به گزارش بانکی دات آی آر،هدف از اطلاعات و ارقامی که در این گزارش جمع شده است،آشنا کردن شما با آماری است که هرگز شاید به آن توجه نکرده یا دانستن آن برایتان اهمیت چندانی نداشته است.
اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر خود فردی تحصیل کرده هستید در کل دنیا چند نفر همانند شما هستند و به دانشگاه رفته اند. چند در صد کل جمعیت دنیا مسلمان هستند یا مسیحی ؟ چین به عنوان سومین کشور بزرگ دنیا چه میزان از جمعیت دنیا را از آن خود کرده است و بسیاری چیزهای دیگر که  ما از آن بی اطلاع هستیم.

 

 

پشت کنکوری های دنیا !


شاید جالب ترین آماری که طی بررسی ها به دست آمده درصد کسانی است که در دنیا تحصیلات دانشگاهی دارند.  بر طبق آخرین مطالعاتی که توسط دانشگاه هاروارد و گروه بانکی آسیا انجام شده است ، تنها 6.7 درصد از کل جمعیت دنیا دارای تحصیلات آکادمیک هستند. این در حالی که است که این میزان در طی تحقیقاتی که قبلا صورت گرفته بود تنها یک درصد بوده است که البته رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

 

چینی ها یک پنجم جمعیت جهان هستند !


و اما چین به عنوان سومین کشور بزرگ دنیا بیشترین درصد جمعیتی که در آن زندگی می کنند را از آن خود کرده است. این میزان 19.52 درصد کل جمعیت دنیا است و بعد از آن هند و آمریکا به ترتیب با 17.26 درصد و 4.52 درصد بیشترین سهم از جمعیت دنیا را دارا می باشند. جالب توجه است که روسیه و کانادا که بزرگترین کشور های دنیا به شمار می روند سهمی بسیار کمتر از این را از آن خود کرده اند.

 

ایران ؛ سومین کشور مسلمان


در کشور عزیز ما ایران ، 99.4 درصد مسلمان زندگی می کند که با توجه به آمار موجود افغانستان با 99.7 درصد مقام اول و تونس با 99.5 درصد مقام دوم را دارد. اما جمعیت کل مسلمانان جهان چند درصد کل جمعیت دنیا است؟ 22.9 درصد کل جمعیت دنیا مسلمان هستند که برابر 1,571,198,000 نفر می باشد.

 

شهرنشینان دنیا ...


چه تعداد از کسانی که این مطلب را می خوانند ساکن شهر هستند ؟ اصلا چه میزان از جمعیت کل دنیا شهرنشین هستند. بر طبق آخرین آمار به دست آمده، بیش از 50 درصد کل جمعیت دنیا به شهرنشینی رو آورده اند و این میزان هر روز در حال افزایش است.در این صورت با وجود آخرین آماری که از جمعیت جهان به دست آمده است بیش از سه میلیار نفر از مردم جهان ساکن شهر ها هستند.

 

یک میلیارد نفر در جهان گرسنه اند


در مورد میزان فقر این درد اجتماعی در کل دنیا و میزان آن چه می دانید؟ بر طبق آمار رسمی از نهاد های بین المللی بیش از 1.02 میلیارد نفر در نیا گرسنه و فقیر هستند. از این میزان 15 میلیون نفر از آنان در کشورهای پیشرفته، 42 میلیون نفر در نزدیکی شرق وشمال آفریقا، 53 میلیون نفر در آمریکای لاتین و جزایز کارائیب ، 265 میلیون نفر در صحرای آفریقا و 642 میلیون نفر در آسیا و اقیانوسیه زندگی می کنند.

 

2 درصد "اوتیس"


آیا نوابغی را می شناسید که در بسیاری از موارد درکی از اطراف خود نداشته اما تمام نیرو و نبوغشان در یک جنبه جمع می شود. به آنان "اوتیس " گفته می شود. نبوغ منحصر به فرد آنان در یک زمینه به قدری خارق العاده است که حتی از میزان درک آدمی فراتر می رود. از کل جمعیت دنیا تنها 2.5 درصد آنان اوتیس هستند و در این شرایط خاص به سر می برند.



مردان و زنان ؛ کدامیک بیشترند ؟


حال شما خانم هستید یا آقا ؟ در آمار کلی دنیا می توان گفت که 49.76 درصد کل جمعیت دنیا را خانم ها و به تبع آنان 50.24 درصد را آقایان تشکیل می دهند به عبارتی 1.01 برابر جمعیت آقایان  به نسبت خانم ها بیشتر است.
شاید خواندن این اطلاعات به شما انگیزه دهد تا به دنبال بسیار ی از این اطلاعاتی بروید  که به نحوی بتواند به زندگی روزمره شما کمک کند .

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

845 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارشی خواندنی از "عشق دوربین" انگلیسی + عکسهای جالب

15 نکته ی جالب در مورد اینترنت که نمی دانید!

عکسهای جالب / کشف جدید ترین روش تهویه شرکت واحد

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

گزارشی از وضعیت کار زنان در عربستان سعودی + عکسهای جالب

عکسهای جالب از استیو جابز ، مدیر اجرایی اپل

عکسهایی جالب از گشت ارشاد چین !

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

کاریکاتورهایی جالب پیرامون تحریم ایران

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

گزارش تصویری / کور شدن یک دختر جوان دره راه آزادی

اقدام جالب پلیس سوئیس برای کاهش تصادفات + عکسهای جالب

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

 

 

► طنز/5 تفاوت استفاده دختر ها و پسر ها از خودپرداز
باهوش ترین فرد دنیای فناوری ◄

مطالب مرتبط
بنر