گزارش تصویری/10 خودرو از کوچکترین خودروهای جهان

دوشنبه ، 15 شهریور 1389 ، 09:06

 

اگر نگاهی کوتاه به خیابان های مملو از ماشین بیندازیم، محبوبیت ماشین های بزرگ یا به اصطلاح متدوال آن ها شاسی بلند و چند سیلندر، قابل لمس است. اما کسانی که عشق به این ماشین ها را دارند تمام مشکلات محیطی آن را پذیرفته اند. از مصرف بالای بنزین  آن ها تا سخت جای دادن آن ها در جای پارک تنها بخشی از مواردی است که در ماشین های کوچک شاهد آن ها نخواهیم بود.


به گزارش بانکی دات آی آر، امروزه چه از لحاظ محیطی و چه به لحاظ اقتصادی، استفاده از ماشین های کوچک تر بیشتر توصیه می شود.
مینی ماینر یکی از ماشین های قدیمی  کوچکی است که برای بسیاری سرشار از خاطره است. اما دنیا نوین امروز ماشین های کوچکی را به بازار عرضه کرده است که با ده تا از کوچکترین آن ها آشنا می شویم.


1.    فورد کا (Ford Ka)


فورد کا در سال 1996 به بازار عرضه شد. در آن زمان با ولکس واگن رقابت می کرد. فورد کا در میان مردم انگلیس بسیار محبوبیت دارد .اما این ماشین به بازار آمریکا عرضه نشده است، زیرا احساس می شد که این ماشین مورد قبول آنان قرار نخواهد گرفت. مردم آمریکا طرفدار ماشین های بزرگ هستند.


2.    بولور بلو (The Bolloré BlueCar)

 

 

بولور بلو در فرانسه ساخته شده است و اگرچه درمیان کوچکترین ماشین های دنیا قرار دارد می تواند با سرعت 130 کیلومتر در ساعت حرکت کند.6 ساعت از 24 ساعت این ماشین نیاز به شارژ دارد و تنها در فرانسه موجود است.

3.    تینک سیتی (The Think City)

 

تینک ماشین نروژ الاصلی است که بنا بود در آمریکا به زودی تولید شود. سال 2009 که برای به بازار آمدن این ماشین پیش بینی شده بود به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات مالی تولید آن متوقف شد.

 

4.    دایهاتسو کپن (The Daihatsu Copen)

 


دایهاتسو کپن در سال 1991 در ژاپن تولید شد. جای دو سرنشین دارد و کاملا جمع و جور و راحت است. این ماشین کوچک تنها در ژاپن و بیشتر کشور های اروپا وجود دارد.


5.    اسمارت فورتوو (The Smart Fortwo)


 

 

نام قبلی این ماشین اسمارت سیتی کوپ ( Smart City Coupe) بوده است. در سال 1998 تولید شد و از محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردار بود. شرکت در حال حاضر مدل جدیدی از این ماشین ها را تولید کرده است که کاملا با قدرت الکتریسیته کار می کند. سازگار با محیط زیست است و بسیار راحت می توان با آن رانندگی کرد. هم اکنون این ماشین تنها در ایالات متحده آمریکا موجود است که البته شرکت در فکر گسترش محصولات خود در کشور های دیگر هم هست.

 

6.    کندی کوکو (The Kandi Coco)

 

کندی کوکو تنها در یکی از ایالت های آمریکا، اوکلاهاما تولید می شود و از لحاظ قیمت بسیار ارزان است. ساکن این ایالت می تواند این ماشین را به مبلغ 900 دلار خریداری کند. جای دو سرنشین دارد و هر روز می بایست شارژ شود. این ماشین در سال 2009 ساخته و تولید آن آغاز شد.


7.    روا گی-ویز (The Reva G-Wiz)

 

 

روا گی- ویز توسط شرکت روا الکتریک خودرو (RECC, Reva Electric Car Company) ساخته شده است و با هدف تولید برترین و مطمئن ترین ماشین های الکتریکی در دنیا فعالیت می کند. دفتر مرکز این شرکت در جنوب هند واقع شده است ، اما کارخانه آن در انگلستان است.


8.    تانگو/ کامیوتر (The Tango by Commuter Cars)

 

کامیوتر توسط ریکی وودبری با همکاری پسرش 11 سال پیش پایه گزاری شد. هر چرخ آن یک موتور اختصاصی دارد و به همین دلیل است که می تواند با سرعت 120 کیلومتر در ساعت آن هم تنها 4 ثانیه بعد از استارت حرکت کند. قیمت آن در حدود 121 هزار دلار تخمین زده شده است.

 

9.    لومنو سمرا (The Lumeneo Smera)

 

لومنو سمرا در فرانسه تولید شده است و به تازگی به بازار آمده است. قیمت این خودرو در حدود 33 هزار دلار تخمین زده شده است. در حالی که این ماشین تنها در  فرانسه موجود است اما پیش بینی شده که ساکنین کشورهای دیگر اروپا هم تا پایان سال 2010 بتوانند این نوع ماشین را در اختیار داشته باشند.


10.    البی نرج بودی کپ (The ElBil Norge Buddy Cab)

 

البی نرج بودی کپ ماشینی است که  با هدف تولید ماشین های الکترونیکی در نروژ تولید می شود و مدل ارتقا یافته کوت (kewet) است که در سال 1991 ساخته شده. این ماشین نیز از محبوبیت خاصی در میان مردم برخودار بوده است به طوری که در همان سال اول تولیدش 1000 عدد از آن به فروش رفته است.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

زمين‌خوارانی که زنداني آزاد مي‌كردند!

ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست (+عکس)

گزارش تصویری / نمایشگاه حزب الله لبنان 70 متر زیر زمین

اثبات بی طرفی/سوئیس حساب ایرانی ها را مسدود کرد

100 هزار شِكِل هزينه سالانه بَزَك نتانياهو!

گزارش تصویری/ هنوز هم دود از کنده بلند می شه!

اسامی موسسات اعتباری بدون مجوز

چرا چپ دست‌ها پولدار ترند؟!

دسته گلی که refahi.ir به آب داد!

ماراتن بین‌بانکی در یارانه‌ها

وقتی همه خوابیم / راهزنان اینترنتی در پوشش بانک سامان!+تصویر

در کافی نت ها مراقب این قطعه باشید + عکس

10 دزدی از مشهورترین دزدی های جهان

► معرفی مقصران بحران اقتصادی جهان+تصویر-2
بانک توسعه صادرات فرایند اعطای تسهیلات صادراتی را کوتاه‌تر می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر