زمين‌خوارانی که زنداني آزاد مي‌كردند!

شنبه ، 6 شهریور 1389 ، 10:19

 

چندي پيش مأموران انتظامي كرج، هنگام گشتزني در يكي از محله‌هاي مركزي شهر به يك خودروي پژو كه در حاشيه خيابان متوقف شده بود، مشكوك شده و از راننده مدارك هويتي‌اش را خواستند كه او از ارائه مدارك خودداري كرد بنابراين مأموران پس از هماهنگي ، خودرو را بازرسي و 2 گرم مواد مخدر (ترياك)، چند برگ مبايعه‌نامه، اسناد و مدارك ملكي، يك عدد مهر كارشناس دادگستري و تعدادي اوراق قضايي را كشف كردند. با انتقال 3 متهم به پليس آگاهي استان تهران، آنها در بازجويي به بيان اظهارات متناقض پرداختند و هر كدام اسناد مكشوفه را متعلق به ديگري دانستند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از جام جم آنلاین مأموران با بررسي مدارك مكشوفه متوجه شدند تمامي مدارك جعلي است. تا اين كه چند روز بعد متهمان به نام‌هاي فرهاد، علي و محسن در بازجويي مجدد، به همكاري با يكديگر در تهيه و فروش مدارك جعلي اعتراف كردند. در حالي كه تحقيقات از متهمان ادامه داشت، يكي از آنها – فرهاد – با سپردن وثيقه به دادسرا، تا روز دادگاه آزاد شد.

 


چند روز بعد از آزادي متهم – فرهاد – مأموران پي بردند وي بار ديگر اسناد و مدارك جعلي به خانواده‌هاي افراد زنداني فروخته است.

با مشخص شدن موضوع، هفته گذشته پاتوق وي در يكي از محله‌هاي كرج شناسايي و در بازرسي از محل 3 سند جعلي خانه، اوراق و مدارك قضايي جعلي و ده‌ها اسناد جعلي ديگر كشف شد. فرهاد – متهم – در بازجويي‌هاي پليسي به جعل و كلاهبرداري از مردم اعتراف كرد.

اعتراف مرد شياد

فرهاد با تشريح جرايم ارتكابي خود گفت: چندي پيش به دنبال آزادي از زندان با همكاري محسن و علي كه از مجرمان سابقه‌دار هستند، پس از شناسايي املاك افراد فوت شده يا ساكن در خارج از كشور، با مدارك جعلي، خود را صاحبان ملك معرفي و اسناد جديد دريافت مي‌كرديم. متهم افزود: برخي از خانه‌ها را مي‌فروختيم و اسناد جعلي ديگر را به عنوان وثيقه براي آزادي زندانيان به دادگاه ارائه كرده و از خانواده‌هاي افراد زنداني از 2 تا 10 ميليون تومان پول مي‌گرفتيم.

با ثبت اظهارات متهم، مأموران به بازجويي دوباره از متهمان بازداشت شده – محسن و علي – پرداختند كه آنها به همكاري با فرهاد در ارتباط با جعل اسناد و آزادي زندانيان اعتراف كردند. در بازرسي از خانه اين دو متهم نيز تعدادي اسناد و مدارك مالكيت و هويت جعلي، اوراق قضايي جعلي و چندين مهر كشف شد.

تحقيقات ويژه

سرهنگ عليپور، سرپرست پليس آگاهي استان تهران در اين باره گفت: متهمان در بازداشت به سر مي‌برند. تحقيقات تكميلي از آنها براي فاش شدن ديگر جرايمشان و شناسايي افراد زنداني كه با وثيقه‌هاي جعلي آنها آزاد شده‌اند، آغاز شده است. سرپرست پليس آگاهي استان تهران تصريح كرد: در بررسي و تحقيق از برخي از كساني كه اسناد و مدارك جعلي براي ضمانت آزادي زندانيان خود دريافت كرده بودند مشخص شد آنها تصور مي‌كرده‌اند اين افراد كساني هستند كه اسناد زمين‌هاي زيادي را در اختيار داشته و اقدام آنها براي دراختيار قرار دادن اين اسناد قانوني است. در حالي كه آنها در دام جاعلان حرفه‌اي و سابقه‌دار گرفتار شده و مبالغ گزافي نيز از دست داده‌اند.

سرهنگ عليپور افزود: در حال حاضر دستور قضايي در اين ارتباط صادر و تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

تهران, شهر بانک ها!

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید!

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

► چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !
10 دزدی از مشهورترین دزدی های جهان - 1 ◄

مطالب مرتبط
بنر