چگونه ایده ی خود را اجرایی کنیم ؟

شنبه ، 13 شهریور 1389 ، 15:22


یکی از لازمه های پیشرفت و رشد در هر کاری این است که به فکر نوآوری و خلق ایده های جدید برای بهبود و ارتقا هر کاری باشیم. اما ایجاد نوآوری خود به تنهایی کافی نیست.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، دانشمندان، محققین و نوآوران بسیاری همواره مترصد ایجاد ایده ها و موقعیت های جدید بوده اند و چه بسیار هستند کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند اما به علت عدم حمایت لازم ،طرح هایشان مغفول می ماند.


بیشترین رقابت ها در جهت خلاقیت در واحدهای تحقیق و توسعه، طراحی و بازاریابی صورت می گیرد. بسیاری معتقدند که طرح هایشان نه به خاطر ضعف و یا نداشتن پتانسیل های لازم برای اجرایی شدن ، بلکه به خاطر عدم درک درست رئیس شان از طرح ، کنار گذاشته می شوند.

 

اینکه سرمایه داران به دقت به ایده های انسان های خلاق ، گوش فر ادهند ، حتی برای کسانی همچون استیو جابز و آلبرت آلسی که می توانستند با دستانی باز و عبور راحت از موانع به ایجاد طرح نو خود بپردازند، آرزو و رویایی است که عموما محقق نمی شود.

 

یکی از راه حل های فائق آمدن بر این مطلب این است که همیشه رئیس خود را درجریان روند کار های خود بگذارید و آنقدر فاصله ایجاد نشود که در این زمینه ایجاد ارتباط  هر موضوع با آنان چندان سخت جلوه کند. به عبارتی دیگر  وی باید همیشه نظاره گر عملکرد درست شما باشد و از کار شما خود به وجد آید.

 

بنابراین همواره از قرار گرفتن در مرحله ای که می بایست خبر خود را به رئیس خود بفروشید اجتناب کنید. این بدان معناست که در واقع مدیر اجرایی طرح در حالی که به دور از همه کارهای شما بوده و نه می تواند و نه باید عموما بتواند در آن لحظه درک درست و جامعی از کار شما داشته باشد ، ترجیح می دهد تا پاسخی منفی به کار شما بدهد. در این شرایط است که شایستگی های شما دیگر مطرح نمی باشد.

 

چند نکته را نیز در این مسئله می توانید در نظر بگیرید و به جای در تقابل قرار دادن خود با کسانی که مسئول اجرایی کردن طرح شما می باشد، در تعامل با وی قرار گیرید.


1.    پیش نویسی بر طرح خود داشته باشید تا قبل از آن که تمام توان و فکر خود را معطوف بدان بکنید بدانید که آیا آن طرح در قالب فعلی و در زمان حاضر با اهداف کلان شرکت سازگار است یا خیر تا پیش از آنکه به نقاط اختلاف نظریه خود برسید، آنان را در همان مرحله به وجود آمدن برطرف کنید.


2.    سعی کنید طرح های جدید را با نظر و همراهی یکدیگر داشته باشید. در واقع اگر می خواهید با حمایت مدیران عالی بر این رقابت سنگین پیروز شوید، با آنان با توافق و همراهی لازم پیش بروید.


3.    همواره مدیران عالی و اجرایی را در جریان روند پیشرفت کار قرار دهید. از این که آن ها را در جریان اطلاعات کار قرار دهید دریغ نکنید. این مسئله در زمان بروز مشکل شما را بیشتر کمک می کند و زمانی که مسئله یا وقفه در کار می افتد، مدیر مسئول بهتر در حل آن به شما کمک می تواند بکند.


4.    در حل مشکلات پروژه ، مدیران اجرایی را نیز دخیل کنید. این کار باعث می شود با احساس کامل و درک درستی که مدیر اجرایی در کار دارد، حمایت قوی تری را برای حل و پیشبرد کار از شما صورت دهد.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

زمين‌خوارانی که زنداني آزاد مي‌كردند!

ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست (+عکس)

رتبه بندی بانک های خصوصی ازنظر سود آوری

اثبات بی طرفی/سوئیس حساب ایرانی ها را مسدود کرد

100 هزار شِكِل هزينه سالانه بَزَك نتانياهو!

گزارش تصویری/ هنوز هم دود از کنده بلند می شه!

اسامی موسسات اعتباری بدون مجوز

چرا چپ دست‌ها پولدار ترند؟!

100 هزار شِكِل هزينه سالانه بَزَك نتانياهو!

زمان حذف یارانه نان

دسته گلی که refahi.ir به آب داد!

حکایت میلیاردرهای بی خاصیت با خروجی تفریح!!

ببر کوچولوی بیچاره درچمدان راهی ایران بود+تصویر

ماراتن بین‌بانکی در یارانه‌ها

وقتی همه خوابیم / راهزنان اینترنتی در پوشش بانک سامان!+تصویر

در کافی نت ها مراقب این قطعه باشید + عکس

10 دزدی از مشهورترین دزدی های جهان

 

► ماه رمضانی که 9 میلیارد تومان برای متخلفان آب خورد !
10 راهکار موثر در موفقیت مالی ◄

مطالب مرتبط
بنر