10 راهکار موثر در مواجهه با همکاران و روسای بد خلق (1)

پنجشنبه ، 28 مرداد 1389 ، 12:12


آیا شما هم در محیط کار خود ، با مدیری سلطه جو، همکاری  سخت گیر یا حتی مشتریان سمج و بد قلق که شما را کاملا عصبی می کنند سر وکار دارید؟ آیا هستند کسانی که در محیط کارتان به شما احساس بی لیاقتی، بی ارزشی و بدبختی را القا کنند؟

 

به گزارش بانکی دات آی آر همیشه افرادی با شخصیت های سخت و آزار دهنده در محیط کار پیدا می شوند ، و این یک حقیقت است که نه در محیط کار تنها، بلکه در بسیاری از مقاطع زندگی با آن روبرو هستید. برخورد با این افراد زمانی راحت تر است که آن فرد شخصیتش به عنوان شخصی منفور در میان عامه پذیرفته شده باشد و یا تاثیر منفی رفتارش فردی نبوده و بر بیش از یک نفر باشد. اما زمانی این شرایط سخت تر و غیر قابل تحمل می شود که فرد به تخریت شخصیتی شما ، به صورت فردی  بپردازد.اغلب این کار را با نقابی بر چهره و در خفا انجام می دهند تا همیشه خود را تبرئه و شما را متهم کنند.

 

با پذیرفتن این حقیقت که شما هرگز نمی توانید آن ها را تغییر دهید، می توانید با اجرایی کردن 10 توصیه زیر با این مشکل به نحو درست و مناسبی مواجه شوید و از این که قربانی رفتار آن ها  باشید جلوگیری کنید.

 

1.    شناخت مشکلات رفتاری مردم
سعی کنید بدانید چه زمانی همکارتان زبان تلخ یا رفتار زهر آلود خود را به کار می گیرد. این افراد با این گونه شخصیتی در همه شکل و قیافه ای هستند و مطمئنا به واسطه ظاهرشان رفتارشان تغییر نمی کند. برخی مدام فقط حرف می زنند و به حرف دیگران توجهی نمی کنند. برخی حرف آخر را باید بزنند. برخی اصلا تعهد به همکار بودن را فراموش می کنند. برخی به هر چیزی مسئول نمی باشند ایراد وارد می کنند و نظر می دهند. این افراد می توانند با خود شما را پایین بکشند و با ایجاد شایعات ، فضولی های نابجا، ایجاد مفسده ، رقابت ناسالم کل کار شما را زیر سوال برده و آسیبی جبران ناپذیر وارد کنند.

 

2.    مدیران بدخلق را بشناسید
چه برایتان خوشایند باشد و چه خوشایند نباشد، آن ها مسئول و بالادست شما محسوب می شوند و بر کار شما نظارت دارند. اگر می خواهید کار خود را حفظ کنید، هنر شما این است که بدانید چگونه در مدت زمان طولانی با افراد متکبری که در نظر دارند جز به جز رفتار شما را تحت نظر بگیرند مواجه شوید و به عوض فرار به درستی ارتباط برقرار کنید. اگر می خواهید در انجام این کار موفق باشید از این که رئیس خود را درمقابل خود قرار دهید و باعث رفتار تدافعی او شوید خودداری کنید. این خطرناک ترین کاری است که می تواند صورت بگیرد که اگر منجر به اخراج نباشد ، محیط کار شما را به جهنم تبدیل می کند.

 

3.    شناخت صحیح موقعیت خود
گاهی به دلیل رفتار های غیرحرفه ای خود دچار شوک می شوید.به عبارتی دیگر از رفتار نامناسبی که انجام داده اید خود آزرده و ناراحت می شوید. در این مواقع نفسی عمیق بکشید و سعی کنید به درستی از آن چه که انجام داده اید شناخت کافی به دست آورید. این را مطمئن باشید که  شما تنها کسی نیستید که این مسئله را تجربه می کنید. انطباق پذیری با محیط کار و همکاران طی کردن این مراحل می طلبد.

 

4.    رفتار محکم و مقتدرانه ای را برگزینید
مادامی که شناخت درست و کاملی از موقعیت و شرایط خود پیدا کردید، باید بدانید که در صورتی که تصمیم بر ماندن در آن محیط کاری را داشتید، باید برای بهبود آن تلاش کنید و بهبود شرایط میسر نمی شود مگر شما کار درست انجام دهید. در واقع ، فرار از این افراد و تصمیم بر گوشه گیری همه چیز را بدتر می کند. بگذارید همکار مغرض شما بداند که شما وارد بازی او نمی شود و در مقابل این عمل او ایستاده اید و اگر لازم بود شدت عمل بیشتری را به خرج دهید. تسلیم شدن در برابر این افراد سلامت محیط کاری شما را بیشتر به مخاطره می اندازد.

 

5.    اجازه ندهید مشکتان به معضلی بزرگتر تبدیل شود
اجازه ندهید مشکل به درازا بکشد و به موقع عمل کنید. زمانی می رسد که از این که عمل منطقی شما نتیجه بخش نیست، بیشتر آزرده می شوید. علت آن هم به انجام ندادن عکس العمل به موقع باز می گردد. البته این را هم یادآور باید شد که بهتر است زمانی عکس العمل درست  را انجام دهید که واقع بینانه بتوانید عمل کنید و بر احساسات خود کنترل داشته باشید.

 

قسمت دوم را از این لینک دنبال کنید :

10 راهکار موثر در مواجهه با همکاران و روسای بد خلق (2)

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

تهران, شهر بانک ها!

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید!

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

چک از کجا آمد؟

گزارش تصویری / پولدارها تعطیلات کجا می روند ؟

ساخت بزرگترین جیپ دنیا در امریکا

با پول چه کارهایی میشه کرد ؟

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

842 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

► استخدام پست بانک
بانک معتبر انگلیسی به خاطر مراوده با ایران جریمه شد ◄

مطالب مرتبط
بنر