آماری تکاندهنده از گسترش فعالیت هکرها

يكشنبه ، 21 شهریور 1389 ، 10:05


امنیت سیستم های کامپیوتری همواره توسط هکرها مورد تهدید بوده است .البته کار بسیاری از این افراد تنها ایجاد اختلال در هر سایت نیست بلکه بسیاری از سایت های بانکی یا خدماتی خرید آنلاین و غیره مورد حمله آن ها واقع می شوند که در این میان مبالغ زیادی مفقود شده و به سرقت می روند.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، بر اساس تحقیقات صورت گرفته دراین زمینه ، به طور متوسط در هر هفته 57 هزار سایت قانونی مورد حمله هکرها قرار می گیرند.
این تحقیقات که در آزمایشگاه امنیتی پاندا در اسپانیا صورت گرفته است ، نشان می دهد ، مشکل اصلی ای که برای کاربران اینترنتی وجود دارد، مسئله دستیابی به سایت ها از طریق جستجو و یا ایمیل است. این بدان معنا است که اکثر سایت هایی که از این دو طریق در دسترس کاربران قرار می گیرند، بیشتر مورد تهاجم هکرها قرار می گیرند.


اگرچه موتور های جستجوگر در تلاشند تا با طراحی و تغییر بسیاری از شرایط در موتور های خود امنیت بیشتری را برقرار کرده و با طراحی الگوریتمی از فهرست مربوط به این سایت ها از ورود آن ها به صفحات جستجو جلوگیری کنند ، اما با سیل عظیمی از سایت های هک در هر روز مواجه هستند که مقابله با آن ها بسیار دشوار است .


کلاهبرداران سایبری پس از آن که سایت قلابی خود را با ظاهری کاملا موجه و قانونی طراحی می کنند شروع به تبلیغ آن سایت در شبکه های اجتماعی کرده و در لیست سیستم جستجو نیز خود را قرار می دهند. بدین ترتیب نفوذ و قدرت تخریب آن ها بالا می رود و تا زمانی که از عملکردشان  جلوگیری شود ،  آسیب های بسیاری را وارد کرده اند.


eBay یکی از سایت های حراج آنلاین است. این سایت به همراه سایت خدمات انتقال پول در اتحادیه غرب بهترین گزینه ها برای هکرها بوده اند و تا به حال حملات زیادی به آن ها صورت گرفته است.


در لیستی که آزمایشگاه پاندا تهیه کرده است ، بیشترین کمپانی هایی که از این طریق تحت فشار هستند عبارتند از: Visa، Amazon.com، PayPal، HSBC و خدمات داخلی سهام آمریکا.


بر این اساس دو سوم وبسایت های مورد حمله ، خدمات بانکی و مالی ارائه می کنند.
با توجه به افزایش این راهکار مخرب در دنیای اینترنت توصیه می شود تا کاربران در عوض جستجو و یا استفاده از آدرس های ارسالی از طریق ایمیل، خود در بخش browser صفحه اینترنتی آدرس سایت مورد نظر خود را بنویسند،به ویژه آن که سایت مورد نظرشان مربوط به انجام امور مالی باشد.

در صورتی که مایل هستید در مورد این مشکل در داخل کشور نیز آگاهی یابید ، خبر زیر را دنبال کنید :

وقتی همه خوابیم / راهزنان اینترنتی در پوشش بانک سامان!+تصویر

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

955 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شبا چیست؟

طنز/5 تفاوت استفاده دختر ها و پسر ها از خودپرداز

گزارش تصویری/اسکناسها پس از پیروزی انقلاب

روانشناسی/شخصيت‌هاي بيكار،گيج‌ترين آدم‌هاي روزگار

طنز/اندر باب مسافرتهای درون شهری

گزارش تصویری/ مقایسه غذاهای یک دلاری در کشورهای جهان

10 شغل خطرناک دنیا + عکس

فناوری / 12 نکته جالب و خواندنی درباره بولوتوث

5 اشتباه بزرگ خانم ها در امور مالی

هزار تومان بده یکی آزاد کن ! + عکس

قطع سخنان مشایی به خاطر 8 میلیون یورو + عکس

طنز/ به چند نفر بیکار باحال نیازمندیم !

گزارش تصویری/ حواشی پنجاهمین مجمع عمومی بانک مرکزی

 

► تکاپوی مایکروسافت به خاطر نام بی شرمانه ی یک شهر
عکسهای مستهجن فیس بوک دختر فوتبالیست استرالیایی دردسرساز شد ◄

مطالب مرتبط
بنر