چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

شنبه ، 6 شهریور 1389 ، 13:47

گویا کم کم قرار گرفتن تریبون رسانه ی ملی در اختیار برخی افراد که خود را بالاتر از همه می دانند و با به رخ کشیدن زندگی آنچنانی خود ، به مردم فخر فروشی می کنند ، به یک روال عادی در صدا و سیما تبدیل می شود.

 


به گزارش بانکی دات آی آر ، چندی پیش علی دایی ، طی یک برنامه ی 2 ساعته ، از حقوق 800 میلیونی اش گفت تا افسوس از نهاد جوانانی که حتی پول خرید بلیط برای تماشای فوتبال را هم ندارند ، بلند شود.


البته پیش از آن هم ، صحبت های حامد بهداد در مورد دستمزد و ظلم هایی که به وی رفته در برنامه ی سینمایی "هفت" جنجال برانگیز شد.


قصد نداشتیم به صحبت های بهداد بپردازیم ، ولی وقتی کلیپ صحبت های وی در همه جا پخش شده و دست به دست می گردد ، نمی توان سکوت کرد.
لازم دانستیم به این بازیگر خوب کشورمان – که همین خوب بودن او ما را واداشت تا تذکراتی دوستانه بدهیم – نکاتی را یادآور شویم تا کمی در مورد مواضع و افکارش بیشتر تامل کند.


لازم به توضیح است مطالبی که در گیومه آمده دقیقا صحبت های آقای بهداد است.


1-    گفته اید : " دستمزد ما بازیگرها به مراتب از خیلی خیلی خیلی ورزشکاران کمتر است."


اولا باید این را در نظر بگیرید که عمر ورزشی یک ورزشکار حداکثر 40 سال است و حداکثر 10 سال می تواند در اوج باشد و دستمزد خوب داشته باشد ، اما یک بازیگر حرفه ای سینما تا آخر عمر می تواند بازی کند و "پول خوب بگیرد چون حقش است ! "


ثانیا : منظور شما از ورزشکاران احتمالا باید فوتبالیست ها باشد ، چون هیچ ورزشی مانند فوتبال بودجه ی سازمان تربیت بدنی را نمی بلعد و هیچ ورزشکاری همچون فوتبالیست ها ، رقم های نجومی دریافت نمی کند حتی اگر مصدوم باشد و اصلا در طول یک فصل نتواند بازی کند !


بهر حال مقایسه ی بازیگرها با فوتبالیست هایی که بی اهمیت ترین چیز برایشان پول بیت المال است و با رقم های نجومی و بدون خروجی ، همواره از مردم طلب دارند ، تعجب برانگیز و قابل تامل است.

 

 

 

2- گفته اید " پول خوب می گیرم چون حقمه " سوال ما این است کدام حق ؟ آیا هیچ فرد دیگری در این مملکت حق گرفتن پول خوب ندارد ؟ آیا افسری که در مرزهای کشور با گذشت از جان و مال و خانواده اش ، برای آسایش ما و شما زحمت می کشد حق ندارد ؟

آیا آن دانش آموزی که برای خرج تحصیل و خانواده اش دست فروشی می کند حق ندارد ؟


آیا آن رفتگری که ساعت 5 صبح جانش را به خطر می اندازد تا بزرگراه ها را جارو کند حق ندارد ؟ آیا او می تواند مانند شما حقوق بگیرد ؟ آیا شهرداری ای که حالا اسپانسر استقلال و پرسپولیس شده و 13 نشریه چاپ می کند و . . . با تمام بذل و بخششش برای فوتبالیست ها و بالانشین ها می تواند بیش از 250 هزار تومان در ماه به آن رفتگر زحمت کش بدهد ؟

 


3 – گفته اید " کسی نمیتونه رو کار هنری که من ارائه میدم قیمت بذاره"


بدنیست سری به هنرمندان صنایع دستی در اصفهان و یزد و ... بزنید تا بدانید فقط شما نیستید که هنرمندید !


آن جاست که متوجه می شوید کم نیستند هنرهایی که نمی شود روی آنها قیمت گذاشت ، البته یا این تفاوت که شما برای همان هنری که آن را فاقد قیمت می دانید! ده ها میلیون دریافت می کنید و آن هنرمند صنایع دستی به سختی روزگار می گذراند.

 


4- گفته اید :" سوپر استار های کذایی و تهیه کننده های باند باز از من بیشتر می گیرند و پولدار واقعی اونها هستن."


توصیه ی ما این است که تا این حد خود را با بالادستی های خود مقایسه نکنید ، چون کسانی که نام بردید انسان های زحمت کش و تلاشگری نیستند که بتوان به آنها استناد کرد ، فراموش نکنید اگر به فرض مثال 100 نفر از شما بالاترند ، 10 میلیون نفر هم از شما پایین ترند و حال آنکه زحمت کش تر از شما و آن صد نفر  هستند.

 

 

 

5- آقای بهداد زحمت کش کسی است که پس از 3 شیفت کار ، با چشمان قرمز به سراغ خانواده اش می رود تا هزینه ی تحصیل فرزندش در دانشگاه آزاد غیراسلامی را تامین کند ، زحمت کش واقعی اوست که با جان کندن ، پول کم ولی حلال به خانه اش می برد ، ای کاش او را هم در نظر می گرفتید و خود را با او مقایسه می کردید.

6- گفته اید "من بی انگیزم چون حقم به ناحق خورده شده"

می شود بفرمایید پس کسانی که ذکر کردیم که صبح تا شب زحمت می کشند و درآمدشان به مراتب کمتر از شماست چه باید بگویند ؟

آیا آنها که علی رغم از جان مایه گذاشتن برای کارشان دستمزد بسیار بسیار پایینی می گیرند آنها نباید بی انگیزه باشند ؟ و اگر آنها هم بخواهند به دلایل موجهی همچون دریافت دستمزد نه چندان متناسب با کارشان و مقایسه ی دستمزدشان با شما و سایر بازیگران ، بی انگیزه شوند ، آیا در این مملکت کاری پیش می رود و سنگ روی سنگ بند می شود ؟


آقای بهداد و آقایان بهداد ها هر چقدر هم که "سطح فرهنگ بازیگری را بالا ببرند" تافته ی جدا بافته نیستند ، آن ها هم عضوی هستند از این جامعه ، ولی متاسفانه پول ها و زندگی های آن چنانی ، آنها را به جایی رسانده که جز خود کسی را نمی بینند.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

885 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارشی خواندنی از "عشق دوربین" انگلیسی + عکسهای جالب

15 نکته ی جالب در مورد اینترنت که نمی دانید!

عکسهای جالب / کشف جدید ترین روش تهویه شرکت واحد

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

گزارشی از وضعیت کار زنان در عربستان سعودی + عکسهای جالب

عکسهای جالب از استیو جابز ، مدیر اجرایی اپل

عکسهایی جالب از گشت ارشاد چین !

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

کاریکاتورهایی جالب پیرامون تحریم ایران

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

گزارش تصویری / کور شدن یک دختر جوان دره راه آزادی

اقدام جالب پلیس سوئیس برای کاهش تصادفات + عکسهای جالب

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک

 

 

► در کافی نت ها مراقب این قطعه باشید + عکس
زمين‌خوارانی که زنداني آزاد مي‌كردند! ◄

مطالب مرتبط
بنر