سفره های خالی از ثواب

سه شنبه ، 9 شهریور 1389 ، 11:01

 

سرویس اجتماعی_ یکی از سنت های پسندیده ایرانیان در ماه مبارک رمضان دعوت از دوستان وآشنایان برای هم نشینی در سفره های افطاری است که سالهاست برپا می شود .به امید ثوابی و صله ارحام و آشنایان .

به گزارش بانکی دات آی آر این رسم پسندیده مثل بسیاری از آیین های زیبای ایرانی مان دچار آفت تجمل زدگی شده تا جایی که بعضی خانواده ها علارغم میل باطنی شان در ماه مبارک توانایی برپایی افطاری نمی یابند و مجبور می شوند از آن جهت که قادر به باز پس دادن افطاری های پر تجمل اقوام نیستند حتی دعوت های ایشان را رد کنند.

 

 

 

یکی از روش های جدید افطاری دادن بعد از تهییه چند نوع آش و حلیم از اغذیه فروشی معروف محل به همراه گسترده کردن سفره های مملو از غذاهای فصل و غیر فصل و حتی تهییه غذاهای فرنگی برای پذیرایی از روزه داران که از سالهای پیش متداول شده . دعوت اقوام و خویشان دور و نزدیک به سالن های مجلل پذیرایی که در اغلب روزهای سال میزبان عروسی و غزای مردم است می باشد.

برخی سالن ها برای برپایی این نوع مراسم منوهای مخصوص از چند نوع غذا فراهم کرده اند و با ورودی های متفاوت برگزاری مراسم افطار شما را بر عهده می گیرند.

گرچه برگزاری افطاری به هرسبک و سیاق کاری نیک و پسندیده است و دور هم جمع کردن اعضای خانواده  جای تقدیر دارد امابیایید اگر قرار به برگزاری میهمانی است به این چند نکته توجه کنیم:

1.افطاری دادن به اقوام برای به جا آوردن سنت پسندیده صله ارحام است نه فخر فروشی پس لطفا هنگام انتخاب منوی غذاها فکر درآوردن چشم خواهر شوهر,مادر شوهر,باجناق وبرادر زنمان نباشیم. کمی هم به جیب مبارک و معده میهمانان رحم بکنیم.

2.میزان غذاها را طوری تعیین کنیم که تا سه هفته ناچار نباشیم غذای مانده بخوریم یا نعمت الهی را در ماه خدا به سطل زباله هدیه کنیم و خشم خدا وبنده هایش را به همراه داشته باشیم.

3. افطار به معنی شکستن روزه و تناول غذا بعد از یک روز روزه داری است . در هنگام افطاری دادن لا اقل یکی دو نفر روزه دار را هم دعوت بکنیم.(جهت آن معدود خانواده هایی که از هر 100 نفرشان یکی روزه گیر است.)

4. سفره های افطاری آسمانی است و همه میهمانان در حقیقت میهمان خدایند ای کاش  با غیبت و بدگویی پشت سر غایبان سفره را آلوده نکنیم.

5. واجب مقدم بر مستحبات است بنابر این به بهانه افطاری دادن نمازمان قضا نشود.

لطفا در سفره های بی ریا و سراسر نورتان ما رو هم از دعای خیر محروم نکنید.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

زمين‌خوارانی که زنداني آزاد مي‌كردند!

ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست (+عکس)

گزارش تصویری / نمایشگاه حزب الله لبنان 70 متر زیر زمین

اثبات بی طرفی/سوئیس حساب ایرانی ها را مسدود کرد

100 هزار شِكِل هزينه سالانه بَزَك نتانياهو!

گزارش تصویری/ هنوز هم دود از کنده بلند می شه!

اسامی موسسات اعتباری بدون مجوز

چرا چپ دست‌ها پولدار ترند؟!

دسته گلی که refahi.ir به آب داد!

ماراتن بین‌بانکی در یارانه‌ها

وقتی همه خوابیم / راهزنان اینترنتی در پوشش بانک سامان!+تصویر

در کافی نت ها مراقب این قطعه باشید + عکس

10 دزدی از مشهورترین دزدی های جهان

 

► جوانان برای استخدام جذاب نیستند!
زورگیری به نوین ترین شیوه ◄

مطالب مرتبط
بنر